مقایسه دو برند دزدگیر اماکن فایروال و کلاسیک



مقایسه دزدگیر اماکن فایروال و کلاسیک
 

کدام برند دزدگیر اماکن بهتر است؟ فایروال یا کلاسیک؟

 

تفاوت دزدگیر اماکن کلاسیک با فایروال


شرکت ها و برندهای متفاوتی در زمینه دزدگیر اماکن در بازار وجود دارند. برخی از این دزدگیرها به دلیل عملکرد عالی و بدون خطا در بین سایر رقبا از اعتبار و فروش بالاتری برخوردارند. دو برند معروف فایروال و کلاسیک در دسته پرفروش ترین و بهترین دزدگیر اماکن قرار دارند که در ادامه مطلب به تفاوت های عمده و مهم این دو شرکت ایرانی تولید کننده دزدگیر اماکن پرداخته شده است.
 

مدت زمان فعالیت دو شرکت در زمینه طراحی و تولید


شرکت کلاسیک جزو اولین شرکت های تولید کننده دزدگیر اماکن است که از سایر رقبای خود قدمت بیشتری دارد این شرکت از سال 1362 شروع به فعالیت در زمینه تولید دستگاه های الکترونیکی کرده است.شرکت فایروال چند سال پس از شرکت کلاسیک شروع به فعالیت کرد ولی با این حال با استفاده از تکنولوژی و طراحی روز دنیا به سرعت توانسته فاصله رقابتی خود با کلاسیک را به حداقل ممکن برساند و اصلی ترین رقیب این شرکت شود.
فایروال درمقابل کلاسیک
 

تنوع در تولید محصولات


هر دو شرکت فایروال و کلاسیک محصولات متفاوتی تولید و به بازار عرضه کرده اند.شرکت فایروال دزدگیر منزل خط ثابت F7 و دزدگیرهای سیم کارتی F9 و F10 را طراحی و تولید کرده است. این دزدگیرها در یک پک قرار دارند به طوری که دزدگیر داخل باکس و تلفن کننده آن بر روی درب قرار داده شده است. دزدگیر های سیم کارتی علاوه بر سیم کارت خط ثابت را نیز پشتیبانی می کنند.

دزدگیر شرکت کلاسیک محصولات خود را در دو دستگاه جدا از هم تولید می کند و در هنگام خرید باید تلفن کننده و پنل دزدگیر تهیه شوند. پنل دزدگیر کلاسیک با نام Z4 ultra که یک پنل ساده دزگیر است و Z4 ultra تراکد که پنل دزدگیر را در مقابل هک کردن مصون می کند جزو آخرین و جدیدترین محصولات این شرکت هستند و تلفن کننده آن G1 ultra است که سیم کارت و خظ ثابت را پشتیبانی می کند.
 

تعداد زون ها


دزدگیر اماکن فایروال دارای 8 زون است یعنی می توان 8 چشمی را به صورت مجزا به یکی از زون ها وصل کرده تا در صورت وقوع آلارم به راحتی بتوان سنسور تحریک شده و منطقه وقوع آلارم را تشخیص داد. علاوه بر این در زمان نیاز به پارتیشن بندی دزدگیر اماکن نصاب به راحتی می تواند تعداد زون های بیشتری را بعد از پازتیشن بمدی در اختیار داشته باشد.دزدگیر اماکن کلاسیک دارای 4 زون است و در صورت نیاز به داشتن زون بیشتر نیاز به تهیه دستگاه Extender pro است.
 

لوازم و تجهیزات جانبی


سنسور های دزدگیر
 
شرکت فایروال تمامی لوازم جانبی الکترونیکی مرتبط با دزدگیر اماکن را تولید می کند. به همین دلیل در هنگام خرید دزدگیر فایروال می توانید سنسور حرکتی بی سیم (H7 یا H9)، سنسور حرکتی باسیم (H6)، مگنت بی سیم و با سیم، شوک سنسور )سنسور ضربه( باسیم و بی سیم، بلندگو، آژیر داخلی تک صدا، آژیر پیزو، پدال باسیم و بی سیم، میکروفون، آنتن، ریموت و ... را از برند فایروال تهیه کنید و با خیال راحت از عملکرد عالی و سازگار بودن سنسور با دزدگیر برای تهیه و نصب دزگیر اقدام و هزینه کنید.

شرکت کلاسیک از سنسور آلفا به عنوان سنسور باسیم کلاسیک استفاده می کند و برای سنسور بی سیم از سنسور Fox2  استفاده می کند. این شرکت اخیرا مگنت بی سیمی با مارک کلاسیک نیز در لیست محصولات خود قرار داده است .
 

مقرون به صرفه بودن


دزدگیر کلاسیک به دلیل جدا بودن پنل دزدگیر و تلفن کننده و ارائه آن ها به صورت دو دستگاه مجزا، از لحاظ تولید هزینه بیشتری را برای شرکت تولید کننده بوجود می آورد به همین دلیل برای خرید دزدگیر کلاسیک به نسبت دزدگیر اماکن فایروال نیاز به پرداخت مبلغ بیشتری است. دزدگیر فایروال به دلیل صرفه جویی در هزینه تولید با قرار دادن تلفن کننده بر روی درب پنل دزدگیر اماکن، از هزینه تولید کمتر و به تبع امکان فروش با قیمت مناسب و مقرون به صرفه تر را فراهم کرده است.

پیشنهاد میکنیم مقاله دزدگیر منزل چی بخرم ؟ را بخوانید.
 

به روز بودن و امکانات کاربردی


هر دو دزدگیر کلاسیک و فایروال با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و نرم افزارهای آپدیت و جدید تولید و در خدمت کاربران قرار داده می شود. این دو دزدگیر منزل از لحاظ نرم افزار تفاوت هایی دارند که کاربری دزدگیر فایروال را راحت تر کرده است. به عنوان مثال دزدگیر فایروال دارای منوی فارسی و سخنگوی فارسی است که به محض روشن کردن دستگاه تمام مراحل راه اندازی را به صورت رسا و واضح شرح می دهد.
بر روی پنل درب پنل دزدگیر فایروال LED هایی تعبیه شده است وضعیت سلامت دزدگیر وپرا نشان می دهد مانند وضعیت عملکرد و سلامت باتری

دزدگیر فایروال به دلیل تولید کردن شوک سنسور (سنسور ضربه) تنها دزدگیر موجود در بازار است که نه تنها شوک سنسور به خوبی بر روی دزدگیر ست می شود بلکه در نوع پلاس آن ضعیف شدن باتری سنسور با ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود.

 

اپلیکیشن (نرم افزار) تلفن همراه


هر دو دزدگیر فایروال و کلاسیک دارای نرم افزار اندروید و IOS هستند.