تعمیر جک اتوماتیک درب پارکینگ

 

تعمیر انواع جک درب پارکینگ

نصب و تعمیرات حرفه ای انواع جک های بازویی و ریلی درب اتوماتیک پارکینگ (الکتروموتور و هیدرولیک) تمامی برندها،ریموت کنترل و مدار فرمان،راهبند و گیت های اتوماتیک ورودی،کرکره برقی اتوماتیک ودربهای شیشه ای اتوماتیک در تهران.

تعمیر انواع جک درب پارکینگی در محل در کوتاه ترین زمان و با کیفیت عالی توسط تیم مجرب ما بصورت 24 ساعته.


با ما تماس بگیرید:

77330946- -09123838599


 
برندهای جک اتوماتیک پارکینگ

تعمیر جک فک 412تعمیرات انواع جکتعمیر جک پروتکوجک دربازکن

 
 

تعمیر جک پارکینگی


مراحل چک کردن مرحله به مرحله و تعمیر جک درب اتوماتیک


1. چراغ ریموت چک شود (در صورت خرابی ریموت درب اتوماتیک چراغ آن کمرنگ تر از همیشه خواهد شد شاید هم خاموش شود). در این صورت یا ریموت معیوب شده یا این که به مرور زمان باطری آن تمام شده و نیاز به تعویض دارد.


2. وقتی ریموت را چک کردید و سالم بود باید گوش خود را به دستگاه مرکزی نزدیک کرده و وقتی دکمه ای از ریموت را لمس می کنید صدای رله دستگاه مرکزی شنیده شود و این عمل نشان می دهد هم ریموت فرمان صادر و هم فیوز سالم هستند و دستگاه مرکزی آن را اجرا کرده پس آن هم سالم است. اما اگر صدای از دستگاه مرکزی شنیده نشد یا باید اول فیوز را چک کنیم که اگر آن هم سالم بود ایراد از برد مدار یا سیم های ورودی به آن می باشد که نیاز به کارشناسی دقیق تعمیر کار دارد.
جک بازویی درب اتوماتیک

3. حالا اگر ایراد از جک های بازویی باشد درب نه باز می شود نه بسته می شود اما اگر از چشمی ها باشد درب باز می شود اما هنگام بسته شدن عمل نخواهد کرد پس اگر درب باز هم نشد (هر دولنگه) مشکل از داخل جک بازویی می باشد. اگر حالتی پیش آمد که متوجه شدید جک درب خراب می باشد یا باید آن را تعمیر کنید یا تعویض.
چشمی یا فتوسل

4. تمام مراحل بالا چک شده و از بدون ایراد بودن آنها که مطمئن شدید و درب اتوماتیک باز می شد اما هنگام بسته شدن عمل نمی کرد ایراد باید از چشمی ها باشد که ارتباط آن ها قطع شده و نمی گذارد درب بسته شود. در مواقعی که ایراد از چشمی ها باشد باید ابتدا از ساف بودن هردو و تراز بودن آنها اطمینان حاصل کنید بعد از تمیز بودن چشمی زیرا هر مانعی که سد راه رسیدن مادون قرمز به گیرنده شود اخلال ایجاد می کند, در بعضی موارد هم امکان دارد چشمی درب اتوماتیک در مکانی قرار گرفته باشد که نور خورشید به آن می تابد و چون نور خورشید اشعه مادون تولید می کند این هم می تواند در کار چشمی ها خلل ایجاد کند (این مشکل بیشتر در تابستان که نور خورشید شدیدتر است اتفاق می افتد) که با گذاشتن سایبان برای چشمی ها مشکل مرتفع می شود اما اگر با این موارد هم مشکل حل نشود چشمی شما دچار مشکلی شده که یا نیاز به تعمیر برد یا تعویض دارد.



 چشمی ایمنی

خرابی چشمی جک پارکینگی یا موتورهای ریلی و حتی کرکره برقی میتواند یکسان باشد. بهترین راه متوجه شدن خرابی چشمی این است که دست خود را از جلو چشمی بالا و پایین کنید تا مسیر دید آن را قطع و وصل نمایید، اگر صدای تیک تیک مربوط به قطع و وصل شدن راه چشمی شنیده نشود مشکل از چشمی جک پارکینگی می باشد و باید تعمیر شود

قطع شدن سیم: گاهی اوقات به علت هرز بودن پیچ سوکت یا شکسته شدن سیم ممکن است چشمی کار نکند. در این حالت می بایست چشمی باز شود و اگر قطع شدن سیم از داخل چشمی باشد آن را دوباره وصل کرد.

کثیف شدن چشمی: علت بعدی می تواند به کثیف شدن درب و لنز چشمی مرتبط باشد. به این صورت که ممکن است درب باز شود و بسته نشود و یا گاهی درب به خوبی عمل کند و چند لحظه بعد در بسته نشود. برای رفع این مشکل می توان درب رویی چشمی را جدا کرد و با آب گرم و حتی مواد شوینده آن را کاملا شست و سپس کامل خشک کرد و دوباره سر جای خود نصب نمود.

نفوذ آب: علت اصلی اکثر خرابی ها نفوذ آب درون چشمی می باشد که به علت عدم آب بندی مناسب و یا کیفیت پایین چشمی درب اتوماتیک اتفاق بیفتد. در این حالت به مدار چشمی ها آسیب جدی رسیده و چشمی جک پارکینگی قابل تعمیر نمی باشد و می بایست تعویض گردد.


شکسته شدن چشمی: در بسیاری از مواقع با شکسته شدن چشمی جک پارکینگی درب از کار می افتد. شکستن در این حالت نیز باید چشمی کاملا عوض شود.

بسیار اتفاق افتاده که پس از باز کردن درب پارکینگ وقتی ریموت را برای بسته شدن درب میزنیم ریموت عمل نکرده و درب پارکینگ باز می ماند. اولین تستی که می بایست انجام دهیم این است که از وصل بودن برق ساختمان مطمئن شویم. شاید همان موقع برق کلی ساختمان قطع شده باشد. دومین تست باید از ریموت باشد. با حداقل دو ریموت برای بسته شدن درب پارکینگ تلاش کنید اگر باز هم عمل بسته شدن درب انجام نشد متهم اصلی چشمی جک پارکینگ است که میبایست علت خرابی آن را متوجه شد که در ادامه به آن می پردازیم.
وقتی که چشمی درب اتوماتیک به هر دلیلی خراب شده و قابل استفاده نباشد باید آن را تعویض کرد حال می توان از نمونه فابریکی است استفاده کرد که به راحتی قابل تغییر می باشد. این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و سیم ها دقیقا سر جای خوشان وصل می شود.


تعمیر جک پارکینگی ,تعمیر انواع جک در پارکینگ ایرانی و ایتالیایی.
 
 


برد کنترل جک از چه قسمتهایی تشکیل شده

تابلو مدارفرمان مغز متفکر سیستم درب اتوماتیک است . تابلو مدارفرمان یا سرور جعبه ای است که کلیه لوازم و متعلقات سیستم درب اتوماتیک به وسیله کابل و یا بی سیم ( امواج رادیویی به این دستگاه متصل می شوند و فرامین خود را از آن دریافت می کنند.هر سیستم، تابلو فرمان مخصوص به خود را دارد و امکان استفاده از مدارفرمان یک سیستم برای سیستم های دیگر وجود ندارد.این برد جهت کنترل و تنظیم زمان حرکت درب بکار می رود و محل آن در سیستم های مختلف فرق می کند. به عنوان نمونه این برد در سیستم های درب های ریلی روی دستگاه اصلی و د‏ر سیستم های درب های لولایی به صورت جداگانه در یک تابلو در کنار در نصب می گردد.

برد اصلی:

در داخل سرور یک برد بزرگ و اصلی قرار دارد که تمام قطعات روی آن نصب می شوند. بر روی این برد یک میکروپروسور طراحی شده که اطلاعات را از سیستم دریافت و پس از پردازش دستور نهائی را صادر می کند.

ترمینال های اتصال:

این ترمینال ها برای اتصال برد اصلی با اجزای دیگر سیستم درب اتوماتیک است. تمام فرامین از طریق ترمینال ها به سایر اجزا صادر می شود.

ترانس تغذیه:

وظیفه تغذیه برد اصلی و متعلقات سیستم درب اتوماتیک را به عهده دارد. قسمت ورودی ترانس ۳ پایه دارد. دو پایه ورودی برق ۲۲۰V است و ورودی سوم برای ارت کاربرد دارد. خروجی این ترانس به صورت ولتاژ مستقیم ۱۲V و ۲۴V به برد اصلی می رسد.


ولوم های تنظیم :

برای تنظیم قدرت موتور یا زمان حرکت و ایست موتور بکار می روند .


دیپ سوئیچ:

مجموعه ای از شاسی های ریز در کنار هم هستند که برای برنامه ریزی دستگاه به کار می روند.

لامپ های LED:

موقعیت کاری دستگاه را با توجه به عملکرد سیستم درب اتوماتیک نشان می دهند.

صفحه نمایشگر:

در دستگاههای دیجیتالی برای برنامه ریزی دستگاه از نمایشگر استفاده می شود.

فیوز:

فیوزها برای حفاظت در برابر اضافه بار و اضافه ولتاژ در مدار قرار می گیرند . در تابلوی مرکزی دو عدد فیوز قرار دارد که هر کدام وظیفه خاصی به عهده دارند:
– فیوز آمپر پایین: برای محافظت سنسورهای چشمی
– فیوز آمپر بالا برای محافظت بازوها ، فلاشر و قفل برقی
البته در بعضی دستگاه ها فیوزهای بیشتری نیز وجود دارد که در آن ها مسئولیت محافظت از هر قسمت به عهده یک فیوز است مثلا موتورها یک فیوز دارند، قفل برقی یک فیوز دیگر و حتی برای برق ورودی هم فیوزی مجزا تعبیه شده است.



رله ها :

این رله ها برای اعمال دستورات کنترلی به موتور و لامپها بکار می روند .


کارت رادیویی:

کارت رادیوئی به عنوان گیرنده امواج عمل می کند  و ارتباط بین ریموت کنترل و برد
اصلی را برقرار میکند امواج را به برد اصلی ارسال می کند  تا فرمان لازم در این خصوص صادر گردد.


 

سوالات متداول جک درب پارکینگ


لنگه های درب در هنگام باز شدن و بسته شدن به هم گیر می کنند

در هنگام راه اندازی درب اتوماتیک به منظور جلوگیری از برخورد لنگه های درب در هنگام باز و بسته شدن، اختلاف زمانی بین حرکت لنگه شماره ۱ لنگه شماره ۲ در نظر گرفته می شود. با گذشت زمان به علت عواملی نظیر افزایش اصطکاک لولا و یاشرایط بد جوی ممکن است لنگه دربها در شروع حرکت باز شدن و یا در انتهای حرکت بسته شدن به یکدیگر برخورد داشته باشند. برای رفع این ایراد باید ابتدا با روان کاری لولای درب و رفع ایرادهای آهنگری، حرکت درب را یکنواخت کرد سپس نسبت به تنظیم قدرت جک ها و زمان دهی مجدد دستگاه اقدام نمود.

ریموت من سرقت و یا گم شده است

درصورت سرقت ریموت باید بلافاصله نسبت به غیرفعال نمودن آن ریموت اقدام نمود زیرا سارق که ریموت را در اختیار دارد به راحتی قادرخواهد بود درب را باز کرده و وارد پارکینگ شود .

برای حذف کردن ریموت سرقت شده باید رسیور دستگاه را ریست کرد و ریموت های موجود را مجدد کددهی نمود. درصورت عدم آشنایی با نحوه ریست کردن رسیور و اقدام برای انجام این کار، ممکن است سایر تنظیمات مدارفرمان را تغییر داده و دستگاه غیرفعال شود. بنابراین از ریست کردن رسیور دستگاه اجتناب نمایید و با تکنسین های متخصص تماس بگیرید .