انواع چشمی دزدگیر اماکن

بهترین مارک چشمی دزدگیر اماکن چه برندی است؟


بهترین مارک چشمی دزدگیر اماکن چیست؟ کدام برند بهتر است؟ چشمی در دزدگیر اماکن، سنسورهای تشخیص سارق می‌باشند که مانند چشم انسان اطلاعات پیرامون را می‌گیرد و به مغز (پنل مرکزی دزدگیر) می‌فرستد.چشمی‌ها انواع مختلفی دارند مانند چشمی حرکتی، وزنی، حرارتی، خطی که هر کدام از این موارد نحوه کارکردش با دیگری متفاوت است اما همه آنها وظیفه شناسایی سارق و ارسال هشدار را به پنل دزدگیر اماکن دارند.

چشمی حرکتی از پرفروش‌ترین و متداول‌ ترین نوع چشمی‌ها در دزدگیر اماکن می‌باشد این چشمی بر روی حرکت افراد و اجسام حساس است و همواره سیگنالی را ارسال می‌کند، زمانی که عاملی روبروی چشمی این سیگنال را قطع کند چشمی آژیر دزدگیر را فعال و اعلام سرقت می‌کند.تعداد چشمی ها ممکن است در یک مکان به نسبت ورودی ها متفاوت باشد که مستقیم بر
قیمت دزدگیر اماکن تاثیر میگذارد و هزینه نصب دزدگیر را افزایش میدهد.

اما بهترین مارک چشمی دزدگیر اماکن چیست؟بهترین مارک چشمی حرکتی دزدگیر اماکن، چشمی H6 فایروال ,چشمی آلفای کلاسیک  و چشمی های  پارادوکس هستند.

چشمی حرکتی H6 فایروال

چشمی H6 ساخت ایران و شرکت دزدگیر فایروال می‌باشد. از این چشمی برای انواع اماکن سرپوشیده استفاده می‌شود .البته اگر در منزل خود حیوان خانگی دارید  و یا محیط نصب امکان نفوذ جاندار غیر از انسان وجود دارد چشمی‌های حرکتی مناسب آنجا نمیباشد.

چشمی h6 فایروال
ویژگی این چشمی طول دید ۱۲ متر ،زاویه‌ای دید ۱۱۰ درجه، ولتاژ کاری ۱۲ دی سی ، جامپر تنظیم حالت کارکرد خروجی no nc,  قابلیت تنظیم تاخیر زمان بین تحریک‌های (۵ ثانیه ۵۰ ثانیه ۵ دقیقه) .  دارای خروجی تمپر و شاسی جهت حفاظت از سنسور ،امکان تنظیم کردن بر روی سایر تجهیزات ۳۱۵ مگاهرتز است.

چشمی حرکتی آلفای کلاسیک

چشمی الفای کلاسیک
چشمی حرکتی سیم‌دار آلفای کلاسیک از معروف‌ترین سنسورهای دزدگیرهای اماکن است. این چشمی دارای کیفیت عالی و قیمت متوسط رو به بالا است که نسبت به دیگر چشمی‌های حرکتی سیم‌دار طول عمر بالاتری دارد. این چشمی حرکتی دارای طول دید ۱۲ متر و زاویه دید ۱۱۰ درجه است .چشمی آلفای کلاسیک حفاظت شده در برابر امواج الکترومغناطیسی می‌باشد.

چشمی حرکتی پارادوکس مدل ۴۷۶

چشمی پارادکس 476
چشمی حرکتی سیم‌دار پارادوکس مدل ۴۷۶ ساخت کشور کانادا می‌باشد که دارای طول عمر بالا و قیمت بالاتری نسبت به دیگر چشمی‌های حرکتی است. این چشمی در بهترین حالت دارای طول دید ۱۵ متر و زاویه دید ۱۱۰ درجه است.

اگر در منزل خود از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه نگهداری می‌کنید باید برای دزدگیر خود از چشمی‌های وزنی استفاده کنید این چشمی‌ها از طریق وزن توانایی شناسه اجسام را دارند .این چشمی‌ها دارای انواع  وزن‌های گوناگون از ۱۵ کیلوگرم به بالا هستند .چشمی وزنی به دو دسته داخلی و بیرونی تقسیم می‌شوند .بهترین مارک چشمی وزنی دزدگیر اماکن پارادوکس NV5 و DG75 و  چشمی وزنی ۱۰۵ است.

چشمی وزنی NV5  پارادوکس

چشمی nv5
چشمی سیم‌دار nv5  پارادوکس ساخت کشور کانادا می‌باشد. زاویه دید چشمی ۱۱۰ و شعاع دید آن ۱۳ متر است.این چشمی در صورت نصب شدن صحیح و اصولی دارای نقطه کور صفر می‌باشد.چشمی حرکتی  nv5  پارادوکس مناسب حیوانات خانگی با وزن ۱۵ کیلوگرم است.

چشمی وزنی DG75  پارادوکس

چشمی سیم‌دار DG75  پارادوکس مناسب محیط داخلی و یا زیر سقف می‌باشد . شعاع دید این چشمی ۱۲ متر و زاویه دید آن ۱۱۰ درجه است.چشمی وزنی DG75  پارادوکس مخصوص حیوانات خانگی تا وزن ۴۰ کیلوگرم است این چشمی کاملاً قابل اطمینان و فارغ از هرگونه آلارم و خطایی است.

چشمی وزنی DG85  پارادوکس

چشمی DG 85 پارادکس
بهترین مارک چشمی وزنی برای محیط‌های خارجی چشمی چشمی وزنی DG75  پارادوکس پارادوکس ساخت کانادا می‌باشد. این چشمی در محیط‌های بیرون جانداران کوچک با وزن کم را تشخیص می‌دهد و نسبت به آنها واکنش نشان نمی‌دهد.

بدنه محصول طوری طراحی شده است که در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد سنسور چشمی وزنی DG75  پارادوکس  دارای تحمل دمایی از منفی ۳۵ درجه تا مثبت ۷۰ درجه است همچنین در مقابل اشعه یووی آفتاب نیز مصونیت دارد.چشمی چشمی وزنی DG75  پارادوکس  دارای زاویه دید ۹۰ درجه و طول دید قابل تنظیم از یک و نیم تا ۱۱ متر و دارای سرعت تشخیص دو ثانیه می‌باشد. ارتفاع استاندارد برای نصب آن ۲ متر است.


سنسور PIR چیست؟

سنسور PIR یا سنسور حرکت مادون قرمز پاسیو (Passive Infrared) یک قطعه الکترونیکی است که در دزدگیرهای خانه استفاده می‌شود. این سنسور به شما کمک می‌کند تا به وقوع پیوستن حرکت در ناحیه‌ای خاص را تشخیص دهید. سنسور PIR بر اساس ویژگی‌های تابش مادون قرمز انسان‌ها و حیوانات کار می‌کند.

وقتی که یک جسم در ناحیه تشخیص حرکت سنسور قرار می‌گیرد، سنسور PIR تغییرات در میدان حرارتی را تشخیص می‌دهد. این سنسور با تکرار تغییرات در میدان حرارتی، تشخیص می‌دهد که آیا یک حرکت موقتی یا مداوم در ناحیه تشخیص وجود دارد. وقتی سنسور PIR حرکتی را تشخیص می‌دهد، این اطلاعات به سیستم دزدگیر ارسال می‌شود و اقدامات لازم مثل فعال کردن جریان برق، صدا، نور یا ارسال یک اعلان به شما انجام می‌شود.