راهنمای خرید دوربین مداربسته
 

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته چی بخرم؟


بسیاری از خریداران در هنگام خرید دوربین مداربسته با این سوال مواجه می شود که چه نوع دوربین مداربسته را تهیه کنند؟!این مسئله کاملا به نیاز شما بستگی دارد و برای اینکه اطلاع داشته باشید با توجه به محل نصب، کارایی و بودجه شما چه دوربینی نیاز دارید، ما در این مقاله شما را با نکات اساسی جهت خرید بهترین دوربین مداربسته آشنا میکنیم.

۱:کیفیت تصویری دوربین مداربسته

از فاکتورهای مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته نوع کیفیت تصویری یا همان مگاپیکسل است که این آیتم  مستقیم بر روی قیمت دوربین تاثیر می‌گذارد .کیفیت تصاویر دوربین مداربسته  از ۲ مگاپیکسل به بالا شروع می شود. اگر فقط قصد دارید رفت و آمدها یک محل را چک کنید و میزان بودجه در نظر گرفته هم متوسط است دوربین های ۲مگاپیکسل  مناسب کار شما هستند.

اما اگر در محیطی هستید که نیاز به تدابیر امنیتی بالاتری دارد و شما می خواهید به عنوان مثال چهره افراد و یا پلاک های ماشین در تصویر واضح باشند باید دوربین های با مقدار پیکسل بالاتر تهیه کنید،که به مراتب در بالا رفتن قیمت دوربین مداربسته نیز تأثیر دارد .

۲:محل نصب

محل نصب نیز بر روی خرید شما تاثیر گذار است. دوربین ها به دو دسته indoor محیط داخلی outdoor محیط بیرونی و یا فضای باز تقسیم میشوند. جنس بدنه دوربین هایی که در فضای باز نصب می‌گردد کاملاً متفاوت با دوربین های داخلی است و باید دارای استاندارد ip و ضد آب و گرد و غبار باشد همین امر باعث می گردد دوربین ها برای فضای باز از قیمت بالاتری برخوردار باشند.

۳: نحوه انتقال تصویر در دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته به دو روش انتقال تصویر دارند یا از طریق کابل کواکسیال برای دوربین های آنالوگ وAHD و کابل شبکه برای دوربین های تحت شبکه ویا از طریق بی سیم و وایرلس.

انتقال تصویری از دوربین مداربسته

روش اول یعنی انتقال تصاویر از طریق کابل، قابل اطمینان تر است زیرا به دلیل ارتباط کابل بین دوربین و دستگاه ضبط کننده به ندرت اختلال در تصاویر خواهید داشت. دوربین مداربسته بیسیم هم فقط به یک سیم کشی به نزدیک ترین منبع برق نیاز دارد .این نکته را در نظر بگیرید که برد دوربین های بیسیم نسبت به مدل های سیم دار پایین تر می باشد.

۴:قابلیت دید در شب دوربین مداربسته

از مهم‌ترین فاکتورها در زمان خرید این است که دوربین شما در محیط های تاریک چه کیفیت تصویری را به شما ارائه می دهد .اگر میخواهید  دوربین مداربسته در هنگام شب و یا در محیط های تاریک دارای کیفیت عالی باشد باید دوربین های نظارتی دید در شب رنگی تهیه کنیم به این دوربین‌ها استارلایت می‌گویند.

5) نوع لنز

از دیگر قابلیت هایی که در دوربین مداربسته حائز اهمیت است نوع لنز دوربین می باشد. لنز دوربین به دو حالت ثابت و متغیر است. دوربین با لنز متغیر گران قیمت تر است و در محیط های خاص مانند ورودی و خروجی پارکینگ  و صندوق فروشگاه ها نصب می شود. لنز ثابت دارای زاویه دید ۹۰ تا ۱۱۰ درجه هستند و برای مصارف عمومی بیشتر کاربرد دارند.