پیشگیری از سرقت منزل
 

بهترین راه های پیشگیری از سرقت منزل

 

برای پیشگیری از سرقت منزل چه کارهایی می توان انجام داد؟


قطعاً بهترین و کارآمدترین روش برای پیشگیری از سرقت منزل استفاده از سیستم های حفاظتی و امنیتی مانند دزدگیر منزل و دوربین مداربسته می باشد، اما در کنار این دو مورد باید به نکات دیگری توجه کرد که امنیت خانه را بالا ببرید در این مقاله به نکاتی برای پیشگیری از سرقت منزل می‌پردازیم.

 

1) دزدگیر منزل


دزدگیر منزل ایرانی

دزدگیر منزل می‌تواند برای سرقت منزل حالت بازدارندگی داشته باشد‌‌‌. بهترین دزدگیر بیسم منزل مدل های سیم کارتی آن می باشد که علاوه بر آژیر کشیدن ،تماس گرفتن را نیز انجام میدهد و مخاطبین را از وقوع حادثه مطلع میکند.همچنین با داشتن اپلیکیشن بر روی موبایل خود می توانید از راه دور(در هر شهر دیگری که باشید)بر دستگاه خود مدیریت داشته باشید و آن را فعال غیر فعال کنید.

 

2) دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته

 
استفاده از دوربین مداربسته می تواند برای سارقین کمی ایجاد ترس کند اما برای آنان حکم بازدارندگی ندارد و بعضاً پیش آمده که حتی سارقین تجهیزات دوربین مداربسته را نیز سرقت کرده‌اند و اگر هنگام سرقت منزل صورت خود را پوشانده باشند شناسایی آنها امکان پذیر نمی باشد. پس استفاده از دوربین مداربسته به تنهایی نمی‌تواند از سرقت منزل پیشگیری کند.
 

3) بررسی قفل های درب و پنجره و استفاده از درب های ضد سرقت منزل


بیشترین سرقت ها از ورودی های اصلی منزل و ساختمان شما انجام می گردد .اگر قفل های ورودی قدیمی هستند پس حتماً اقدام به تعویض آنها کنید زیرا وجود این قفل‌ها کار سرقت  منزل شما را برای سارقین بسیار راحت می‌کند. استفاده از درب های ضد سرقت و قفل های دیجیتالی بهترین انتخاب برای پیشگیری از سرقت منزل هستند. سر و کله زدن سارقین با این قفل ها برای آنها سخت و زمان بر تر است اما باز تضمین صد در صد نیست که از سرقت منزل شما منصرف شوند.

استفاده از قفل های دیجیتالی که مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت هستند به جای قفل های قدیمی کلیدی پیشنهاد عالی برای پیشگیری از سرقت است. زیرا قفل کلیدی هم خیلی سریع و بدون دردسر باز می شود و هم امکان کپی کردن کلید توسط سارق وجود دارد و ممکن است شما نیز کلید منزل را گم کنید و این کلید دست افراد سودجو بیفتد ،ولی زمانی که از قفل های دیجیتالی اثر انگشت استفاده می کنید دیگر امکان گم شدن و یا کپی کردن از اثر انگشت شما نیست و به دلیل پیچیدگی در مکانیزم قفلل، باز شدن آنها توسط هر سارقی امکان پذیر نیست.

 

4) سپردن منزل به آشنایان


این روش بسیار قدیمی است اما تا حدی موثر برای جلوگیری از سرقت .البته برای همین کار هم باید خانه را به افراد مورد اعتماد خود بسپارید.
 

5) روشنایی منزل و اطراف ساختمان


روشنایی محیط اطراف منزل
 
اگر منزل شما در کوچه‌های تاریک واقع شده است و خود ساختمان هم هیچ گونه روشنایی در اطرافش ندارد پس مطمئن باشید بهترین مورد برای سارقین انتخاب ساختمان شما است. این عدم روشنایی در اطراف ساختمان باعث می شود موقع سرقت هیچکس سارق را نبیند و آنها در تاریکی مطلق به راحتی وارد منزل شما شوند. پس اولین اقدام شما نصب چند سیستم روشنایی در اطراف ساختمان است.

واما برای داخل منزل ، زمانی که  تصمیم به ترک منزل برای مدت طولانی دارید حداقل یک لامپ کم مصرف را در منزل روشن بگذارید، شاید این روش قدیمی و نخ نما باشد مخصوصاً برای سارقینی که چند روزی خانه شما را زیر نظر داشته باشند و با خاموش نشدن چراغ متوجه شوند شما منزل نیستید، اما انجام این کار خالی از لطف نیست. اما شما میتوانید از رله هایی  برای قطع و وصل جریان برق و کنترل لوازم برقی استفاده کنید.

با این روش شما تعدادی لامپ را می توانید از راه دور با اپلیکیشن دزدگیر منزل در ساعتی مشخص روشن و خاموش کنید به طور مثال شبها چراغ را روشن کنید و صبح ها آن ها را خاموش کنید تا اینگونه وانمود شود که شما منزل تشریف دارید .برخی از دزدگیر های منزل مجهز به این رله ها می باشند. با تهیه این دزدگیر ها هم یک سیستم امنیتی قوی برای جلوگیری سرقت منزل دارید هم از رله های آن برای کنترل لوازم برقی خود استفاده می کنید.

6) حفاظ پنجره


استفاده از حفاظ فلزی برای پنجره ها از دیگر روش های پیشگیری سرقت  است مخصوصاً برای پنجره هایی که در طبقات پایین ساختمان هستند و سارق به راحتی می‌تواند با یک نبرده بام  یا هر وسیله دیگری خود را به آن پنجره برساند‌
 

7) مخفی کردن کلید در جاهای ناامن


هنگامی که کلید را خارج از منزل برای اشخاص دیگری مخفی می کنید به این مورد توجه فرمایید که افراد سودجو نیز ممکن است آن را پیدا کنند،  مخصوصا که برای پنهان کردن کلید از مکان‌هایی مانند زیر دری، گلدان ، جاکفشی استفاده کنید چون اینها اولین مکان هایی هستند که سارقین  آنها را چک می کند. پس برای پیشگیری از سرقت کلید را به افراد مطمئن بسپارید و اگر کلید خانه و یدک را گم کردید سریعا قفل درب ها را تعویض کنید.
 

8) اشیا قیمتی را در منزل نگه ندارید


اگر در منزل لوازم با ارزش مانند طلا، سکه و دلار دارید آنها را به هیچ عنوان در منزل نگه ندارید . بهتر است این موارد را در صندوق امانات بگذارید  که بهترین جا برای حفاظت از اموال با ارزش است.
اما اگر اصرار به نگه داشتن این اموال در منزل دارید، از جاهایی مانند کمد دیواری ،کشوها، کابینت ها برای مخفی کردن استفاده نکنید.و آنها را حتماً در یک گاوصندوق بزرگ بگذارید زیرا باز کردن و حمل آن توسط سارق سخت است و امکان دارد از  ادامه سرقت منصرف شود.

 

9) آیفون تصویری

آیفون تصویری
از دیگر روش های پیشگیری از سرقت منزل استفاده از آیفون های تصویری می باشد. در گذشته زمانی که آیفون ها صوتی بودند، شما نمی‌توانستید تشخیص دهید چه کسی پشت درب است و ممکن بود سارقین حتی تغییر صدا دهند و شما به اشتباه درب را  بر روی آنها باز کنید .اما امروزه با آمدن آیفون های تصویری افراد مراجعه کننده را از روی ظاهرشان تشخیص داده و به افراد مورد اعتماد اجازه ورود می دهید.

همچنین استفاده از آیفون های تصویری حافظه دار برای پیشگیری از سرقت منزل بسیار موثر هستند. زیرا در صورت نبود شما اگر سارق برای اطمینان از اینکه شما در منزل هستید یا خیر زنگ درب را زده باشد آیفون از او عکس می‌گیرد و در حافظه خود ذخیره می کند در صورت بروز مشکل شما می توانید حافظه را چک کنید و این افراد را شناسایی کنید.

 

10) جک درب پارکینگ


درب پارکینگ بدون جک و قفل برقی بهترین ورودی  برای سرقت توسط سارقین است. آنها به راحتی با فشار دادن بر روی درب و استفاده از یک دیلم به سادگی درب را باز می کنند. اما زمانی که درب مجهز به جک پارکینگی و قفل برقی باشه با آوردن فشار و یا انداختن دیلم درب دیگر به سادگی و بدون ایجاد سروصدا باز ن می شود.