راهنمای خرید اکسس کنترل

راهنما و نکات مهم در خرید دستگاه اکسس کنترل


اکسس کنترل‌ها بهترین تکنولوژی برای کنترل تردد اشخاص در اماکن گوناگون می‌باشند.اما خرید این دستگاهها نیاز به دانستن نکاتی دارد که باید برای خرید مناسب آن ها را بدانید. در این مقاله ما شما را برای انتخاب بهترین دستگاه اکسس کنترل راهنمایی می‌کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.همچنین میتوانید انواع اکسس کنترل های ما را با قیمت و مشخصات فنی مشاهده و در صورت نیاز خریداری نمایید.

برای انتخاب اکسس کنترل شما نیاز به دانستن ۶ فاکتور مهم و تاثیرگذار دارید ،که این قاکتورهای مهم به ترتیب عبارتند از:

1: نوع شناسایی اکسس کنترل:

بسته به محیط کاری باید تصمیم بگیرید کدام روش شناسایی مورد استفاده برای شما است .راه‌های شناسایی به صورت (کارت تردد ، اثر انگشت، تشخیص چهره، تشخیص عنبیه، کف دست و ...) می‌باشد. برای انتخاب هر کدام از این مدل‌ها تعداد کاربران، محیط کار ،میزان امنیت تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال در محیط‌هایی با تعداد پرسنل و تردد بالا باید از دستگاه‌هایی با سرعت شناسایی بالا استفاده شود.
 
اکسس کنترل کارت و رمز

پس اکسس‌های رمزی در این محیط مناسب نمی‌باشند و یا در محیط‌های کارگاهی یا کارخانه‌ای برای جلوگیری از انتقال بیماری و آلودگی نمی‌توان از اکسس با قابلیت اثر انگشت استفاده کرد، بهتر است که دستگاه‌هایی با دقت شناسه بالا مانند تشخیص چهره و یا عنبیه استفاده شود.گاهی بسته به محیط نصب و تعداد پرسنل می‌توان از دستگاه‌های ترکیبی و چند عاملی استفاده کنید این نوع اکسس‌ها تمامی المان‌های شناسایی را یکجا دارند.

2:حافظه دستگاه

از دیگر عوامل مهم در راهنمای خرید اکسس کنترل حافظه و ظرفیت ثبت تردد دستگاه‌ها است .بسته به تعداد کاربران باید دستگاهی با همان تعداد حافظه ثبت تردد انتخاب کنید. گاهی نیاز است برای بالا رفتن امنیت برای هر فرد چند المان در نظر بگیرید به طور مثال شخصی دارای چند اثر انگشت و یا هم اثر انگشت هم تشخیص چهره باشد، بنابراین ظرفیت حافظه در دستگاه باید بالا باشد تا بتواند تعداد عامل شناسایی بالایی را ثبت کند. همچنین حافظه نگهداری اطلاعات تردد نیز خیلی مهم است که تا چه زمان و چه تعداد تردد را در حافظه خود ذخیره می‌کند.

3:پورت‌های ارتباطی

دستگاه‌های اکسس کنترل برای خروجی اطلاعات خود بر روی کامپیوتر و یا اتصال به تجهیزات جانبی مثل قفل برقی، گیت‌های تردد ، سیستم‌های اطفا  حریق و غیره نیاز به پورت‌های ارتباطی دارند. این پورت‌ها عبارتند از پورت اتصال به آداپتور، پورت شبکه lLAN, پورت usb،  پورت سریال و رله خروجی.
 
اکسس کنترل اثر انگست

دستگاه‌های ساده بدون حالت گزارشگیری فقط دارای پورت اتصال با آداپتور و خروجی رله هستند اما برای اکسس‌هایی که خروجی اطلاعات تردد را دارند نیاز به یک و یا هر سه حالت شبکه  وusb و سریال می‌باشد.

4:سرعت ثبت تردد

سرعت ثبت تردد در بعضی از اماکن اداری که نیاز به تدابیر امنیتی بالایی هستند مهم است. اکسس‌های رمزی زمان بیشتری را برای ثبت تردد نیاز دارند و اصلاً ایمنی ندارند زیرا اگر شخصی سوء استفاده گر زمان وارد کردن رمز پرسنل اونجا حضور داشته باشد رمز فرد را مشاهده و از آن استفاده می‌کند. سیستم‌های تگی و کارتی نسبت به رمزی زمان کمتری را هدر می‌دهند اما این سیستم‌ها هم امنیت ندارند ،زیرا تگ و کارت قابل گم شدن و انتقال آنها از شخصی به شخص دیگر می‌باشد.

 
اکسس کنترل تشخیص چهره

سریع‌ترین مدل برای ثبت تردد دستگاه اکسس چهره زنی و اثر انگشت است که دارای امنیت به مراتب بالاتر هستند زیر این روش‌های شناسی کاملاً در هر فرد شخصی و منحصر به فرد اوست و قابل گم شدن یا انتقال داده شدن نیستند.

5: نوع اماکن

محل نصب در انتخاب اکسس کنترل بسیار تاثیرگذار است به طور مثال مکانی مانند آسانسور، مخصوصاً برای ساختمان‌های مسکونی نیاز به اکسس‌های پیشرفته ندارد و اکسس‌های ساده کارتی و رمزی نیاز مصرف کنندگان را برطرف می‌سازد.برای نصب اکسس کنترل‌ها در محیط‌های باز حتماً باید از دستگاه‌های ضد آب استفاده شود .ادارات و مراکزی که نیاز به کنترل تردد با دقت و امنیت بالا دارند دستگاه‌هایی با قابلیت بیومتریک می‌توانند استفاده کنند.

6: قیمت اکسس کنترل

قیمت خرید دستگاه کارتی و رمزی بدون قابلیت گزارشگیری از سایر اکسس کنترل‌ها پایین‌تر است و هزینه دستگاه بیومتریک مانند تشخیص عنبیه ،صدا و چهره به مراتب بالاتر از سایر دستگاه‌ها می‌باشد. همچنین هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعه در این مدل اکسس‌های پیشرفته نیز بالاتر است.