آیا واقعا نصب دزدگیر منزل برای پیشکیری از سرقت موثر است؟


اهمیت و تاثیر نصب دزدگیر منزل
 
از بزرگترین دغدغه افراد این است که چگونه می‌توانند از خانه و محل کار خود، دارایی‌ها و عزیزانشان در هنگام رخ دادن اتفاقی نظیر سرقت ،آتش سوزی و غیر مراقبت و حفاظت کنند؟امروزه راهکارهای زیادی برای جلوگیری از سرقت وجود دارد اما همه آنها کارآمد و موثر دربرابر جلوگیری از وقوع حادثه و سرقت نیستند.

ازاولین دستگاه سیستم حفاظتی برای تشخیص سرقت،
دوربین های مدار بسته بود.اما دوربین های مداربسته بازدارندگی در مقابل سرقت ندارند، زیرا در هنگام وقوع حادثه به مخاطب هیچگونه اطلاع رسانی نمی کند فقط از اتفاقات رخ داده در محل نصب فیلمبرداری می‌کند، که این امر چندان موثر نیست زیرا اگر سارق روی خود را پوشانده باشد و یا ماسک گذاشته باشد دیگر آن فیلم و عکس در شناسایی او کاربردی ندارد و بعضا پیش آمده که سارق تجهیزات دوربین مداربسته را نیز دزدید و با خود برده است .پس نمی توانید از دوربین مداربسته به تنهایی برای جلوگیری از سرقت استفاده کنید اما تلفیق آن با دیگر سیستم های حفاظتی خوب و موثر است.
 

بهترین و موثر ترین سیستم حفاظتی برای منزل


در پاسخ به این سوال که آیا نصب دزدگیر منزل برای یپیشگیری از سرقت موثر است باید گفت که بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از سرقت استفاده از پک کامل دزدگیر منزل می باشد، که می تواند در همه اماکن که مانند منازل ادارات و مراکز تجاری ،فروشگاهها، بانک‌ها و.... استفاده کنید.البته همه نوع دزدگیر اماکن نمی تواند موثر در مقابل سرقت باشد .نوع مدل و برند و شرکت سازنده تاثیر زیادی روی کارایی دزدگیر منزل دارد.

بهترین حالت دزدگیرهای اماکن مدل های مجهز به سیم کارت و تلفن شهری می باشد. در این مدل از دزدگیرها اعلام سرقت از طریق تماس گرفتن و پخش پیام صوتی مربوط به اتفاق رخ داده هم از سیم کارت هم تلفن ثابت به تعدادی از مخاطبین که شما در حافظه سیم کارت ذخیره کرده اید اطلاع داده میشود، همچنین پیامکی حاوی متن اعلام سرقت نیز برای افراد فرستاده می‌شود و در محل نصب برای ایجاد ترس و همچنین اطلاع رسانی به افراد نزدیک منزل شما آژیر کشیده می‌شود.

از این رو دزدگیر اماکن حالت بازدارندگی پیدا می‌کند .در دزدگیر اماکن انواع سنسور تشخیص سارق وجود دارد که هر کدام به نوبه خود سد ورودی برای سارق است،که این سنسورها کنار یا  روی  ورودی ها قرار می‌گیرد .اگر می خواهید بدون وارد شدن سارق به داخل منزل آژیر به صدا در آید و اطلاع‌رسانی شود می توانید از شک سنسور که روی درب ورودی و پنجره ها قرار می گیرد و با اولین ضربه که برای تخریب و شکستن پنجره وارد می شود فعال میگردد استفاده کنید.

اگر امکان استفاده از شک نباشد، مگنت را روی ورودی درب و پنجره ها می گذارند و به محض باز شدن درب و پنجره و فاصله افتادن بین بدنه اصلی مگنت و قسمت آهنربایی آن دستگاه فعال شده و اطلاع رسانی انجام می گردد. این دو نوع سنسور از موثرترین راه های پیشگیری از سرقت در دزدگیر اماکن هستند. استفاده از چشمی ها نیز یکی از مرسوم ترین سنسور های دزدگیر اماکن می باشد که به طور حرکتی، وزنی و حرارتی تشخیص سارق را اطلاع‌رسانی می‌کند.

اگر شما تمایل دارید که از منزل و محل کار خود به نحو احسنت محافظت کنید که هیچ راه سرقتی را برای سارقین نگذارید باید از تلفیق چند سیستم حفاظتی مانند دزدگیر اماکن ،دوربین مداربسته،
جک درب پارکینگ بهره ببرید ،این گونه تمامی راههای ورود افراد سودجو را سد می کنید. اما اگر فقط می خواهد از یک سیستم محافظتی استفاده کنید، قطعا انتخاب دزدگیر اماکن موثر ترین راه برای پیشگیری از سرقت است.