برترین برندهای راهبند

معرفی برترین برندهای راهبند اتوماتیک

 
راهبند اتوماتیک دستگاهی برای کنترل تردد در انواع اماکن مسکونی، تجاری، اداری است. راهبندها در انواع متنوع و با کاربری‌های خاص تولید و عرضه می گردد، مانند راهبند های اهرمی، ستونی (بولارد)،  فنس دار ،تاشو و...کشورها و شرکت‌های زیادی دست به تولید راهبند اتوماتیک زده اند که در بین آنها فقط چند کشور موفق به تولید بهترین و باکیفیت ترین راهبند اتوماتیک شده‌اند .در این مقاله به بررسی برترین برند های راهبند اتوماتیک می‌پردازیم .

بهترین برندهای راهبند ایرانی


در ایران چندین کارخانه تولید کننده راهبند ایرانی هستند که این راهبندها از لحاظ قیمت و کیفیت با نوع خارجی خود تفاوت هایی دارند.. مهمترین تفاوتی که بین تولیدات کشور ایران و کشورهای خارجی است نوع موتور راهبندها می باشد . در ایران راهبند ها فقط  با موتورهای الکترومکانیک و برای تعداد تردد محدود تولید شدند در حالی که راهبندهای  خارجی دارای موتور هیدرولیک برای تعداد تردد نامحدود و الکترومکانیک برای تعداد تردد پایین هستند.
 
جنس به کار رفته در بدنه و بوم، استقامت  بوم ، و کیفیت قطعات به کار رفته در لوازم در راهبند های خارجی نسبت به برندهای ایرانی چشمگیرتر است از این‌رو طول عمر این گونه راهبندها بالاتر می باشد.اما از لحاظ قیمت راهبند های خارجی به دلیل کیفیت بالا،ودر ایران به علت تحریم های  موجود و بالا رفتن ارز، دارای قیمت های بسیار بالایی هستند و به دلیل وضعیت بازار در ایران و شرایط فعلی گاها پیدا کردن قطعات اینگونه راهبندها با مشکل روبرو است.

بهترین برند راهبند اتوماتیک در ایران سیماران و بتا می باشد که از لحاظ کیفیت و خدمات نسبت به دیگر تولیدات ایرانی پرفروش تر و مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.
راهبند سیماران با نام فراز با طول بوم ۶ متر به صورت الکترومکانیک برای تعداد تردد۳۰۰تا۵۰۰ مرتبه تولید می گردد .بوم این راهبند به صورت اهرمی تلسکوپی می باشد که قابل تنظیم در متراژ ۴ تا ۶ متر است .

راهبند بتا نیز مانند راهبند سیماران به صورت اهرمی و الکترومکانیک تولید میشود. در برند بتا مدل راهبند با بوم  تاشونده برای مکان های با فضای کم و سقف دار نیز تولید می گردد. قیمت راهبند بتا و  سیماران با توجه به کیفیت و کارایی آن در بازار جزء رده مناسب محسوب می گردد.

 

بهترین راهبند اتوماتیک خارجی


همانطور  که قبلا اشاره کردیم راهبند های خارجی در قیمت و کیفیت با راهبندهای ایرانی تفاوت دارند ، اما در مدل های خارجی هم ، فقط تعدادی از برندها در بازار به موفقیت و محبوبیت رسیدند ،در بین برندهای خارجی موجود در بازار بهترین برند راهبند اتوماتیک  فادینی، فک،BFT و زومر، جزء پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات هستند.

راهبند فک:


محصولات فک تولید کشور ایتالیا و دارای نیم قرن تجربه در تولید سیستم های حفاظتی مانند راهبند و جک درب پارکینگ است. راهبندهای شرکت فک  در دو نوع هیدرولیک برای تعداد تردد بالا  والکترومکانیک برای تعداد محدود تولید می‌شود .راهبندهایی که با موتور هیدرولیک جهت تردد نامحدود تولید میشوند در بازار جز دسته گران قیمت ترین ها هستند.

راهبند فک
بهترین و قوی ترین مدل این شرکت هیدرولیک ۶۸۰b با بوم اهرمی در دو سایز ۶ و ۸ متر است. شرکت فک به غیر از مدل اهرمی مدل های ستونی (بولارد) نیز تولید میکند.

راهبند فادینی


فادینی در کشور ایتالیا با دو نوع ستونی و اهرمی  و فقط با موتور هیدرولیکی تولید و عرضه می‌شود .از معروف ترین و بهترین مدل اهرمی شرکت فادینی به بایت ۹۸۰ میتوان اشاره کرد.
 

راهبند اتوماتیک BFT


بی اف تی در کشور ایتالیا راهبند های اهرمی ستونی را به صورت الکترونیکی تولید می‌کند. راهبندهای ستونی مخصوص اماکنی است که باید سیستم امنیتی قوی در آن اجرا گردد. معروف ترین مدل راهبند شرکت bft  مدل جیوتو می باشد که دارای موتور الکترومکانیک است. راهبند شرکت bft  نسبت به دو نوع راهبند قبلی خود یعنی فک و فادینی که هر دو در ایتالیا تولید شده از لحاظ قیمت مناسب تر می باشد.
 

راهبند زومر


راهبند زومر در کشور آلمان به صورت مدل اهرمی و موتور الکترومکانیک تولید می‌شود. معروف ترین مدل اهرمی این شرکت 6010a  فلاشر دار است که دارای بوم تلسکوپی ۴ تا ۶ متر و مناسب‌ برای تردد در حدود ۷۰۰ مرتبه در روز است.