راهنمای خرید  دستگاه حضور و غیاب


راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب

امروزه در بیشتر سازمانها، ادارات  برای کنترل تردد کارکنان ،صاحبین مشاغل از دستگاه های حضور و غیاب استفاده می کنند.تنوع دستگاه های حضور و غیاب بسیار زیاد است همین امر باعث می گردد تا پروسه خرید آن برای خریداران کمی سخت شود .ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا نکات مهم در انتخاب بهترین نوع دستگاه حضور و غیاب بر اساس نوع نیاز و شرایط سازمانی خود را بدانید.
 

نکات مهم در خرید دستگاه حضور و غیاب

 

روش شناسایی پرسنل


دستگاه های حضور و غیاب با الگوریتم های متنوع حضور کارمندان را ذخیره میکنند، مانند اسکن اثر انگشت ،اسکن چهره، وارد کردن رمز و یا استفاده از تگ و کارت.اولین نکته در انتخاب، راه شناسایی افراد بر  اساس فعالیت و حرفه سازمان شما می باشد.

استفاده از حضور غیاب به وسیله شناسه تگ و کارت، ساده ترین و ارزان ترین روش می باشد که البته این مدل حضور و غیاب از امنیت بالایی برخوردار نیست، زیرا امکان گم شدن تگ و کارت وجود دارد و یا خود پرسنل می توانند با در اختیار گذاشتن تگ و کارت و رمز خود به دیگر افراد برای ثبت حضور خود تقلب انجام دهند.
 

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشت


دستگاه حضور و غیاب بر اساس اسکن اثر انگشت از نوع احراز هویت می باشد که دیگر نه قابل گم شدن و یا در اختیار گذاشتن به افراد دیگر است .بنابراین از امنیت بالاتری نسبت به مدل کارتی برخوردار است. اما در شرایط کرونایی امروز و بحث انتقال بیماری استفاده از این نوع حضور و غیاب توصیه نمی شود. استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی در برخی از مکان‌ها و مشاغل هم جایز نیست مثلاً کارگاه چوب بری به علت آسیب دیدن اثر انگشت کارکنان استفاده از آن فایده ندارد و یا اماکنی که دارای رطوبت بالا در محیط هستند مانند استخرها.


دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

 


بهترین دستگاه حضور و غیاب با احراز هویت های تشخیص چهره می باشند که دیگر نه بحث گم شدن در آنها وجود دارد و انتقال بیماری و در همه شرایط می‌توان از آن استفاده کرد.

 

تشخیص چهره


ظرفیت ثبت تردد


تعداد تردد پرسنل محل کار در انتخاب دستگاه حضور و غیاب جز فاکتورهای مهم است زیرا دستگاه حضور و غیاب باید هم گنجایش تعداد تردد روزانه را داشته باشد هم اطلاعات ثبت شده نفرات در هنگام راه اندازی دستگاه .البته تمامی دستگا ها امکان حذف و پاکسازی اطلاعات قدیمی  و بدون استفاده را دارند .
 

نوع گزارش گیری


این دستگاهها به دو روش اطلاعات تردد را در اختیار شما می‌گذارد. یا از طریق شبکه ،اطلاعات را به منبع خود ارسال می کنید یا به صورت بی سیم با استفاده از فلش اطلاعات را می دهد .
 

نرم افزار حضور و غیاب


تعداد پرسنل، شیفت های کاری، ساعت های ورود و خروج هر یک از افراد به طور جداگانه و نیاز شما برای ثبت چند آیتم مانند (مرخصی، اضافه دستمزد، اضافه کاری ،محاسبه حقوقی هر ماه  و ...)در انتخاب نرم افزار بسیار موثر است.

اگر در محل کار خود تعداد محدودی کارمند تا (۲۰ الی ۳۰ نفر) با یک شیفت کاری ثابت و ساعت کاری مشخص مثلاً ۹صبح تا ۵ بعد از ظهر دارید می توانید از نرم افزارهای ساده که غالباً هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب به صورت رایگان ارائه می شود استفاده کنید.. اما هرچه تعداد پرسنل بالا برود و شیفت های شما چرخشی و متغیر باشد هزینه بیشتری را باید صرف خرید نرم افزار پیشرفته بکنید .
 

سرعت عملکرد دستگاه


هدف شما از خرید دستگاه حضور غیاب صرفه جویی در وقت برای کنترل تردد کارکنان است. بنابراین دستگاه هایی را تهیه فرمایید که CPU  آنها قوی و سرعت عملکرد بالایی دارند.

قیمت دستگاه حضور غیاب


با توجه به اینکه دستگاه حضور غیاب با  برند ها و کاربردهای گوناگون در بازار وجود دارد قیمت های آنها نیز متفاوت میباشد. حضور غیاب های وارداتی که جزو برندهای معروف می باشند و از احراز هویت مانند تشخیص چهره بهره مند هستند گران قیمت ترین مدل دستگاه حضور و غیاب هستند.