سرویس جک پارکینگ

چگونه جک درب پارکینگ را سرویس کنیم


ازمهم‌ترین اقدامات سرویس جک درب پارکینگ که خرابی جک ها را کاهش می‌دهد و باعث بالا رفتن طول عمر جک‌های پارکینگی می‌شود سرویس‌های ماهانه و تعمیر و نگهداری از آنها می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم چند روش برای سرویس کردن جک پارکینگی را بدون نیاز به متخصص و تعمیرکار برای شما بازگو کنیم که تا با انجام  و رعایت این موارد باعث کاهش استهلاک جک پارکینگی شویم.در صورت نیاز به خدمات سرویس و تعمیر جک درب پارکینگ وارد صفحه شده و با پرسنل فنی ما تماس بگیرید.

۱:روغن کاری جک درب پارکینگ

روغنکاری جک

این روش مناسب جک‌های ماردونی است که ریل حرکتی آنها قابل مشاهده می‌باشد. برای ایجاد حرکت نرم و روان و جلوگیری از به صدا افتادن جک بعد از گذشت چند سال می‌تواند شفت فلزی قابل مشاهده آن را به وسیله اسپری روغن و یا گازوئیلی، روغن کاری کنید و باعث ایجاد حرکت نرم‌تر و روان‌تر جک پارکینگی شوید. از استفاده روغن‌های سفت و گریسی پرهیز کنید زیرا باعث جمع شدن گرد و غبار و آلودگی می‌شود و باعث عملکرد کندتر می‌شود و همین امر به موتور جک فشار وارد می‌کند در نتیجه جک پارکینگی زودتر آسیب می‌بیند.

۲:تمیز کردن لوله جک


می‌توانید ماهیانه به کمک دستمال مرطوب، لوله استیلی جک پارکینگ را تمیز کنید و مانع ورود گرد و غبار به داخل موتور و گیربکس شوید و ساییدگی آنها شوید.

۳:روغن کاری پین‌های متصل به جک درب پارکینگ


پین‌های نگهدارنده جک درب پارکینگ هم نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند با روغن کاری این پین‌ها و تمیز کردن آنها مانع از استهلاک پین‌ها در هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ می‌شوید.

۴:چک کردن جوش‌های پایه جک درب پارکینگ


به صورت ماهانه وضعیت جوشکاری‌های که جک را به درب پارکینگ متصل کرده را چک کنید تا در صورت مشاهده ترک و یا شکستگی آن را ترمیم کنید.

۵:چک کردن وضعیت سالم بودن بازویی‌ها


برای سرویس جک درب پارکینگ بازوهای جک پارکینگ را به دقت برسی کنید و اگر اثری از شکستگی فرورفتگی و خم شدن در آن مشاهده کردید فوراً بابت تعمیرات اقدام کنید زیرا به مرور زمان شکستگی و خمی در اثر فشار، بیشتر می‌شود و هزینه‌های بالاتری را به جای می‌گذارد.

برای مشاهده
قیمت جک پارکینگی صفحه ما را حتما ببینید.
 

۶:چک کردن ریموت کنترل‌ها


ریموت‌های پارکینگی دارای باتری به عنوان منبع تغذیه هستند. گاهی در اثر خرابی و یا ضعیف شدن باتری ریموت‌ها کار نمی‌کنند و درب پارکینگ باز نمی‌شود .در صورت مشاهده این وضعیت باتری‌ها را چک و آنها را به موقع تعویض کنید.

۷:چک کردن و تمیز نگه داشتن چشمی‌ها


چشمی‌ها یا همان فتوسل مهم‌ترین بخشی از اعضای یک جک پارکینگی هستند .اگر به آنها آسیب رسیده باشد یا کثیف شده باشند در کارکرد جک پارکینگ اختلال ایجاد می‌کنند. پس ماهانه وضعیت سلامت و تمیزی آنها را چک کنید.

۸:سیم و کابل

سیم کشی و کابل‌های مربوط به جک پارکینگ ممکن است به مرور زمان فرسوده و یا اتصالی پیدا کنند .با چک کردن این مورد در صورت مشاهده پارگی سیم و یا هر مشکل دیگر از یک متخصص کمک بگیرید.
با این اقدامات ساده در سرویس جک درب پارکینگ ،طول عمر جک شما بسیار بیشتر خواهد شد.