راهبند اتوماتیک

 

 

 قیمت انواع راهبند اتوماتیک پارکینگ                 


در اینجا بهترین مدل های راهبند اتوماتیک پر فروش بازار که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر میباشند با کمترین قیمت ممکن خدمت شما معرفی میشود.در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی لطفا با کارشناسان تیم گذر کنترل تماس بگیرید.
همچنین در ادامه این صفحه و در قسمت مطالب کاربردی , مطالب مفیدی جهت راهنمایی شما عزیزان در ضمینه انتخاب راهبند مناسب به شرح ذیل ارائه شده است:


نکات مهم خرید راهبند,تفاوت راهبند هیدرولیک با الکترومکانیک,روش نصب راهبند,روش کنترل راهبند از طریق کامپیوتر,لوپ دیتکتور,ریدر برد بلند RFID راهبند,عیب یابی راهبند,فتوسل (چشم ایمنی) آینه دار,روش نصب کلیدروش نصب کلید دستی


راهبند و گیت های  اتوماتیک دارای مدل ها و تفاوتهای مختلفی می باشد که از جمله انها موتور هیدرولیکی ویا الکتروموتور می باشد،که قدرت و قیمت راهبند هیدرولیک بالاتر از راهبند برقی می باشد،تفاوت دیگر در اندازه بوم یا همان بازواست که معمولا 4متری،5متری و 6 متری می باشند.برای فرمان دادن به راهبند و گیت اتوماتیک پارکینگ می توان از ریموت کنترل ،انتن برد بلند، کلید تحریک دستی ،لوپ دیتکتور، اکسس کنترل و...استفاده نمود.درهنگاه نصب راهبند حتما از چشمی ایمنی استفاده کنید تا از بروز خسارت به خودرو و راهبند جلوگیری شود.همچنین می توانید ازچراغ فلاشر و بومهای Led داربرای هشدار استفاده نمایید.


 


اخرین به روز رسانی سه شنبه 21 خرداد 1398


                                         

 


راهسبند فراز سیمارن

راهبند سیماران مدل فراز 6 متر


راهبند سیماران مدل فراز بسیار شبیه به راهبند مدل پارک پروتکو می باشد. این راهبند دارای بوم تلسکوپی است که می توان آن را به اندازه 4 تا 6 متر و بنا به ضرورت تنظیم کرد. و موتور آن قادر است این بوم ها را در 6  ثانیه باز یا بسته نماید.

سیستم کارکرد این راهبند سیماران به صورت الکترومکانیک انجام می گیرد و همین موضوع می تواند دلیل اصلی قیمت پایین تر این محصول نسبت به راهبندهای هیدرولیکی باشد. راهبند فراز سیماران با حرکت آرام و بی صدای بوم و همین طور امکان کنترل از راه دور به وسیله ریموت، می تواند گزینه ای مناسب برای خرید باشد. شما می توانید تا 200 ریموت را برای این راهبند تعریف و شناسایی کنید، همینطور امکان حذف این ریموت ها نیز به سادگی امکان پذیر است. حرکت بوم این راهبند سیماران تنها 3-6 ثانیه به طول می انجامد. قدرت موتور این راهبند 90W و گشتاور چرخش موتور آن 2800 دور در دقیقه است. همچنین به واسطه دارا بودن سیستم خلاص کن می توان از این راهبند در مواقع قطعی برق نیز استفاده کرد.

موتور 220 ولت
زاویه عملکرد 90 درجه
بوم 6 متری
قدرت موتور 90 وات
زمان عملکرد 6 ثانیه
دارای اهرم خلاص کن
ضمانت 30 ماهه
 
قیمت 7,700,000 تومان

 

راهبند اتوماتیک b400

راهبند اتوماتیک بتا مدل  B400

 

اگر به دنبال یک راهبند خودرویی خوب و قابل اعتماد هستید قطعا راهبند بتا را مد نظر داشته باشید.راهبند بتا B-400 یکی از پر فروشترین محصولات راه بند در ایران است که از جهت تردد، می تواند  اعتماد کاملی روی این محصول داشت. این راهبند از یک بوم تلسکوپی بهره می برد که می توان بوم را از 4 متر تا 6 متر افزایش داد. این مدل راهبند از سیستم الکترومکانیکی فشار فنری بهره می برد. به همین علت سرعت بالا و پایین رفت بوم بسیار قابل قول و سریع می باشد. راهبند خودررویی بتا  بدون نیاز به سرویس و نگه داری است و روزانه تا 500 بار قابلیت باز و بسته شدن را دارد. در ضمن این مدل راهبند خودرویی به علت راندمان فوق العاده بالا و قیمت بسیار مناسب و خدمات مناسب تبدیل یه یکی از پرفروش ترین راهبندهای موجود در بازار شده است.

موتور راهبند برقی بتا سری B-400 دارای توان مصرفی 90 وات بوده که قادر است بوم 6 متری را در 6 ثانیه و تا حداکثر زاویه 90 درجه باز و بسته نماید. مدار الکترونیکی این محصول با ولتاژ 220 کار می کند که با کلاس حفاظتی IP44 قادر به تحمل برودت 20- و حرارت 50 درجه سانتیگراد می باشد. اختصارا لازم به توضيح است کلاس یا استاندارد حفاظتی يا IP به بيان ساده بيانگر ميزان مقاومت و دوام محفظه الكترونيكی يک دستگاه در برابر شرايط محيطی من جمله نفوذ رطوبت و گرد و غبار است.

 
  • موتور برقی 220 ولت
  • بوم 6 متری
  • قدرت موتور 90 وات
  • دارای اهرم خلاص کن
  • زاویه عملکرد 90 درجه
  • زمان عملکرد 6 ثانیه
  • ضمانت یک ساله
     
 
قیمت 6,850,000 تومان

 


راهبند کانه گیت

 

راهبند تلسکپی کانه گیت KONE GATES


موتور برقی 220 ولت
بوم 6 متری
قدرت موتور 90 وات
دارای اهرم خلاص کن
زاویه عملکرد 90 درجه
زمان عملکرد 6 ثانیه
ضمانت 2 سال
قیمت 8,500,000 تومان
 

 

راهبند زومر المان
راهبند برقی زومر مدل 6010A

راهبند 6010A زومر یکی از محصولات کنترل تردد شرکت زومر آلمان است که قابل استفاده برای اماکن مسکونی و تجاری است. این راهبند جاده ای زومر دارای بدنه ای از جنس استیل و بومی به طول 6 متر می باشد. همچنین شما می توانید از ریموت برای به حرکت درآوردن راهبند 6010 زومر استفاده کنید. با استفاده از این راهبند کنترل تردد از ساختمان به سادگی صورت می گیرد. با فشردن ریموت توسط کاربر یا واحد نگهبانی، بوم به بالا حرکت کرده و مسیر ورود باز می گردد. وجود اجزای سازنده مقاوم و باکیفیت، طول عمر این راهبند Sommer را افزایش می دهد.

یکی از متداول ترین نوع راهبندهای پارکینگی ،  راهبند زومر ASB-6010A است که بیشترین استفاده از آن میشود. در این نوع راهبند دارای یک بوم تلسکوبی که طول آن میتواند از 1.5 متر تا 6 متر است (بستگی به بزرگی یا کوچکی محل متغییر است) . استهلاک این راهبند پایین است و از قابلیت های آن میتوان به سرعت عملکرد ، قابیت نصب تابلو و چراغ چشمک زن نام برد . این راه بند جاده ای زومر دارای ال ای دی روشنایی بر روی بوم 6 متری خود است تا در طول شب مسیر حرکت این بوم برای کاربران مشخص شده باشد. وزن بدنه این راهبند حدودا 40 کیلوگرم است و قادر است در دمای 20- تا 60+ درجه سانتی گراد به خوبی عمل کند. کارکرد این راهبند با برق AC 230 V, 50/60 Hz بوده و قدرت آن 80W, DC 24V می باشد.

 
  • دارای فلشر بر روی بدنه موتور
  • کاملا ضد آب و رطوبت و گرد غبار
  • دارای ال ای دی بر روی بوم برای دید در شب
  • قابلیت استفاده تا 300 مرتبه در روز
  • دارای بوم 6 متری
  • با قابلیت کاهش اندازه بوم
  • جریان برق مصرفی 24 ولت
  • دو سال ضمانت

 
قیمت 15,000,000 تومان

 

راهبند بارزانته

راهبند بارزانته BARZANTE


راهبند بارزانته با بوم تلسکوپی 4 تا 6 متر، زمان باز یا بسته شدن 6 ثانیه، با قابلیت نصب فلاشر و چشمی فتوسل، مناسب برای انواع تردد ورودی پارکینگ و اماکن عمومی
قیمت 7,000,000 تومان
 


راهبند v2-گیت وی تو
راهبند و گیت خودرویی V2 مدل NIUBA 4
 
  • ولتاژجک یا موتور  220ولت
  • حداکثرطول تیرک   6متر
  • سرعت بازشدن   6ثانیه
  • نوع راهبند  الکترومکانیکی
  • قابلیت نصب سیستمهای کنترلی
  • گارانتی 24 ماهه
  • ساخت ایتالیا

راهبند وی تو ساخت کشور ایتالیا می باشدو دارای 24ماه گارانتی قطعات و همچنین قیمت تمام شده بسیار مناسب می باشد.راهبند پارکینگ وی تو در دو مدل دارای بوم 4و 6متری موجود می باشد.جنس بدنه از گالوانیزه رنگ شده می باشد،فلاشر ال ای دی برروی بوم و بدنه باعث گردیده این راهبند در شب کاملا نمایان گردد. موتور 24v مجهز به انکودر در این راهبند ایمنی و امنیت را ارتقا داده و همچنین قابلیت برق اضطراری در راهبند وی تو در مواقع قطع برق هیچگونه خللی در کارکرد آن وارد نمی کند.

راهبند وی تو V2 Niuba 4 با استفاده از برق 220 شهری کار میکند و از لحاظ طراحی راهبند وی تو نوبا دارای بدنه کاملا ضد آب و گرد غبار است تا در تمامی شرایط اقلیمی توانایی نصب و کارکرد قابل قبولی را اشته باشد. راهبند وی تو V2 Niuba 4 دارای بوم 4 متری میباشد و توانایی حمل بوم های ثابت و تلسکوبی را دارد تا مناسب با عرض مورد نیاز، میزان بوم را تنظیم نمایید.

قیمت 12,500,000 تومان
 

 
 
راهبند اتوماتیک فک 615
 

راهبند اتوماتیک(هیدرولیک) فک مدل 615

 
  • ولتاژ ورودی 220
  • سرعت باز کامل شدن 5 ثانیه
  • دارای ترمز در ابتدا و انتهای حرکت
  • دارای سیستم الکترومکانیک کاهش سرعت (دو سرعته)
  • تردد نامحدود (سیستم هیدرولیک)
  • دارای بوم 5 متری
  • کارکرد نیمه صنعتی و خانگی
  • کیفیت برتر کلاس A جهانی، ساخت ایتالیا
  • قابلیت اتصال به کلیه دستگاه ها کنترل تردد، کارت خوان، دوربین پلاک خوان
  • قابلیت نصب بوم تاشونده
  • گارانتی 4 ساله خدمات پس از فروش 15 ساله
 
راهبند هیدرولیک FAAC 615 محصول تولیدی FAAC ایتالیا که یک سیستم هیدرولیک است و از کیفیت و قدرت خوبی در کنار گارانتی بلند مدت برخوردار می باشد. راهبند فک 615 دارای سیستم هیدرولیک و مناسب برای مکان های پر تردد می باشد. مدار فرمان راهبند 615 فک، مدار فرمان مدل 615 BPR فک می باشد. سامانه محرکه این راهبند متشکل از یک بلوک هیدروپمپ (پمپ روغن) تانک روغن هیدرولیک وشیر های مربوطه که به صورت کاملاً آبندی شده و متمرکز طراحی شده اند و همچنین یک عدد بازوی هیدرولیک می باشد که به دلیل استفاده دقیق و کارشناسی شده از سیستم هیدرولیک این محصول را کاملاً برتر و متمایز از سایر راهبند های موجود در بازار کرده است.
سرعت حرکت بوم در راهبند اتوماتیک فک 615 در اندازه ی 2 متری 3 ثانیه و در اندازه ی 4 متری 8 ثانیه می باشد که در ابتدا و انتهای به آهستگی حرکت می کند و در آخر نیز بوم به آرامی می ایستد. این مورد نیز به دلیل وجود برد کنترل قوی در راهبند فک می باشد. همچنین امکان نصب فنس تا 3 متر بر روی بوم نیز وجود دارد.

طول بازو (بوم) راهبند هیدرولیک اهرمی فک 615 ، 5 متر است و سرعت حرکت بازو برای باز شدن کامل در 6 ثانیه انجام میگیرد. عملکرد سیستم راهبند فک 615 هیدرولیکی میباشد و دارای قدرت بسیار بالایی است. ولتاژ ورودی موتور راهبند220 ولت میباشد و توانایی یا قابلیت نصب برق اضطراری را دارد تا در زمان قطع شدن برق نیز بتواند به کار خود ادامه دهد.
 
 
قیمت 21,500,000 تومان

 
 

راهبند خودرو فک 640

راهبند خودرو فک 640 FACC

    
راهبند فک 640 با بازوی 7 متری که قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد مناسب برای مکان های پردد تردد مانند ورودی مجتمع ها و اماکن تجاری و ... می باشد.
Faac 640 جزو سیستم های کنترل تردد هیدرولیک می باشد که طراحی تانک روغن و اتصال آن بصورت کامل کارشناسی شده انجام پذیرفته است، و استفاده از سیستم هیدرولیک باعث شده تا این راهبند قابلیت استفاده مداوم را داشته باشد که یک مزیت نسبت به سیستم های موجود در بازار محسوب می کردد.

عملکرهاي راهبند 640 می توانند با ١٠٠ % چرخه کار بطور دائمی کار کنند، زیرا به فن خنک کن مجهزند.  سامانه محرکه این راهبند متشکل از یک بلوک هیدروپمپ (پمپ روغن) تانک روغن هیدرولیک وشیر های مربوطه که به صورت کاملاً آبندی شده و متمرکز طراحی شده اند و همچنین یک عدد بازوی هیدرولیک می باشد که به دلیل استفاده دقیق و کارشناسی شده از سیستم هیدرولیک این محصول را کاملاً برتر و متمایز از سایر راهبند های موجود در بازار کرده است.
محصول فوق ساخت کمپانیFAAC ایتالیا (يكي از بزرگترين و معتبرترين توليد كننده انواع درب بازكن هاي اتوماتيك درجهان) بوده و از چهار سال گارانتی هالوگرام دار و پانزده سال خدمات پس از فروش برخوردار میباشد.


 
  •   ولتاژ ورودی 220
  •   سرعت باز کامل شدن 6 ثانیه
  •   مجهز به اینکودر جهت برگشت میله در صورت برخورد با مانع
  •  دارای ترمز در ابتدا و انتهای حرکت
  •   دارای تکنولوژی فن خنک کننده
  •   دارای مرکز کنترل 2 سرعته

طراحی 2 سرعته فک 640 باعث شده که سرعت حرکت بوم در ابتدا و انتهای حرکت آهسته شده و به آرامی باز و بسته شود.  و در طی 6 ثانیه این راه بند بصورت کامل باز و یا بسته گردد.

قیمت 35,650,000 تومان

 

راهبند فک 680

راهبند هیدرولیک فک 680 FACC


راهبند فک 680H محصولی از کمپانی تولیدی FAAC ایتالیا برندی کاملا شناخته شده در صنعت تولید دربهای اتوماتیک، اپراتوهای درب شیشه ای، راهبند پارکینگی  میباشد این برند برتر سال ها است در ایران به عنوات برترین برند خارجی مشغول به عرضه محصولات خود است و توانسته است اعتماد عموم کاربران را به خود جلب کند.
راهبند فک مدل B680H HYBRID 24V قابلیت اتصال به دستگاه های کارت خوان، پلاک خوان، ریموت کنترل و... را دارد. علاوه بر این دارای یک کلید برای باز کردن راه به صورت دستی نیز می باشند که در صورت نیاز و در مکان هایی که فاکتور مشخصی برای تردد مشخص نشده باشد می توان از این کلید نیز استفاده نمود.

برای ورودی های با عرض 2 تا 8 متر راهبند فک مدل B680H HYBRID 24V گزینه ی مناسبی می باشد و می توان از آن برای ورودی کوچه ها، شرکت ها، اماکن تجاری، صنعتی و... نیز استفاده نمود. فنر این راهبند تا 2000000 سیکل عمر دارد و در جهت راست و یا چپ مورد استفاده قرار می گرد.
راهبندای  فک ایتالیا دارای گارانتی 4 ساله و خدمات پس از فروش 15 ساله در سراسر کشور میباشند و کافیست در زمان نیاز با شمارههای خدمات آن تماس حاصل فرمایید.
راهبند فک مدل B680H HYBRID 24V از نوع اتوماتیک و هیبریدی می باشد و می تواند به صورت نامحدود باز و بسته شود.


مشخصات این راهبند بی نظیر:

    تردد: متداوم (راهبند های هیبریدی توانایی استفاده متداوم بیشتری حتی در مقایسه با راهبند های الکتورهیدرولیک معمولی دارند)
    دبی پمپاژ روغن: ۲.۳ لیتر بر دقیقه—سیستم کاهش سرعت توسط انکودر—محدوده دمایی عملکرد: ۲۰- تا ۵۵+ درجه سانتی گراد
    وزن: ۸۵ کیلوگرم — تدابیر حفاظتی بدنه: پلیت ۱۰۰ میکرونی اپوکسی روی ضد خوردگی و سایش + رنگ آمیزی — کلاس حفاظتی IP44
    بوم از نوع دایره ای با LED سراسری  — کیفیت برتر کلاس A جهانی، ساخت ایتالیا با برترین تکنولوژی روز دنیا
    ولتاژ عملکرد: ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت AC (تک فاز)
    موتور الکتریکی بی ذغال ۳۶ ولت AC (براش لِس)
    شدت جریان مصرفی: ۱.۱ آمپر در حالت ۲۳۰ ولت
    سرعت گردش موتور: ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه

قیمت 65,000,000 تومان

 
راهبند ایرانی بام بین

راهبند ایرانی بام بین



راهبند ایرانی بام بین محصول شرکت صنعتی بام بین می باشد.این شرکت یکی از برند های جدید التاسیس ایرانی که اخیرا توانسته با عرضه و تولید لوازم و تجهیزات مکانیکی و رباتیک، اسمی برای خود در بازار داخلی این محصولات دست و پا کند.این کمپانی به صورت رسمی کار خود را در زمینه تولید بالابر و راهبند های کنترل تردد برقی از سال 1384 آغاز نموده، و هم اکنون در همین مدت کم با بکارگیری جدید ترین تکنولوژی و فناوری روز دنیا و ماشین آلات پیشرفته و نیز احترام به حقوق و نیاز های مشتریان خود، سهم بزرگی را از بازار فروش داخلی به دست آورده است.در ادامه به بررسی کلی تمامی اجزای به کار رفته در این راهبند کنترل تردد می پردازیم.
 
قیمت 8,000,000 تومان
 

 

راهبند جیوتو bft

راهبند اتوماتیک BFT مدل جیوتو Giotto



کارخانه بی اف تی ایتالیا سالهای طولانی است که در بازار ایران با تولید انواع محصولات مختلف از قبیل جک های الکترومکانیک و هیدرولیک و همچنین انواع راهبند با کیفیت بسیار بالا و استفاده از آلیاژ درجه به عنوان برندی برتر شناخته شده است. در میان انواع تولیدات راهبند های کمپانی BFT محصولی جدید با قابلیت های نوین به چشم میخورد که با نام تجاری راهبند جیوتو بی اف تی Giotto به بازار عرضه شده است.

هر مدل از راهبند پارکینگ بی اف تی بنا به کاربردی که دارند از قبیل1-بدون محدودیت تردد(هیدرولیکی) 2-با محدودیت تردد(الکترومکانیکی) 3-راهبند ستونی دارای گارانتی 4ساله می باشد وقیمت تمام شده آن نیز مناسب است.
قیمت 14,500,000 تومان
 

 

راهبند اتوماتیک bft

راهبند اتوماتیک bft مدل moovi


راهبند BFT مدل MOOVI یکی از معروف ترین تولیدات راهبند دربازار ایران میباشد که به خاطر داشتن سیستم عملکردی بسیار قابل قبول برای یک راهبند الکترومکانیک قابلیت باز بسته شده در حدود 300 الی 400 بار در شبانه روز را دارد.به طور کلی راهبند بی اف تی مدل مووی به صورن نیم ست در بازار عرضه میشود.
راهبند بی اف تی مدل مووی بر خلاف بیشتر راهبندهای الکترومکانیکی که ترددی محدود دارند، نه تنها ترددی نامحدود را ارائه می دهد، بلکه با استفاده از فنر بالانس، تعادلی بر روی بازو ایجاد می کند و باعث عملکرد بدون تنش بازو می شود.
همچنین راهبند افقی MOOVI دارای سرعت باز و بسته شدن قابل توجهی ست و می توان آن را در سه سرعت 4، 6، و 8 ثانیه ای تنظیم کرد.
راهبند BFT MOOVI در تیرکهای 3 و 5 متری ساخته شده که مناسب  مکانهایی با همین مقدار عرض می باشد . زمان باز و بسته شدن این راهبند را می توان  روی 4 ، 6 و 8 ثانیه تنظیم نمود.

توان محاظتی این سیستم به مقداری است که در زیر باران هیچ مشکلی ندارد و به راحتی کار خود را انجام خواهد داد . بی اف تی مووی را می توان در ساختمانهای مسکونی یا تجاری با تردد بالا مورد استفاده قرار داد .
این راهبند به چشمی های حسگرتشخیص مانع مجهز است و از برخورد احتمالی تیغه راهبند با وسایل در حال تردد و عابرین جلوگیری می کند. اما نکته دیگر در مورد راهبند BFT MOOVI اتصال و فرمان پذیری آن به تمامی تجهیزات ایمنی ارسال فرمان است. البته قابلیت بسیار قابل توجه دیگر این راه بند امکان راه اندازی سیستم عکس و فیلمبرداری آن است، که می تواند به این وسیله حفاظت و ایمنی دو چندانی را در عملکرد خود لحاظ کند.


عملکرد سیستم الکترومکانیک
طول بازو (بوم) 3 و 5 متری
سرعت حرکت بازو 1.4 متر بر ثانیه
ضمانت 12 ماهه
ولتاژ ورودی موتور راهبند در دو مدل 220 ولت و 24 ولت
 

قیمت 13,200,000 تومان

 

راهبند 90 درجه

راهبند تاشو (خم شونده) 90 درجه بتا

 
 یکی از بهترین راهبند های تاشو 90 درجه میباشد که کیفیت عالی و بی صدا بودن از مزایای ان است .
این راهبند مناسب برای پارکینگ های مسقف با ارتفاع کف تا سقف حداقل 3.5 متر میباشد که البته در صورت نیاز میتوان برای ارتفاع کمتر با برش بازو ها و کشنده ان را نصب کرد.طول بازوی این راهبند 5 متر است کار از فاصله 2.5 متر تا میشود.
موتور 220 ولت و دارای خلاص کن دستی است و قابلیت نصب تمامی
سیستمهای RFID و انتن دوربرد را نیز دارد.

 
 
قیمت 8,500,000 تومان




 

نکات مهم و راهنما در خرید راهبند و گیت خودرو


شاید در نگاه اول خرید راهبند اتوماتیک کار ساده ای به نظر برسد اما با توجه به تنوع محصول و برندهای سازنده آن در می یابیم که برای این خرید نیاز به تحقیق بیشتری وجود دارد. این پست در تلاش برای معرفی و ارائه راهنمای جامعی برای خرید راهبند خودرویی است.

راهبند محصولی جهت کنترل ورود و خروج خودرو است که اصولا سرعت بخشی در تردد را امکان پذیر می کند. عملکرد راهبند ها می تواند از نوع دستی تا کاملا اتوماتیک متغیر باشد که این مطلب تنها به معرفی راهبند اتوماتیک می پردازد. قبل از شروع هر نکته ای در مورد انواع راهبند های موجود در بازار باید به این نکته توجه کرد که عملکرد تمام راهبند ها بر اساس سیستم الکترومکانیکی یا سیستم هیدرولیکی انجام می شود. سیستم های الکترومکانیکی استفاده بیشتری داشته و ارزان قیمت تر می باشد و سیستم هیدرولیکی با قیمت بیشتر استفاده محدودتری نیز دارد.البته اگر تعداد تردد در روز زیاد باشد باید از راهبند هیدرولیکی استفاده کنید زیرا در اثر کارکرد بالا داغ نمیشود.
اگر راهبند در کنار درب ورودی نباشد به راحتی و بدون هیچ مجوزی میتوان به داخل مکان رفت که بر اساس مسائل امنیتی این موضوع کمی پیچیده است.در صورت وجود فردی که کنترل آنرا در دست دارد میتوان به طور کامل خودرو و فردی که قصد دخول به محوطه دارد را وارسی میکند اگر مشکلی نبود راه برای او باز میشود اما در صورت وجود هرگوهه شک و شبه ای نگهبان میتواند از باز کردن راه خودداری کنید و برای بررسی نهایی جهت آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات و درخواست کارت شناسایی نگهبان با فرد صحبت های لازم را انجام دهد و در صورت نبودن مشکل راه را برای فرد باز کند در غیر اینصورت از ورود فرد ممانعت کند.

اما برخی از راهبند ها جنبه ایمنی ندارد و کسی آنرا تحت نظر ندارد به طور کلی برای یک ایست کوچک به کار میروند و به صورت خودکار در صورت نزدیک شدن خودرو به راهبند باز میشود اما نکته ناگفته اینجاست که راهبندهای اتوماتیک برای اماکنی میباشد که مسائل امنیتی زیاد مهم نیست و صرفا به عنوان یک مانع شاده به کار میرود

راهبندها در شکل های مختلفی در بازار وجود دارد که بر اساس نیاز خریداری میشود مثلا برای مکانهایی که طول درب ورودی بلند است راهبندهای بلند و دراز خریداری میشود و یا در مکانهایی که ورودی کوچکی دارند از راهبند های کوتاه استفاده میشود.و یا اگر ورودی ساختمان خیلی عریض و پهن باشد بایستی از دو عدد راهبند استفاده کرد که یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست نصب میشود و همزمان با یکدیگر توسط یک ریموت کنترل میشوند و بالا میروند.نوع دیگر از راهبند هم وجود دارد که برقی و خودکار نیست و فاقد میله است و به جای میله از زنجیر استفاده میشود

انتخاب راهبند اتوماتیک و انواع راهبندها

انتخاب راهبند اتوماتیک با توجه به نوع کاربرد به راهبند : بازویی، راهبند ستونی (بولارد)، راهبند بلوکر، راهبند نیزه ای، راهبند کشویی، راهبند نفررو تقسیم بندی می گردد.

راهبند بازویی: راهبند بازویی به دو دسته بازوی ساده و راهبند های بازو شکسته تقسیم بندی شده اند. این راهبندها برای مکان های پر تردد مانند پارکینگ های عمومی، مجتمع های تجاری اداری و مسکونی و فروشگاه ها با توجه به قیمت مناسب و سهولت نصب، قابلیت تردد بالا و عمر طولانی و بکار گیری بهترین قطعات و گارانتی طولانی بسیار مناسب است. انتخاب راهبند اتوماتیک

این نوع راهبند با توجه به ارتفاع ۱۱۷۰ میلی متری و فلاشر روی بدنه و روی بازو دید مناسبی را برای راننده ها ایجاد می کند.

این راهبند ها با طول های مختلف ۲ و ۳ و ۴ و ۶ متری عرضه می گردند.

راهبند بازو شکسته: مشابه راهبند های بارویی ساده می باشد با کاربری برای مکان های سقف دار

راهبندهای صفحه ای ( Road blocker )

این نوع از راهبندها شامل یک صفحه فولادی ضخیم می باشند که درون فنداسیون مخصوص به خود در داخل زمین کار گذاشته می شوند. هنگامی که بخواهید مسیر عبور را مسدود نمایید، یک سیستم محرک هیدرولیک و یا الکترومکانیک صفحه را به سمت بالا حرکت داده تا به صورت مانع در برابر عبور وسایل نقلیه قرار بگیرد و کل مسیر رعبور را ببندد.


راهبند صفحه ای


با توجه به ضخامت بالای صفحه متحرک این نوع راهبند، نیروی های ناشی برخوردهای شدید را  به خوبی تحمل می کند. بنابراین می توان از آن در ورودی مراکز حساس نظامی و سیاسی به منظور جلوگیری از وقوع عملیات خرابکارانه و تروریستی استفاده نمود.

راهبند ستونی: راهبند های ستونی بیشتر برای مکان هایی امنیتی کاربرد دارند و این نوع راهبندها در داخل زمین نصب می شوند و از زمین خارج می گردند، ظاهر زیبای این راهبند علاوه بر کاربرد امنیتی و نظامی برای مکان های که زیبایی در اولویت آنها است نیز کاربرد بسیار دارد. ضربه پذیری بدنه استیل چراغ دار و زیبای استحکام، قدرت بالا از خصوصیات این راهبند است این راهبند ها در طول و ارتفاع های مختلف عرضه می گردند.



راهبند ستونی بولارد


اجزای یک راهبند ستونی عبارتند از: سیستم محرک موجود در راهبند ستونی، سیستم کنترل راهبند ستونی، محفظه تعبیه شده جهت قرارگیری قطعات و استوانه های متحرک راهبند ستونی
تمام تجهیزات مکانیکی راهبند ستونی در داخل استوانه محرک قرار دارد. این استوانه محرک نیز در داخل زمین قرار دارد. اطراف تجهیزات راهبند ستونی قرار داده شده در داخل زمین بتن می ریزند. هرچه بتن به کار برده شده در نصب راهبند ستونی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، راهبند ستونی در مقابل ضربه مقاوم تر خواهد بود. بر اساس همین راهبند ستونی بر اساس مقاومت به دو نوع راهبند ستونی معمولی و راهبند ستونی ضد تروریست تقسیم می شود. سیستم محرک راهبند ستونی نیز در دو نوع هیدرولیک و الکترومکانیک است.

 این نوع از راهبندها شامل یک استوانه متحرک از جنس فولاد می باشد. این سیلندر درون زمین قرار گرفته و به کمک یک مرکز کنترل می توان بالا و پایین رفتن آن را کنترل نمود. در زیر پوسته این استوانه مجموعه سیلندر و پمپ هیدرولیک قرار گرفته که با پمپاژ روغن حرکت سیلندر را امکان پذیر می کند. نصب راهبندهای ستونی نسبت به سایر مدل های راهبند دشوارتر بوده و برای نصب آن به یک حفره به عمق تقریبی 1.5 متر نیاز است. استوانه، سیلندر و پمپ هیدرولیک درون یک محفظه (پیت) قرار گرفته و کل مجموعه درون حفره قرار داده شده و اطراف آن با بتن پر می شود. این نوع از راهبند ستونی به علت برخورداری از استوانه از جنس فولاد ضخیم، مقاومت قابل ملاحظه ای در برابر ضربه داشته و در مدل های آنتی تروریست در برابر ضربه ای به اندازه 700 کیلوژول مقاومت می کند. این میزان انرژی معادل با ضربه حاصل از برخورد یک کامیون به وزن تقریبی 6.5 تن با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت می باشد. بنابراین استفاده از بولارد (راهبند ستونی) در محل های با امنیت بالا نظیر مراکز نظامی و سفارتخانه ها توصیه می شود.


راهبند های نیزه ای: این نوع راهبند ها با کاربرد امنیتی به منظور منهدم کردن لاستیک خودروهای سبک و سنگین طراحی شده اند با قابلیت باز دارنده. برای بکارگیری مراکز نظامی، تجاری اداری و مسکونی دارای حساسیت امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد.


راهبند نیزه ای




راهبند های نفررو: راهبند های نفر رو جهت کنترل تردد افراد در مکان های اداری و تجاری کار برد دارد . راهبند های نفررو به انواع راهبندهای سه شاخه ای، راهبندهای لولایی راهبندهای کشویی ،راهبند های گردان تقسیم بند ی می گردد.


راهبند های کشویی: این مدل راهبند ها با بکارگیری از سیستم الکتروموتوری (شانه دنده ای) با قابلیت بازدارندگی متوسط، زمان باز شدن مسیر در این نوع راهبند با حساب عرض معبر متفاوت است.


چپ یا راست بودن راهبند:

در هنگام خرید راهبند با توجه به محیط نصب  باید به سمت چپ و یا راست بودن راهبند توجه کنید تا به دردسر نیفتید.البته در بعضی از انواع راهبند میتوان چپ و راست بودن را تنظیم نمود.

منظور از بوم تلسکوپی چیست؟

بسیاری از کمپانی ها بوم ها را به گونه ای میسازند تا چند متری بتوان به آن اضافه کرد. به طور مثال شرکت سیماران راهبند با بوم تلسکوپی دارد. این بوم 4 متر ثابت دارد و دو متر نیز درون پک وجود دارد که می توان روی آن 4 متر پیچ نمود و اندازه بوم راهبند را به 6 متر افزایش داد.

امکانات و قابلیتهای راهبند اتوماتیک پارکینگ:

راهبندها اغلب دارای 2 عدد ریموت کنترل هستند و از مدارفرمان میکروپروسسور بهره میبرند این بدان معنیست که ورودیهای مختلفی روی آنها است. شما میتوانید آنهارا به دوربین های پلاک خوان یا  سیستم تگ RFID  و یا اکسس کنترل مجهز کنید تا کاملا به صورت هوشمند جلوی افراد غیر مجاز را بگیرید در این سیستم شما اطلاعات پلاک مورد نظر را به سیستم ریدر میدهید ویا برای اشخاص تگ با فرکانس RFID در نظر میگیرید با این کار حتی میتوان آمار رفت و آمد را گرفت و محدودیت تردد در ساعاتی از شبانه روز قائل شد ویا حتی با اظافه کردن ریموت به تعداد دلخواه تردد را به خود کاربر واگذار کرد. همچنین برای جلوگبری از تصادف با راهبند میتوان آنهارا به چشم الکترونیکی و فلاشر تجهیز کرد.

اجزای راهبند اتوماتیک

    بدنه راهبند : بخش اصلی و تکیه گاه بازو میباشد که کلیه متعلقات الکتریکی و مکانیکی در آن نصب میگردد و الزاما از مقاومت بالایی در برابر آسیب های فیزیکی برخوردار است !
    بازوی راهبند : پروفیلی مخصوص که علاوه بر مقاومت بالا در برابر تنش ، کرنش و خمش دارد از وزن پایینی برخوردار است !
    سیستم محرکه راهبند : بخش اصلی راهبند میباشد که شامل قطعات هیدرولیک ، الکترو مکانیک و یراق مکانیکی میباشد که نقش اصلی در عملکرد راهبند را عهده دار است !
    مرکز کنترل راهبند : بخش پردازنده فرایند کارکردی راهبندها میباشد و در تنوع دیجیتال یا آنالوگ در محصولات مختلف مشهود است .

عملکرد راهبند بازویی ( راهبند میله ای ) بیشتر سمبولیک و هشدار برای راننده وسایل نقلیه میباشد.
به عبارت دیگر راهبندهای بازویی مقامت چندانی در برابر برخورد با وسایل نقلیه ندارند و در صورتی که هدف از نصب راهبند جلوگیری از عبور خودرو باشد باید از انواع دیگری از راهبند با مقاومت بالا در برابر برخورد استفاده شود که به راهبند ضد تهاجم یا راهبند ستونی شناخته میشوند .



 

تفاوت راهبند هیدرولیک با الکترومکانیک



راهبندهای الکترومکانیک :

راهبندهای الکترومکانیک دارای یک موتور الکتریکی می باشد. نیروی خروجی شفت موتور وارد یک جعبه دنده (گیربکس) می شود تا از طریق آن نسبت قدرت و سرعت شفت متحرک تنظیم شود. مرکز دوران میله راهبند دارای یک سوراخ دندار بوده که بر روی شفت خروجی جعبه دنده متصل می شود. از این طریق زنجیره انتقال قدرت کامل شده و نیروی محرک موتور به میله راهبند منتقل می شود.

ولتاژ تغذیه موتور در راهبند الکترومکانیک ۲۲۰ ولت متناوب و یا ۲۴ ولت مستقیم می باشد. مزیت موتور ۲۲۰ ولت تولید نیروی بیشتر می باشد و برای میله های سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرد ولی در مقابل موتور ۲۴ ولت برای محل های پرتردد مناسب تر بوده و امکان استفاده از باتری در هنگام قطع برق برای آنها وجود دارد.

راهبند هیدرولیک :

نوع دیگر راهبندها که دارای سیستم محرک الکتروهیدرولیک می باشند به اختصار با نام راهبند هیدرولیک شناخته می شوند. سیستم محرک در این راهنبدها شامل یک موتور الکتریکی، پمپ روغن، محفظه روغن و سیلندر هیدرولیک می باشد. با روشن شدن موتور، پمپ روغن به حرکت درآمده و روغن را با فشار بالا از مخزن تخلیه و وارد سیلندر هیدرولیک می نماید. با ورود و خروج روغن در سیلندر هیدرولیک، پیستون درون آن به سمت بالا و پایین حرکت می کند. انتهای آزاد پیستون به کمک اهرم بندی به شفت خروجی متصل می شود و از سمت دیگر میله راهبند نیز از مرکز دوارن خود به شفت خروجی متصل می گردد. بدین ترتیب حرکت پیستون درون سیلندر هیدرولیک به میله راهبند منتقل شده و نیروی لازم برای حرکت آن را تامین می کند.

راهبندهای هیدرولیک به علت استهلاک مکانیکی کمتر نسبت به راهبندهای الکترومکانیک، برای محل های پرتردد مناسب تر می باشند. راه بندهای هیدرولیک را براساس ولتاژ تغذیه موتور می توان به دو گروه ۲۴ ولت و ۲۲۰ ولت تقسیم نمود. مزیت عمده مدل ۲۴ ولت قابلیت افزودن باتری پشتیبان برای استفاده از راه بند در هنگام قطع برق می باشد. از طرف دیگر تجهیزات ایمنی نظیر انکودر که برای جلوگیری از برخورد میله راهبند با وسایل نقلیه به کار می رود تنها در راهبندهای ۲۴ ولت قابل استفاده می باشد.


 

 

 

روش نصب راهبند برقی اتوماتیک ونحوه عملکرد راهبند الکترومکانیک


راهبند الکترومکانیک دارای موتور الکتریکی و گیربکس مکانیکی میباشد که خروجی ان توسط یک چرخ دنده وارد گیربکس بیرونی بزرگتری میشود تا گشتاور و قدرت بیشتری برای بلند کردن بوم یا همان اهرم راهبند اتوماتیک داشته باشد.

اهرم راهبند که ممکن است طول 6 متر یا بیشتر ویاکمتر داشته باشد میتواند فشار زیادی را هنگام بلند کردن به متور راهبند اتوماتیک تحمیل کند وباعث خرابی زود هنگام ان شود.به همین دلیل در بیشتر انواع راهبند اتوماتیک از دو فنرجهت بالانس وزن اهرم استفاده میشود.یعنی هنگام پایین امدن  اهرم فنر کشیده میشود تا از انرژی پتانسیل ذخیره شده در فنر هنگام بالا امدن اهرم استفاده شود و فشار کمتری به موتور اعمال شود.

هنگام تولید راهبند، نیروی کششی فنر راهبند را به اندازه طول فابریک اهرم مثلا 6 متر تنظیم میکنند،بنابراین اگر زمان نصب، اهرم را بریده و کوتاه کردید باید نیروی کشش فنر را با پیچ تنظیم ان کمتر کنید تا هنگام پایین امدن، حالا که اهرم سبک شده  موتور فشار زیادی را برای غلبه به نیروی فنر تحمل نکند.متاسفانه خیلی از نصابها این مورد را رعایت نمیکنند و باعث استحلاک بالای موتور راهبند میشوند.
نکته بعدی تنظیم میکرو سوئیچ راهبند میباشد که حد بالا و پایین ان را مشخص میکند.



راهبند الکترومکانیک برقی


معمولا راهبند نو برای حرکت 90 درجه تنظیم شده است و نیازی به دستکاری ان نیست اما با توجه به شرایط مختلف اگر نیاز به دستکاری ان شد باید حتما دقیق تنظیم شود بطوری که قبل از اینکه اهرم به انتهای کورس باز و بسته برسد میکروسوئیچ حرکت را متوقف کند تا گیربکس تحت فشار حرکت را متوقف نکند.عدم تنظیم نبودن این قسمت میتواند به شدت از عمر راهبند بکاهد.
میکروسوئیچ میتواند بصورت مکانیکی و یا مغناطیسی باشد.


نکات قبل از نصب راهبند

مهمترین نکته در مورد محل فنداسیون در نظر گرفتن محل تردد عابر پیاده می باشد. توضیح اینکه اگر عابر پیاده از بیرون اتاق نگهبانی تردد می کند محل نصب دستگاه باید در موقعیتی باشد که عابر پیاده از پشت دستگاه تردد کند نه از سمت نوک تیرک تا احتمال برخورد تیرک با او به حداقل ممکن برسد.

در صورتیکه اتاق نگهبانی یا ساختمانی که پشت دستگاه قرار میگیرد دارای بالکن یا پیشانی است محل احداث فنداسیون باید جایی باشد که مرکز آن (یعنی محل برخورد قطرهای مربع کف فنداسیون) از لبه پیشانی حداقل 40 سانتیمتر فاصله داشته باشد تا وقتیکه تیرک عمود میشود با آن برخورد نکند. همچنین پشت دستگاه باید از دیوار یا مانع پشت آن حداقل 30 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

فنداسیون راهبند نباید در محل عبور آب یا باغچه ساخته شود.

در صورت عبور کابلهای هوایی و یا شاخه های درخت از فضای بالای دستگاه و تیرک باید محل فنداسیون تغییر کند و یا اینکه موانع برطرف شوند تا تیرک هنگام عمود شدن با آنها برخورد نکند.

در صورت عبور کابلها از مسیرهای توکار از لوله های پلاستیکی مخصوص سیم برق با زانوییهای ویژه آنها و در صورت عبور کابلها از مسیرهای روکار از لوله های فولادی استفاده شود. لازم به ذکر است در صورتیکه ناگزیر از کابل کشی روکار هستید مسیر کابل کشی را طوری انتخاب کنید که در معرض برخورد پای عابر پیاده و یا چرخ وسایل نقلیه نباشد.


نصب راهبند اتوماتیک به دو روش امکان پذیر است

روش اول گذاشتن صفحه فلزی است که باید چاله ای به اندازه حدودی 40 سانتیمتر مکعب کنده شود و داخل ان ملات ماسه و سیمان پر شود .سپس صفحه ای فلزی حدود 40 سانتی متر مربع با ضخامت حدود یک سانت که زیر ان چهار عدد شاخ با میل گرد بصورت 45 درجه ایجاد شده را روی بتون گذاشته و  روی ان را تراز میکنیم .دقت کنید که سطح روی صفحه یکی دو سانت از سطح زمین بالاتر باشد تا اب روی صفحه نرود و باعث زنگ زدگی و یا اتصال سیمها نشود
سپس 4 عدد پیچ ذخیم را از طرف گل پیچ روی سطح صفحه میگذاریم و دور گل پیچها را جوش میدهیم.حال راهبند را سر جای خود میگذاریم و یراق الات راهبند را روی پیچها گذاشته و مهره را از بالا محکم میکنیم.



تصویر نصب راهبند


روش بعدی پیچ کردن یا رولبولت کردن است که با رول پلاک های فلزی موجود در پک راهبند امکان پذیر است که به سطح زمین و محکمی ان بستگی دارد.مثلا اسفالت به دلیل گرم و شل شدن مناسب نیست.

تنظیمات راهبند معمولا به طور فابریک انجام شده است و معمولا نیازی به تنظیم مجدد نیست
در صورتی که میخواهید راهبند بصورت اتوماتیک پایین بیاید حتما از چشمی ایمنی استفاده کنید تا اسیبی به خودروها و راهبند وارد نشود
برای نصب چشمی راهبند بهتر است از چشمی رفلکتوری یا همان اینه دار استفاده کنید تا نیازی به کندن زمین و رد کردن سیم برای قسمت فرستنده چشمی نباشد زیرا یک اینه کار بازتاب سیگنال چشمی را انجام میدهد و سیم کشی شما را کاهش میدهد.

بهترین مارک این چشمی ها اتونیکس(autonix) کره میباشد که معمولا 5 متری ان در بازار موجود است.البته مواظب باشید تا نوع چینی ان را که بدون مارک است در جعبه اتونیکس به شما قالب نکنند😉



راهبند برقی



 

 

روش کنترل راهبند از طریق کامپیوتر




کنترل راهبند توسط کامپیوتر

 
بعضی از راهبندها را میتوان از طریق کامپیوتر کنترل کرد و ان را بالا و پایین نمود.برای این منظور برد کنترل راهبند شما با ید این قابلیت را داشته باشد که به ان پورت RS485 میگویند.

جهت برقراری ارتباط بین برد کنترل راهبند و کامپیوتر شما نیاز به یک مبدل RS485  به RS232  دارید و به دلیل عدم وجود پورت RS232 در اکثر کامپیوتر های امروزی به مبدل این پورت به USB هم نیاز پیدا میکنید.
ابتدا مبدل RS232 را با سه رشته سیم به قسمت RS485 برد کنترل راهبند متصل نمایید سپس با کابل مبدل RS232 به USB ارتباط بین برد کنترل و کامپیوتر را برقرار نمایید


اتصال راهبند با پورت سریال

 
با اجرای یک نرم افزار ساده و Demo و وارد کردن شماره پورت سریال کامپیوتر به نرم افزار میتوانید کنترل راهبند را انجام دهید.

برای پیدا کردن شماره پورت ( (Comوارد computer management شده و در قسمت device manager گزینه Port (com&LPT)  را مشاهده کرده و ان را در قسمت Demo نرم افزار قرار دهید و گزینه open را بزنید تا ارتباط با راهبند اتوماتیک برقرار شود


پورت راهبند


 

نرم افزار کنترل راهبند با کامپیوتر





 

لوپ دیتکتور چیست و چگونه کار میکند


 

لوپ دیتکتور(Loop detector) چیست؟ و نصب ان چگونه است؟



در برخی از اماکن همانند خروجی شهرک ها، به دلیل عدم نیاز به کنترل وسایل نقلیه خروجی می توان از Loop detector استفاده نمود.برای مثال مکانهایی که برای ورود از انتن برد بلند استفاده میکنند میتوانند برای خروج از این وسیله استفاده کنند تا در هزینه ها صرفه جویی شود.از این دستگاه بیشتر برای کنترل راهبند اتوماتیک پارکینگ استفاده میشود.
استفاده از Loop detector بسیار ساده و کاربردی است. در واقع لوپ دیتکتور یه نوع رله میباشد که با تحریک شدن عمل کرده و فرمانی به راهبند ویا هر نوع درب اتوماتیک دیگری میدهد.قسمت تحریک کننده لوپ یک سیم پیچ میباشد که باید ان را به روش درست در سطح زمین کار گذاشت.این سیم پیچ فلز خودروی بالا سر خود را حس کرده وبه لوپ دیتکتور و در نهایت راهبند اتوماتیک پارکینگ فرمان بازشو میدهد.

در ابتدا نیاز به ایجاد یک شکاف با پهنایی حدود 40mm و عمقی بین 30mm تا 50mm به شکل یک مربع یا مستطیل، بر روی سطح زمین است. پس از آماده سازی شکاف، باید حلقه ای با استفاده از سیم مسی عایق دار ایجاد نمود. تعداد دور حلقه با توجه به مساحت شکاف ایجاد شده متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای مساحت 10 متر 2 دور حلقه مناسب است. توجه داشته باشید که در هنگام درست کردن حلقه باید چند متر سیم از ابتدای شروع حلقه اضافه تر در نظر گرفته شود و در انتهای پیچیدن حلقه نیز یه همین صورت. دو سر اضافی حلقه که در نظر گرفته شده باید به اندازه ای باشد تا به مکانی که Loop detector نصب شده برسد و بتوان آن را به محل مشخص شده Loop روی Loop detector وصل کرد. این سیم تا رسیدن به Loop detector باید بهم تابیده شوند سپس به ان وصل شود.

 


نصب لوپ دتکتور

 




 

 

عیب یابی راهبند


میله راهبند بالا رفته و پایین نمی آید

در این حالت بررسی بفرمایید که هنگام فشردن شاسی فرمان یا زدن دکمه ریموت آیا موتور روشن می شود یا خیر. در صورتی که صدای موتور به گوش نرسد احتمالا ایراد از فتوسل (چشم ایمنی) می باشد. برای رفع ایراد در این مورد باید ابتدا موقعیت قرارگیری گیرنده و فرستنده فتوسل را بررسی نمود تا به صورت صحیح در مقابل هم قرار گرفته باشند. درصورتی که همچنان ایراد برطرف نشد باید فتوسل و مسیر سیم کشی آنها به مدار فرمان توسط تکنسین تعمیرات راهبند بررسی شود.

میله راهبند بالا رفته ولی موتور خاموش نشده است

در راهبندها معمولا حد ابتدا و انتهای حرکت به کمک لیمیت سوییچ ها تنظیم می گردد. در صورتی که پس از پایان حرکت میله راهبند موتور دستگاه همچنان روشن بود و یا دیرتر از حد استاندارد خاموش شود نشان دهنده تنظیم نبودن لیمیت سوییچ های ابتدا و انتهای حرکت می باشد. بنابراین باید ابتدا لیمیت سوییچ ها را تنظیم نموده و مجددا راهبند را راه اندازی نمود. انجام تنظیمات و راه اندازی دستگاه یک پروسه دقیق و حساس بوده و حتما باید توسط تکنسین تعمیرات راهبند انجام شود.

راهبند تا نیمه باز می شود (میله راهبند کامل بالا نمی رود)

درصورتی که پس از مدتی استفاده از راهبند، میله راهبند کامل بالا نرفته و در حالت نیمه باز قرار میگیرد. ایراد از برهم خوردن توازن قدرت موتور و نیروی فنر تعادل می باشد. در این شرایط ممکن است به علت مواردی نظیر نشتی روغن، قدرت موتور کم شده باشد بنابراین راهبند نیروی لازم برای بالا بردن فنر را نداشته باشد و یا فنر از حالت تنظیم خارج شده و یا شکسته شده باشد و در نتیجه وزن میله را متعادل نسازد. انجام عیب یابی در این موارد و رفع ایراد حتما باید توسط تکنسین تعمیرات راهبند انجام شود.

میله راهبند در انتهای حرکت پایین آمدن به پایه نگهدارنده ضربه می زند

اکثر راهبندها دارای عملکرد دو زمانه می باشند بدین معنی که حرکت ابتدا و انتهای میله آهسته می شود. به همین علت برای رفع این مشکل باید ابتدا موقعیت برخورد الاکلنگی به استاپ مکانیکی را تنظیم نمود و همچنین لیمیت سوییچ های تعیین کننده حرکت آهسته را تنظیم کرد تا پیش از زسیدن میله به انتهای بازه حرکت، سرعت میله آهسته شده و در نهایت موتور در موقعیت صحیح خاموش شود. انجام این تنظیمات باید با دقت و حوصله کامل و توسط تکنسین آشنا به اصول راه انداز راهبند انجام شود.

میله راهبند کامل بسته شده ولی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی باز می شود ، مشکل چیست ؟

چنانچه میله راهبند پایین آمد ، ایستاد و پس از مدت زمان کوتاهی رو به بالا حرکت کرد ، دیپ سوییچ Auto Close را در حالت قرار دهید . در صورتی که مشکل رفع شد حکایت از این دارد که سیمهای بالا و پایین موتور راهبند جابه جا بسته شده است و نیاز به تصحیح سیم بندی دارد .

میله راهبند بسته شده و به محض بسته شدن باز می شود ، مشکل چیست ؟

حساسیت تشخیص مانع راهبند زیاد می باشد  و می بایست بوسیله پتانسیومتر Force حساسیت تشخیص مانع راهبند را کم کنید . قابل ذکر است که راهبند های بتا دارای سیستم تشخیص مانع می باشند و حساسیت آن قابل تنظیم می باشد .

میله راهبند بسته شده و سپس خود به خود با سرعت کم و آهسته رو به بالا حرکت می کند ، مشکل چیست ؟

موارد زیر را برای رفع این مشکل بررسی نمایید :
الف-کشش بیش از حد فنر راهبند می تواند باعث کشیده شدن میله راهبند و بوجود آمدن ایراد مذکور شود . در این صورت با تنظیم کشش فنر می توان ایراد را برطرف نمود .
ب-در صورتی که با تنظیم فنر راهبند مشکل برطرف نشد ، خرابی از گیربکس راهبند است و نیاز به تعمیر دارد .

میله راهبند باز شده و پس از سپری شدن مدت زمان Auto Close و یا با فرمان دادن شروع به بسته شدن می کند ، اما در طول مسیر و قبل از بسته شدن کامل ، بدون فرمان دادن ، خود به خود دوباره باز می شود ، مشکل چیست ؟

حساسیت تشخیص مانع راهبند بیش از حد مجاز زیاد است و باید توسط پتانسیومتر Force میزان حساسیت تشخیص مانع را کاهش دهید .


آیا راهبند های جدید دارای سیستم بسته شدن اتوماتیک (Auto Close ) هستند ؟

بله . تمامی راهبند های جدید دارای سیستم بسته شدن اتوماتیک می باشند . جهت فعال کردن این قابلیت ، دیپ سوییچ مربوط به Auto Close را ( با توجه به مدل ذکر شده در زیر ) On کرده و به کمک پتانسیومتر مدت VR2 زمان آن را تنظیم نمایید . برای افزایش زمان بسته شدن اتوماتیک VR2 را در جهت عقربه های ساعت و برای کاهش آن در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید .

قسمت تحریک دست راهبند عمل نمی کند ، مشکل چیست ؟

لطفا موارد زیر را بررسی کنید :
الف-کانکتور Com و Stop باید به یکدیگر جامپر باشند (با سیم اتصال کوتاه شوند) . در صورت جامپر نبودن ، عملکرد مدار هم با ریموت و هم با تحریک دست به درستی انجام نخواهد شد .
ب-در صورت جامپر بودن Com و Stop ، کانکتور مربوط به چشم ایمنی ( فتوسل ) را بررسی نمایید . در صورت نصب فتوسل از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید ، در صورتی که فتوسل نصب نشده است ، این کانکتور باید به Gnd جامپر شود .
ج-در صورت برطرف نشدن مشکل ، مرکز کنترل راهبند را جهت بررسی و رفع ایراد به شرکت ارسال نمایید .


 




نصب ریدر برد بلند روی راهبند



ریدر برد بلند RFID راهبند پارکینگ با استفاده از تگ


با توجه به دشوار بودن کنترل تردد پارکینگ برای ورود و خروج خودروها و نیاز به نیروی انسانی برای تشخیص مجاز ویا غیر مجاز بودن خودروها که معمولا با مشکلاتی همراه می باشد،امروزه از سیستمهای مدیریت کنترل تردد پارکینگ استفاده می شود که کار را بسیار راحت کرده و مزیت ها و امکانات زیادی را نیز به همراه دارد.حذف نیروی انسانی و کم شدن اتلاف وقت خودروها  و انواع گذارش گیریها از مزیت های این سیستم می باشد.همچنین می توان برای مدتی از ورود و خروج بعضی از خودروها جلوگیری کرد مثلا برای پرداخت حق شارژ.سیستم کنترل تردد هوشمند را می توان به راهبند ویا هر نوع درب اتوماتیک دیگری متصل نمود.برد این سیستم از 5 تا 12 متر با توجه به محیط و نوع انتن متغییر می باشد.

عملکرد این سیستم بدین صورت است که یک انتن برد بلند RFID یا همان ریدر UHF در جلوی ورودی پارکینگ نصب می شود که باید رو به خودرو در هنگام ورود باشد.سپس انتن توسط کابل به یک دستگاه کارتخوان یا همان اکسس کنترل متصل می شود،کارتخوان نیز با کابل به راهبند یا هر نوع درب اتوماتیک دیگری متصل می شود.
با نزدیک شدن خودرو به پارکینگ انتن فرکانس تگ ( لیبل) را که معمولا پشت اینه خودرو و روی شیشه چسبانده می شود را خوانده و اطلاعات را به کارتخوان میدهد،حال اگر این کد قبلا به کارتخوان معرفی شده باشد رله داخل کارتخوان فرمان باز شدن را به راهبند می دهد و مسیر باز می شود.مسیر خروجی پارکینگ هم به همین طریق با یک انتن و کارتخوان دیگر عمل میکند.استاندارد ایران برای آنتن های UHF به صورت 2Wat  یا 33dBm می باشد که این استاندارد برای نقاط مختلف دنیا متفاوت می باشد و به همین دلیل در بازارهای دنیا و ایران آنتن هایی با توان و برد های مختلفی موجود می باشد.

 

 


روش نصب کلید دستی راهبند

روش نصب کلید دستی راهبند


برد کنترل راهبند  برای نصب کلید دستی معمولا دارای کانکتور com ،open، close ،stop میباشند.در حالت عادی که کلید دستی نصب نشده باید کانکتور com و stop توسط تکه سیمی کوتاه به هم جامپر باشند.در غیر این صورت راهبند حرکت نخواهد کرد. اگر میخواهید از کلید دستی سه حالته برای بالا و پایین و استاپ کردن راهبند استفاده کنید باید از هر کلید یک سیم را با هم مشترک کرده و به قسمت com برد کنترل راهبند ببندید.

برای بالا بردن راهبند باید از کلید نرمال open یا همان No استفاده کنید و سر دیگر کلید را به قسمت Open برد کنترل نصب کنید ، برای پایین اوردن هم سر دیگر کلید را به close در برد کنترل نصب نمایید. برای اتصال استاپ باید از کلید نرمال Close یا Nc استفاده کنید و سر دیگر کلید را به Stop در برد کنترل متصل نمایید تا به محض فشردن کلید Com و Stop از هم جدا شده و راهبند توقف کند. در صورت نصب کلید Stop حتما جامپر روی برد کنترل که بالاتر توضیح دادیم را بردارید ،در غیر این صورت استاپ عمل نخواهد کرد.

اگر میخواهید از یک کلید برای هر سه عمل استفاده کنید باید حتما نرمال open باشد و دوسر ان را به Com وpush ویا Step در مدار فرمان متصل نمایید.در این حالت با زدن کلید بازوی راهبند بالا امده و با تکرار همان کلید پایین می اید و اگر در هنگام پایین امدن زده شود بازو متوقف شده و رو به بالا برمیگردد.


 

 


چشمی اینه دار
فتوسل (چشم ایمنی) آینه دار راهبند

در این نوع فتوسل یا چشم ایمنی گیرنده و فرستنده در یک پکیج و در یک سمت نصب می شوند. در جهت مقابل یک آینه مخصوص قرار داده میشود که نور فرستنده را منعکس کرده و به گیرنده باز میگرداند و  بدین شکل ارتباط فرستنده و گیرنده برقرار می شود. نقطه ضعف این نوع فتوسل ها تنظیم دشوار در هنگام نصب بر روی درب اتوماتیک و طول برد کوتاه نسبت به سایر انواع چشم ایمنی می باشد.
بیشترین موارد مصرف این چشمی برای راهبند اتوماتیک است زیرا سیم کشی در طرف دیگر راهبند سخت بوده و نیاز به کندن زمین دارد البته در
جک درب پارکینگ هم استفاده میشود.بنابراین با استفاده از این چشمی اینه کوچک و مخصوصی را در طرف دیگر قرار داده و ان را با چشمی اصلی تنظیم میکنیم.