عملکرد دستگاه اکسس کنترل تشخیص چهره چگونه است؟


 

دستگاه تشخیص چهره چیست


 

اکسس کنترل‌ تشخیص چهره یا همان کنترل تردد سیستم هایی هستند که باعث ایجاد امنیت برای افراد و اماکن هستند و با کمک این دستگاه، دسترسی افراد در بازده های مختلف زمانی به مکان های مهم و خاص کنترل می‌شود و در صورت نیاز، این تردد ها محدود و یا لغو می‌شود. از اکسس کنترل ها می توان در انواع اماکن مانند منازل، پارکینگ‌ها ،مجتمع ها، ادارات، فروشگاه ها، شرکت ها و .... استفاده کرد.

اکسس کنترل ها به شما این امکان را می‌دهند که دسترسی افراد غیرمجاز را به محیط شخصی و کاری خود ممنوع کنید و یا حتی افراد مجاز که می‌توانند وارد محیط شما شوند را هم محدود کنید که چه اشخاصی در چه تایم هایی می توانند ورود و خروج کنند و اگر هم تشخیص دادید که افراد مجاز، دیگر به محیط شما به هر دلیلی وارد نشوند دسترسی آنها را قطع و ورود آنها را ممنوع کنید. اکسس  کنترل ها ورود و خروج افراد را با قابلیت‌های مختلفی مانند وارد کردن رمز ،کارت، تگ،اثر انگشت، تشخیص چهره و تلفیقی از چند مورد انجام می دهند.


 

سیستم تشخیص جهره

 

مزایا و معایب انواع اکسس کنترل‌ ها


پیشرفته ترین و مهمترین نوع این دستگاه‌ها اکسس کنترل تشخیص چهره می باشد که می توانید در سایت گذر کنترل نمونه های آن را ببینید.هر کدام از دستگاههای اکسس کنترل در ایجاد امنیت دارای یک ضعف هستند. مثلاً مدل هایی که با کارت و تگ کار میکنند امکان گم شدن تگ و کارت و در دسترس قرار گرفتن افراد سودجو و یا استفاده چند شخص از کارت و تگ امکان پذیر است. در مدل رمزی افراد می‌توانند رمز ورود خود را به دیگران بگویند و یا کسی به طور اتفاقی  موقع وارد کردن کد آن را ببیند و سوء استفاده کند.

در مورد اکسس اثر انگشتی شما دیگر شاهد گم شدن و یا در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی به شخص دیگر و یا افراد سودجو نیستید از این لحاظ از مدل های رمزی و کارتی امن تر هستند ،اما از لحاظ بهداشتی به دلیل تماس فیزیکی افراد با دستگاه امکان انتقال انواع باکتری، میکروب و بیماریها از طریق لمس وجود دارد ،مخصوصا در این دوران کرونا که باعث نگرانی تمام جوامع شده ،پس استفاده از این مدل اکسس خیلی جائز نیست. و همچنین در صورتی که انگشت خیس، چرب و یا سرد باشد اسکن کردن و تشخیص آن توسط دستگاه سخت و گاه امکان پذیر نمی باشد همین امر باعث نارضایتی کاربران خواهد شد.

 


اکسس کنترل‌ تشخیص چهره چگونه کار می کند؟


اکسس تشخیص چهره چگونه کار میکند


اما زمانی که شما از تشخیص چهره استفاده می کنید،که بهترین نمونه آن اکسس کنترل تشخیص چهره با 765  است، دیگر مشکلات دستگاه های قبل را ندارید. زیرا در این مدل اکسس کنترل از تکنولوژی پیشرفته بدون خطا برای تشخیص صحیح و سریع استفاده شده است، که شما برای اولین بار چهره شخص را در حافظه، اکسس کنترل تشخیص چهره ثبت می کنید.

در دفعات بعدی دستگاه توسط هوش مصنوعی و پارامترهای منحصر به فرد خود معیار هایی را برای تشخیص در نظر می‌گیرد و اگر هیچکدام از عکسهای ذخیره شده در حافظه دستگاه شباهتی به فردی که پشت دستگاه قرار دارد نداشته باشد دستگاه امکان عبور را به آن فرد را نمی‌دهد و چنانچه تصویر وارد شده با عکس ذخیره شده در حافظه تطبیق داشته باشد حضور آن فرد به همراه ساعت ورود و مشخصات فردی او ثبت می شود.

اکسس کنترل تشخیص چهره برای تشخیص افراد از بیومتریک های اندازه گیری استفاده می کند.مانند حد فاصله چشم ها با هم، حد فاصله چشم و ابرو، اندازه پیشانی، فرم بینی و لب و فاصله آن دو با هم، حالت چانه و ....

در واقع برای اسکن کردن صورت از یک اسکنر دو بعدی یا سه بعدی استفاده می شود و سپس دستگاه با استفاده از الگوریتم پیشرفته شروع به  پردازش تصاویر می کند .در اکسس کنترل تشخیص چهره به علت استفاده از اسکن سه بعدی امکان وجود تقلب و خطا در آن نیست و افراد حتی با زدن عینک و ماسک و داشتن و نداشتن ریش هم قابل تشخیص هستند و این دستگاه فقط افراد زنده را تشخیص می دهد و نمی توانید با نشان دادن عکس افراد جهت باز شدن درب تقلب کنید.

اکسس کنترل تشخیص چهره به دلیل تکنولوژی پیشرفته تری که دارند از هزینه نصب و راه اندازی بیشتری برخوردار بوده و به طبع نتیجه نهایی حاصل از آنها دقت بیشتری هم دارد.