دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال چه تفاوت هایی دارند؟


تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال

مقایسه دوربین های انالوگ و IP (دیجیتال)


دوربین های مداربسته سیستم های حفاظتی پرکاربردی هستند که برای حفظ و امنیت اماکن تجاری، اداری، مجتمع ها و پارکینگ ها...مورد استفاده قرار می گیرند.شما بسته به محل نصب، بودجه در نظر گرفته شده و نوع نیازتون از بین دوربین های آنالوگ و تحت شبکه یکی را انتخاب و نصب می کنید.

دوربین های آنالوگ تصاویر را آنالوگ تولید و توسط سیگنالهای آنالوگ نیز ارسال می کنند.اما
دوربین های مداربسته دیجیتال  تصویر را دیجیتالی تولید و به وسیله سیگنال دیجیتال نیز ارسال می کند. از این رو این دو مدل دوربین با هم تفاوت دارند و همچنین به دلیل محدود نبودن پهنای باند، در دوربین های تحت شبکه آی پی انتقال اطلاعات سریعتر انجام می گردد .


تفاوت دوربین آنالوگ و تحت شبکه در انتقال اطلاعات


در دوربین های تحت شبکه برق را می توان توسط سویچ poe  انتقال دهید و امکان استفاده از برق و ارسال سیگنال را همزمان روی یک کابل در دوربین خود ایجاد کنید.  به همین خاطر دیگر نیاز  به منبع تغذیه جداگانه و کابل برای برق کشی به صورت جدا ندارید. در دوربین های ip  تحت شبکه می‌توانید با استفاده از پروتکل های شبکه اطلاعات را انتقال دهید. اما دوربین های آنالوگ از این موارد پشتیبانی نمی کنند.

 

تفاوت دوربین آنالوگ با دوربین تحت شبکه در امکانات نرم افزاری


نرم افزار به کار رفته در دوربین های آی پی بسیار کاربردی و دارای تنوع بالا می باشد به طور مثال در این نرم افزار امکان سیستم تنظیم هشدار و ارسال ایمیل را در صورتی که جسمی در مقابل دوربین حرکت کند و یا در صورت جابجایی و انتقال دوربین دارید.

 

تفاوت دوربین تحت شبکه و دوربین آنالوگ در نصب و سیم کشی


برای نصب هر دو دوربین نیاز به دو کابل مجزا یکی برای عبور دیتا و دیگری برای عبور برق داریم اما در صورتی که شما در دوربین های تحت شبکه از سوئیچ های poe استفاده کنید دیگر نیاز به کابل کشی برای برق ندارید و برق را مستقیم با سوئیچ به کابل انتقال دیتا منتقل می کنید. این امر باعث می‌شود میزان سیم کشی شما تا حد زیادی پایین بیاید که هم انتقال تصویر راحت تر و بهتری دارید و هم هزینه نصب شما پایین‌تر می‌آید.

حتی دوربین های دیجیتال تحت شبکه انتقال اطلاعات را به وسیله کابل شبکه ، فیبر نوری و با استفاده از امواج wifi  (بدون سیم) هم می تواند انتقال دهد که  این باعث انعطاف پذیر بالاترین دوربین های ip  شده است. اما در دوربین های آنالوگ شما هم کابل انتقال داده نیاز دارید که توسط کابل کواکسیال انجام میگیرد و هم  کابل برق جداگانه حتماً نیاز دارید، به همین خاطر کمی مبلغ نصب و هم نحوه نصب کمی دشوارتر می‌شود.

 

تفاوت کیفیت تصویری در دوربین آنالوگ و تحت شبکه


یکی از مهمترین تفاوت های مشهود در این دو دوربین مداربسته کیفیت تصاویر ضبط شده و آنلاین میباشد. دوربین های آنالوگ  کیفیت تصویر را با TV line نشان می دهد که رزولوشن آن ۰.۵  مگاپیکسل است و جز رزولوشن های پایین محسوب می گردد از این رو قابلیت بزرگنمایی زیادی ندارند. اما دوربین های تحت شبکه به دلیل ساختار دیجیتالی تصویر را تا رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل نمایش می دهد .

در دوربین تحت شبکه ما شاهده نویز نیستیم و اگر کابل شبکه مشکل پیدا کند تا برطرف شدن مشکل تصویر قطع می‌شود اما در دوربین آنالوگ با خرابی کابل تصویر با نویز دریافت میگردد .در دوربین آنالوگ برای فاصله های دور مقداری زیاد گرین وجود دارد  که باعث میشود کیفیت تصاویر افت پیدا کرده و در نتیجه چهره افراد و پلاک خودروها به سختی شناسایی شود. اما در دوربین تحت شبکه  مقدار فاصله تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر ندارد.

 

تفاوت در زمان ذخیره سازی دوربین آنالوگ و دیجیتال IP


از مهمترین دلیلی که شما دوربین مداربسته نصب می کنید این است که در صورت بروز مشکل امکان دسترسی به فیلم ضبط شده را در محل نصب داشته باشید .دوربین های آنالوگ در صورت بروز مشکل به هر دلیلی که سرور قطع شود تصاویر آن بازه زمانی را از دست می دهید. اما در دوربین های تحت شبکه، دارای حافظه ذخیره سازی جانبی هستند و در صورت بروز مشکل برای سرور تصاویر آن تایم را از دست نمیدهید.

 

تفاوت در قیمت دوربین های آنالوگ و دیجیتال


یکی از فاکتورهای انتخاب بین این دو مدل دوربین قیمت آنها است.دوربین های آنالوگ از نسل های قدیمی دوربین های مداربسته می باشد و به دلیل امکانات کمتر و کیفیت پایین‌تر قیمت های مناسب تری دارند اما دوربین های ip تحت شبکه به دلیل کیفیت بالا و امکانات متعدد دارای قیمت های زیادی می باشند.