بسته نشدن درب پارکینگ

دلیل بسته نشدن درب پارکینگ و راه حل آن


گاهی پیش می‌آید که بعد از ورود خودرو به داخل پارکینگ درب پارکینگ دیگر بسته نمی‌شود، علت‌های متعددی برای این امر وجود دارد که در این مقاله به چند مورد مهم می‌پردازیم .برای مطالعه مقالات بیشتر جک درب پارکینگ وارد شوید.
 

مشکل چشمی ایمنی درب پارکینگ

چشمی درب پارکینگ

اولین و شایع‌ترین علت‌ها که باعث می‌شود درب پارکینگ بسته نشود خرابی در چشمی‌ها و فتوسل می‌باشد.این چشمی‌ها معمولاً بیرون ساختمان و در فاصله نیم متری از زمین روبروی هم نصب  می‌گردد، و  وظیفه این چشمی‌ها محافظت از اتومبیل‌ها و اشخاص است. زمانی که خودرو از درب عبور کند چشمی تشخیص می‌دهد مانعی در سر راه برای بسته شدن وجود ندارد و فرمان بسته شدن درب را صادر می‌کند.

گاهی به علت خرابی و خطا این چشمی‌ها به اشتباه مانع را بر سر راه بسته شدن در تصور می‌کنند و مانع از بسته شدن درب پارکینگ می‌شوند ،اول چک کنید به لحاظ ظاهری آسیبی به آنها وارد نشده باشد بعد قاب چشمی را باز کنید تا مطمئن شوید داخل آن آب نفوذ نکرده باشد. زمانی که قاب باز است با ریموت کنترل تست کنید و دکمه بسته شدن درب را بفشارید اگر درب بسته شد ممکن است قاب کثیف باشد یا بر اثر آفتاب خوردگی کدر شده باشد که می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید ،در غیر این صورت مدار آسیب دیده است و باید چشمی‌ها تعویض گردد‌.

 

چک کردن برق ورودی


این مورد معمولاً جزو موارد مهم و قطعی در بسته نشدن جک درب پارکینگ نیست ،اما تست کردن این مورد قبل از شروع هر کاری خالی از لطف نیست .در ابتدا برق ساختمان را چک کنید اگر ساختمان برق داشت ، برق ورودی به مدار جکره ۰ک کنید تا  قطع نشده باشد.

اگر مینیاتوری‌های اصلی روی کنتور برق قطع شده باشند باید با احتیاط آنها را وصل کنید اما اگر به محض وصل کردن فیوز پرید مشکل از برد یا موتور است که باید توسط تکنسین بررسی گردد در این مواقع تا آمدن یک تکنسین بازویها را خلاص کرده و درب را موقتاً به صورت دستی باز و بسته کنید.

از دیگر مواردی که ممکن است درب پارکینگ بسته نشود خرابی و کار نکردن ریموت کنترل‌ها می‌باشد .اول از هر چیزی باتری ریموت‌ها را چک کنید که ضعیف یا تموم نشده باشند در این صورت باتری‌ها را تعویض کنید. اگر دوباره درب پارکینگ بسته نشد قاب ریموت را باز کنید و مدار ریموت را چک کنید تا قطعه‌ای سوخته یا آسیب ندیده باشد. اگر به مورد مشکوکی برخوردی ریموت را تعمیر و یا کلاً تعویض کنید تا مشکل شما برطرف گردد.

گرمای بیش از حد


اکثراً جک‌های پارکینگی دارای ولتاژ کاری ۲۲۰ ولت هستند این نوع بازویی‌ها دارای یک سیستم حفاظتی هستند تا اگر دمای موتور از یک حدی بالاتر برود برای محافظت از موتور ، مدار برق ورودی به جک هارا تا یک بازه زمانی قطع کرده و زمانی که موتور کمی خنک شد سیستم دوباره شروع به کار می‌کند، ممکن است علت بسته نشدن درب پارکینگ داغ شدن موتور باشد کمی به آن وقت دهید تا این مشکل برطرف گردد.
 

قطع شدن سیم‌های جک

 
این مسئله جز موارد شایع در علت بسته نشدن درب پارکینگ نیست اما گاهی پیش می‌آید سیم های متصل به  جک در اثر فرسایش و یا غیر مرغوب بودن قطع شوند، می‌توانیم برای اطمینان از این مورد تک تک سیم‌ها را با اهم متر چک کنید و اگر قطعی مشاهده کردید آنها را به هم وصل کنید.