معایب دزدگیر کلاسیک

۶ مورد از معایب دزدگیر اماکن کلاسیک


شرکت کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین و نام آور ترین کمپانی ها در زمینه تولید انواع دزدگیر اماکن در ایران است.این شرکت دزدگیر های متنوعی را از ساده‌ترین حالت تا پیشرفته ترین مدل در بازار توزیع کرده. یکی از جدیدترین و به روز ترین مدل های شرکت ، پنل دزدگیر کلاسیک z4 اولترا به همراه تلفن کننده سیم کارتی G1 اولترا است. با اینکه این شرکت از تکنولوژی روز دنیا و توجه بالایی برای تولید این مدل استفاده کرده است اما همچنان می‌توان معایبی در تولیدات شرکت کلاسیک پیدا کرد. ما در اینجا به چند نمونه از معایب دزدگیر اماکن کلاسیک میپردازیم.

اگر قصد خرید دزدگیر اماکن بی نقص و کارامد را دارید و اقتصادی بودن آن برای شما اهمیت دارد ، حتما لیست
قیمت دزدگیر اماکن گذر کنترل را مشاهنه کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.
 

معایب دزدگیر اماکن کلاسیک


1) تلفن کننده جدا از پنل


تلفن کننده G1 و کلاسیک z4

امروزه همه شرکت‌ها پنل مرکزی و تلفن کننده سیم کارتی را در یک دستگاه می سازند تا هنگام نصب جای کمتری بگیرد و هم از نظر  قیمتی برای مصرف کننده به صرفه تر باشد، اما برنده کلاسیک همچنان از قدیم تا به حال پنل مرکزی و تلفن کننده سیم کارتی را جدا از هم تولید می‌کند و همین امر باعث گرانی دستگاه شده و هم هنگام نصب جای بیشتری را در محل نصب اشغال می کند.

2) دزدگیر کلاسیک فقط 4 زون دارد

مدار 4 زون کلاسیک z4

تمامی دزدگیر های پیشرفته مانند دزدگیر فایروال دارای هشت زون بی سیم و باسیم هستند.( زون محل اتصال سنسورهای چشمی به دستگاه می باشد ) هرچه تعداد این زون ها در دستگاه بیشتر باشد می توان تعداد چشمی بالاتری را مستقیم و بدون نیاز به سری کردن به دستگاه متصل کرد. اما دزدگیر کلاسیک با اینکه مدل پیشرفته z4  با تلفن کننده G1  را تولید کرده اما همچنان بر روی دستگاه خود از چهار زون با سیم و بی سیم استفاده کرده است.

3) نداشتن صفحه نمایش روی پنل Z4


روی پنل دزدگیر کلاسیک z4 ultra هیچ صفحه نمایشی وجود ندارد تا بتوانیم تنظیمات و کد دهی ریموت ها و سنسورها را راحت تر انجام دهیم.همچنین این محصول بدون led وضعیت شبکه سیم کارت و باتری بر روی بدنه دستگاه است.

4) عدم ساپورت سنسور لرزشی وایرلس


اکثر دزدگیر های پیشرفته امکان ساپورت کردن انواع سنسورهای مانند: مگنت ،شوک، دتکتور دود چشمی ها را به صورت وایرلس و سیمداردارند، اما دزدگیر کلاسیک امکان ساپورت مگنت و شوک سنسور را به صورت وایرلس ندارد و همچنین در مورد ساپورت این سنسورها  باسیم ،خود این شرکت تولید کننده قطعات نیست و از برندهای دیگر این قطعات را تأمین می کند.

5) رله قطع و وصل لوازم برقی


در این مدل پیشرفته انتظار می رود دستگاه دارای رله کنترل لوازم برقی باشد زیرا دزدگیر های به روز این قابلیت را دارا هستند که بر روی خود رله داشته باشند تا لوازم برقی را از راه نزدیک و دور خاموش روشن کنند.اما برند کلاسیک هیچ رله ای داخل پنل خود برای این امر ندارد، اما کانکتوری جهت نصب رله دارد که هنگام نصب باید آن را جدا تهیه و به دستگاه اضافه کنید.

6) گارانتی کوتاه مدت کلاسیک


از دیگر معایب دزدگیر اماکن کلاسیک می توان به مدت کوتاه گارانتی اشاره کرد . این برند دارای ۱۸ ماه گارانتی می باشد در حالیکه دزدگیر های ایرانی موجود در بازار یا دارای دو سال گارانتی هستند و یا مانند دزدگیر اماکن فایروال دارای ۵ سال گارانتی می باشند.


عوامل دیگر که باعث خطا در دزدگیر اماکن می شود


این ۶ مورد که به آن‌ها پرداختیم از معایب  خود برنده کلاسیک می باشند. اما گاهی دزدگیر نصب شده در محل با خطاهای مواجه می‌شود و آلارم های فیک می‌زند که ممکن است این مورد جز ایراد دستگاه نباشد و نباید آنها را جزو معایب آن برند به حساب بیاوریم. به طور مثال ممکن است آلارم فیک شما به خاطر اشتباه در محل نادرست نصب سنسورها باشد .مثلاً چشمی را نصاب  در جایی نصب کرده است که در معرض تابش نور مستقیم خورشید و یا اجسام نورانی می باشد و یا در نزدیکی دریچه هوای مانند هواکش یا روبه اسپلیت یا دریچه کولر نصب شده است.

همجنین خطاها می تواند برای چشم های وایرلس می باشد زیرا چشم های وایرلس از باتری تغذیه می کند و این باتری زمانی که ضعیف می شود یا از کار بیفتد و شما به موقع اقدام به تعویض باطری آن نکنید برای اطلاع رسانی به شما، پنل مرکزی به بلندگو دستگاه فرمان آژیر کشیدن می‌دهد و اینگونه است که شما شاهد آلارم های فیک دستگاه هستید.