سیستمهای حفاظتی گذر کنترل
 

لیست قیمت جک پارکینگی



 لیست قیمت جک پارکینگی اتوماتیک بازویی و ریلی 


  به روز رسانی سه شنبه 2 مهر 1398



انتخاب جک پارکینگی مناسب برای درب، نیاز به مشاوره با کارشناسان در این ضمینه دارد تا از خسارات احتمالی و هزینه های اضافه و تلف شدن وقت دراثر انتخاب نارست جک پارکینگی جلوگیری شود.دانستن اطلاعاتی مانند وزن و طول هر لنگه از درب و میزان تردد روزانه کمک بسیار زیادی در انتخاب جک پارکینگی میکند.

بهتر است مقدار  بودجه در نظر گرفته شده را هم با  کارشناس درمیان بگذارید تا درهمان رنج قیمتی مورد نظر شما
بهترین جک درب پارکینگ به شما معرفی شود.

جک های مختلفی از ایرانی،چینی و ایتالیایی گرفته تا آلمان و اسپانیا با قیمتها و مشخصات فنی مختلف در بازار وجود دارد که در ادامه چند مورد از این جکها معرفی میگردد.

جکهای پارکینگی سیماران که در دو مدل فراز 4S و 4P تولید میشود دارای کیفیت بالا و خدمات پس از فروش مناسبی هستند.محصولات سیماران سیستم کنترل کیفی خوبی در بین جکهای پارکینگی ایرانی دارد که باعث میشود هنگام نصب خرابی و مرجوعی دستگاه بسیار کم باشد.

جک فراز 4S کاملا ساخت شرکت سیماران و ایرانی میباشد و فراز 4P از بازویی های پروتکو ایتالیا و مدار فرمان ایرانی سیماران  استفاده میکند.از دیگر ویژگیهای محصولات سیماران خدمات در محل شرکت سیماران میباشد.پس میتوانید بدون نگرانی، خدمات و تعمیرات جک پارکینگی  را به تکنسین های شرکت سیماران بسپارید.

جک V2 مدل کالیپسو یکی از زیبا و کارامد ترین جک های پارکینگی بازار است که طراحی ایتالیا میباشد و سالهاست که در بازار ایران فعالیت میکند و شناخته شده میباشد.مدار فرمان V2 بسیار حرفه ای و دارای تنظیمات و امکانات زیادی میباشد.

فک 412 هم محصول شرکت FACC ایتالیاست و هیچ تردیدی در کیفیت و قدرت این برند قدیمی نمیباشد.
بعضی از قطعات این جک پارکینگی در بلغارستان و ایرلند ساخته میشود.

از ویژگیهای جک پارکینگی سوزوکی و میلان هم میتوان به قیمت پایین انها اشاره کرد و البته سطح کیفی انها هم متوسط است و مناسب تعداد تردد های کم میباشد.










قیمت جک پارکینگی سوزوکی
 

جک پارکینگی سوزوکی

2,150,000 تومان

مطالب کاربردی



جک پارکینگی هیدرولیک چیست؟


جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

جک های پارکینگی هیدرولیکی برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.


در ساختمان جک هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.
کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می‌شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک پارکینگی هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.


جک الکترومکانیک چیست؟


جکهای پارکینگی الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.در این نوع جک ها اسیب پذیر ترین قسمت ها رتور و چرخ دنده هستند که با سرعت بالا با هم در تماس هستند و طبعا دچار ساییدگی به مرور زمان میشوند.جنس رتور نسبت به چرخ دنده باید از الیاژ بهتری برخوردار باشد تا در مواجه با چرخ دنده ساییده نشود و بعد مدتی فقط چرخ دنده تعویض شود که هزینه تعمیرات بالا نرود.ولی متاسفانه در بعضی از جک های چینی رتور هم پا به پای چرخ دنده ساییده میشود و باید هردوی انها تعویض شوند.
مهره ماردان هم اگر از جنس تفلون باشد بجای برنج در مواجهه با رتو که همیشه از جنس فولاد است عمر بیشتری خواهد داشت .



جک الکترومکانیک چیست



جک های پارکینگی اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند
و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.

در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.





قفل برقی جک پارکینگی


قفل برقی جک پارکینگی


اکثر جک های پارکینگی بگونه ای طراحی شده اند که در هنگامی که درب بسته می شود، گیربکس آنها قفل می گردد و با فشار از بیرون درب باز نمی شود. ولی اگر دو نفر بصورت همزمان با فشار خیلی زیاد از بیرون به درب نیرو وارد کنند و یا خودرویی در هنگام سروته کردن در کوچه با درب پارکینگ شما برخورد کند این احتمال وجود دارد که شفت جک کج شود و بین درب باز شود. جهت جلوگیری از کج شدن شفت جک پارکینگ و همچنین بالابردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به پارکینگ اکیداً توصیه می شود که بهمراه جک درب پارکینگ از قفل برقی سیزا، قفل برقی یوتاب استفاده شود.

عملکرد این قفل ها به این صورت است که هنگام ریموت زدن ،مدار فرمان جک برقی پارکینگ یک پالس الکتریکی(معمولا قابل تنظیم )به قفل میفرستد و قبل از باز شدن جک ها قفل ازاد میشود.جهت اطمینان از بسته شدن قفل هم بیشتر مدار فرمانها اپشنی دارند که با ایجاد یک فشار نهایی در انتهای کورس بسته شو میتوان از قفل شدن درب اطمینان حاصل کرد.

جنس این نمونه قفل از نوع گالوانیزه با روکش گالوانیزه رنگ شده میباشد که در شرایط سخت جوی مقاومت بالای دارد . قفل دارای پلیت های جهت پیچ کردن به درب میباشد که در کشور ما این پلیت ها را جوش میکنند ، سپس قفل با استفاده از پیچ های آلن به روی این پلیت نصب میگردد ، در نهایت کاور مشکی رنگ بر روی کل این متعلقات نصب میشود .این کاور به شکل محافظ کل متعلقات قفل را پوشانده و از دید و دسترس خارج میکند.قفل برقی معمولا در دربهای لولایی استفاده می شود و در اپراتورهای کشویی کاربردی ندارد. این نمونه قفل ها به دلیل محفوظ بودن زبانه قفل قابلیت سرقت و یا باز کردن آن عملا وجود ندارد علاوه بر اینکه با طراحی منحصر بفرد زبانه در داخل قفل چفت شده و در صورت تکانه یا ضربه دو لنگه درب به هم قفل می شوند. تمامی مدلهای معرفی شده قفل ها قابلیت وصل به دربهای اتوماتیک را دارد.


انواع قفل برقی قابل نصب بر روی جک های پارکینگی

به صورت کلی دو نوع قفل برقی برای نصب بر روی جک درب پارکینگ داریم

قفل های برقی RIM LOCK مانند سیزا و یوتاب
قفل های برقی شفتی BOLT LOCK مانند قفل BFT و BENINCA

قفل های نوع اول با دریافت یک فرمان لحظه ای باز می شوند و باز باقی می مانند تا درب حرکت کند باز شود و سپس بسته شود و دوباره با برخورد با زبانه خود قفل می شوند ولی قفل های شفتی با فرمان لحظه ای عمل نمی کنند و در تمام مدت باز و بسته شدن درب برق دار می شوند. یعنی در ابتدا قفل برق دار و شفت آن جمع می شود سپس درب شروع به حرکت میکنند و تا انتها باز می شود، سپس درب از حرکت می ایستد و برق قفل قطع می شود و شفت آن بیرون می آید.سپس برای بسته شدن نیز ابتدا قفل برق دار می شود ، شفت آن جمع می شود و درب شروع به بسته شدن می نماید و پس از بسته شدن کامل درب برق قفل نیز قطع می شود و دوباره شفت آن خارج و درب قفل می شود. امروزه بجر پروژه های خاص کمتر پیش می آید از این نوع قفل های شفتی استفاده شود و در 99% موارد از قفل های برقی سری اول استفاد می شود.



چشمی درب پارکینگی فتوسل

چشمی جک پارکینگی یا فتوسل چیست؟

چشمی ها دارای مادون قرمز می باشند ( نوعی فرستنده و گیرنده نوری ) که به محض وجود مانع ، در بین درب پارکینگ مانند وجود اتومبیل ، عابر و ... از باز و بسته شدن درب جلوگیری می کند .می توان گفت چشمی ها جزو ضروری و لازم برای نصب جک می باشند . این قطعه وجود ماشین ، افراد و اجسام را در میان درب تشخیص می دهد و مانع بسته شدن درب می گردد .
این سنسورها که اصطلاحاً چشمی نیز نامیده می شوند دارای دو قسمت جداگانه فرستنده (TX) و گیرنده ( RX ) می باشند .يك جفت ازاين سنسورها (گیرنده و فرستنده) در بیرون و يك جفت ديگر در فضای داخل در دو طرف در روبروی هم نصب می شوند . حداقل ارتفاع نصب 25 سانتی متر می باشد و آن ها را در محل هایی که امکان نصب روی دیوار نباشد بر روی پایه های خاصی نصب می نمایند طرز کار سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده ( TX ) نور مادون قرمز را توسط یک دیود گالیم آرسنيد تولید و پخش می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده ( RX ) دریافت می گردد .




ریموت جک درب پارکینگی

ریموت کنترل جک پارکینگی


ریموت لرنینگ کد یا کد لرن

این نوع از ریموت کنترل ها از آی سی EV1527 یا RT1527 یا FP1527 به عنوان اینکودر در مدار فرستنده بهره می برند. در ریموت های کد لرنینگ یا کد لرن آدرس یک کد 20 بیتی است که می تواند 1 میلیون آدرس یکتا را ایجاد نماید. در ریموت های لرنینگ کد، آدرس منحصر به فرد به صورت نرم افزاری در تراشه 1527 وجود دارد و شما نیازی به تنظیم سخت افزاری این آدرس نخواهید داشت. در مدار گیرنده هم شما اثری از دیپ سوییچ یا روش های سخت افزاری دیگر برای تعیین آدرس گیرنده مشاهده نمی کنید. اما اگر آدرس فرستنده و گیرنده تغییر نمی کند چطور می توان ریموت را برای گیرنده تعریف کرد؟


بر خلاف گیرنده های فیکس کد که از یک دیکودر سخت افزاری برای دیکود کردن آدرس استفاده می کنند، در ریموت کنترل های کد لرن، اطلاعات دریافتی از ماژول RF توسط یک میکروکنترلر دیکود می شوند. معمولا در کنار میکروکنترلر یک حافظه ی EEPROM هم برای تعریف ریموت ها در نظر گرفته می شود. زمانی که شما قصد تعریف ریموت کنترل جدیدی را دارید، با فشردن یک دکمه دستگاه منتظر دریافت اطلاعات می شود در این زمان شما باید یکی از کلید های ریموت را فشار دهید. با انجام این کار میکروکنترلر بیت های مربوط به آدرس را در حافظه ی EEPROM ذخیره می نماید.

از این پس هر گاه شما کلیدی از این ریموت را فشار می دهید، میکروکنترلر آدرس ریموت شما را با آدرس های موجود در حافظه مقایسه می نماید، در صورت موجود بودن آدرس ریموت شما در حافظه، آن گاه بیت های داده را پردازش می کند در غیر اینصورت آن را نادیده می گیرد.


ریموت هاپینگ چست؟

نوعی ریمو ت است که امنیت بالایی داشته و به نوعی غیر قابل کپی می باشند.

ریموت های کد فیکس

در این ریموت ها برای شناساندن ریموت به رسیور نیاز است تعدادی دیپ سوییچ بر روی رسیور در وضعیت خاصی از نظر روشن و یا خاموش بودن قرارگیرند و به طور متقابل تعدادی جامپر در داخل برد الکترونیکی ریموت ها درنظر گرفته شده است که قطع و وصل بودن این جامپر ها را باید مشابه با وضعیت دیپ سوییچ ها بر روی رسیور تنظیم نمود تا رسیور فرمان صادر شده از آنها را شناسایی کند. قطع و وصل کردن این جامپرها بر روی ریموت کنترل به کمک لحیم کاری انجام میشود و کاری به نسبت دشوار است.


ریموت بلوتوثی چیست؟

نوعی ریموت است که اصطلاح بلوتوثی دارند و برای مچ کردن ریموت جدید ، نیاز به دستگاه مرکزی نیست و با به هم نزدیک کردن ریمو ت خام و ریموتی که از قبل کد شده می توان ریموت خام را به دستگاه مچ کرد.امنیت ریموتهایی که به وسیله ریموتهای بلوتوثی کد می شوند بالا نیست اما به وفور در بیشتر کلید سازی ها مجود میباشند.

انواع ریموت های بلوتوثی با فرکانس های زیر موجود می باشد:

1- ریموت فرکانس 433: در صورت داشتن ریموتی با این فرکانس میتوانید آن را بصورت آماده از بازار تهیه نمایید. این فرکانس بیشتر برای جک درب های منزل استفاده میشود.)


2- ریموت فرکانس 315 در صورت داشتن ریموتی با این فرکانس میتوانید آن را بصورت آماده از بازار تهیه نمایید. این فرکانس بیشتر برای دزدگیر ماشین ها استفاده میشود. )



3- ریموت فرکانس متغیر: این ریموت ها با قابلیت تنظیم برای ریموت هایی که فرکانس آن ها به صورت آماده موجود نمیباشد تهیه شده است. بصورتی که شما می توانید به وسیله تنظیم پیچ مخصوص فرکانس آنها به فرکانس مورد نظر دسترسی پیدا کنید. معمولا این ریموت ها فرکانس های مابین 315 و 433 را پوشش میدهند. )

روش کد دهی ریموت بلوتوثی

در این مرحله ریموت دوم (کپی شونده) را که می خواهیم برای مشتری تهیه کنیم را آماده می نماییم، که اصطلاحا به این کار خام کردن یا آماده سازی ریموت می گویند.

ریموت های بلوتوثی( یا یونیورسال) معمولا به دو روش خام یا آماده کد گرفتن می شوند(این ریموت ها در حالت عادی آماده کدگیری نیستند)

روش اول:

دکمه قفل و باز ریموت( دو دکمه بزرگ ریموت) همزمان فشار دهید، بعد از چند ثانیه ریموت 3 بار چشمک متوالی میزند، سپس همانطور که دکمه قفل را ثایت نگه داشتید، دکمه باز کردن را رها کرده( همچنان دکمه قفل پایین نگه داشته شده باشید)،سپس چندین بار دکمه باز را پشت سر هم فشار میدهید، حال چراغ ریموت شما متوالی در حال چشمک زدن است


در مرحله آخر دکمه قفل را نیز رها کنید. نشانه خام شدن و آماده شدن ریموت شما این است که بعد از این حالت با فشار دادن هرکدام از دکمه های ریموت، چراغ ریموت شما روشن نخواهد شد. .( معمولا این روش رایجتر میباشد.)

روش دوم:

در این روش میبایستی دکمه قفل و دکمه باز ( دو دکمه بزرگ ریموت) همزمان و باهم فشار داده، به مدت 25 الی 30 ثانیه نگه دارید، بعد از این زمان ریموت شما خام و آماده کدگیری است. در این حالت نیز در صورت درست انجام شدن مرحله فوق هیچکدام از دکمه های ریموت شما نباید روشن شود.( این روش معمولا کم کاربردتر از روش اول می باشد.)


مرحله ی تعریف و کد دهی به ریموت کپی

پس از انجام مراحل فوق در این مرحله بایستی ریموت اصلی و ریموت آماده شده را رو به روی هم قرارداده و هرکدام از دگمه های مشابه هر دو ریموت ( به عنوان مثال دکمه قفل)را به مدت 5 تا 10 ثانیه همزمان فشار دهید. بعد از این مرحله در صورتی که کلید ریموت شما کد گرفته باشد، باید با فشار دادن همان دکمه ی ریموت، چراغ ریموت شما به حالت چشمک زن(حالت اول) برگشته باشد. این مرحله را برای همه ی کلیدهای دو ریموت تک به تک انجام دهید، تا همه دکمه های ریموت کپی شده بعد از فشردن به حالت چشمک زن (حالت اول) برگردند.


اموزش کد دهی ریموت بلوتوثی


جک پارکینگی

شرکت ویتو ایتالیا 35 سال پیش فعالیت خود را با تولید ریموت کنترل جکهای پارکینگی آغاز نمود. یکی از مدل های جک پارکینگی تولیدی این شرکت مدل کالیپسو Calypso 400 می باشد که یکی از پرفروش ترین مدل های جک درب پارکینگ در بازار کشورمان می باشد. اگر بخواهیم جک برقی کالیپسو 400 را خیلی ساده معرفی کنیم می توانیم بگوییم یک جک بازویی معمولی که دارای مدار فرمانی عالی است و با گارانتی 2 ساله در بازار ایران ارائه می گردد.ایتالیا با بیش از 35 سال سابقه یکی از برندهایی است که سهم خوبی از بازار درب اتوماتیک پارکینگ کشورمان را در اختیار دارد. مدل Phobos BT بی.اف.تی جکی است که شکل ظاهری مناسبی دارد و جهت نصب بر روی درب های متوسط و سبک مناسب است ولی چنانچه درب پارکینگ شما یک درب بزرگ و سنگین است استفاده از این جک پارکینگی چندان توصیه نمی شود. محصولات BFT دارای 18 ماه گارانتی می باشند.
شرکت فک ایتالیا با قدمت 52 سال یکی از با سابقه ترین شرکت های تولید کننده جک برقی پارکینگ در جهان می باشد. دفتر مرکزی FAAC در ایتالیا می باشد ولی چند سالی است که این کمپانی کارخانه خود را به کشور بلغارستان منتقل نموده و هم اکنون جک پارکینگی فک 412 نیز در کارخانه بلغارستان این برند تولید می شود. بزرگترین مزیت جک فک 412 گارانتی 4 ساله آن و یکی از معایب اصلی آن کورس حرکتی پایین آن می باشد.

شرکت توسک اتریش یکی از شرکت هایی است که به صورت تخصصی بهترین و باکیفیت ترین جک های پارکینگی را تولید می کند. اگر شما یک درب دولنگه بزرگ و سنگین وزن دارید ویا ساختمان شما دارای یک درب تک لنگه پارکینگ تا وزن 350 کیلوگرم و عرض 3.5 متر است جک پارکینگی مارک توسک مدل ترن 20 می تواند یکی از بهترین گزینه ها جهت اتوماتیک نمودن درب پارکینگ شما باشد.شرکت GR یکی دیگر از شرکت های تولید کننده جک پارکینگ ایتالیایی است که اقدام به تولید جک های نسبتاً با کیفیتی می کند. جک جی آر 600 با کورس حرکتی 60 سانتیمتر جهت نصب بر روی درب های تک لنگه و دولنگه عریض مناسب است. البته ایرادی که به جکهای کورس بلند بازویی از جمله این جک پارکینگی وارد است سرعت پایین حرکت درب ها و نیاز به مدت زمان زیاد جهت باز و بسته شدن درب است.


جک پارکینگی توسک
جک پارکینگ کوچی در واقع فقط نام ایتالیا را یدک می کشد ولی در واقع تحت لیسانس می باشد و محل اصلی تولید آن در کشور تایوان نمی باشد. کوچی با توجه به امکانات بالا از کیفیت نسبتاً مناسب و قیمت منطقی برخوردار است. شکل ظاهری بدنه کوچی زیبا است و نظر بسیاری از خریداران را به خودش جلب می نماید ولی متاسفانه نمی توان چندان بر روی گارانتی رایگان آن حساب کرد.
شرکت GR یکی دیگر از شرکت های تولید کننده جک پارکینگ ایتالیایی است که اقدام به تولید جک های نسبتاً با کیفیتی می کند. جک جی آر 600 با کورس حرکتی 60 سانتیمتر جهت نصب بر روی درب های تک لنگه و دولنگه عریض مناسب است. البته ایرادی که به جکهای کورس بلند بازویی از جمله این جک پارکینگی وارد است سرعت پایین حرکت درب ها و نیاز به مدت زمان زیاد جهت باز و بسته شدن درب است.
جک پارکینگ بنینکا ایتالیا با مدلهای بیل 30 و 50 و همچنین باب 30 و 50 (Benincal Bill & Bob) در بازار کشورمان حضور دارد. بنینکا در گروه شرکتهایی قرار می گیرد که جکهای پارکینگی باکیفیتی تولید می کند، ولی متاسفانه نداشتن نماینده انحصاری در ایران باعث شده تا چندین شرکت مختلف واردات این جک پارکینگی را انجام دهند و هنگامی که نیاز به گارانتی و پشتیبانی فنی است، این شرکتها معمولاً از ارائه خدمات مناسب شانه خالی می کنند.جک درب اتوماتیک بی اف تی A25 دارای 2 عدد بازو با قدرتی معادل وزن 400 کیلوگرم و 2.5 متر در هر لنگه است. و بدنه آن ها مانند تمامی محصولات جک بی اف تی از ظاهر بسیار شیک و به رنگ استیل ساخته شده است. کمپانی BFT  ایتالیا یکی از صاحب نام ترین برندها در زمینه ساخت جک دو لنگه و موتور ریلی درب اتوماتیک پارکینگی می باشد که از محبوبیت ویژه ای در ایران برخوردار می باشد.

کمپانی یال یک برند ایرانی است که پس از تست جکهایش و کسب تاییدها و استانداردهای لازم در سال 1393 توانست محصولاتش را روانه بازار نمود.با ورود محصولات جک پارکینگی یال در دو مدل به بازار ، تستهای اولیه مشتریان این را نشان داد که محصولات ارائه شده از کمپانی یال، محصولات بدون نقص و ارزنده ای است.

قیمت گذاری این جک پارکینگی نیز به گونه ای بود که بازار ارزان و میان قیمت را هدف قرار داده بود و از این رو رقیب محصولات شرکت الکتروپیک ، تابا و تکنما که هر سه ایرانی هستند می شد.

برگ برنده جکهای اتوماتیک یال در این بود که تستهای نهایی و کنترل کیفیت جکهایش را برخلاف بسیاری از جکهای درب اتوماتیک ایرانی در بازار کسب نکرد و همه اینها را در کارخانه خود و در قسمتهای مربوطه تست و کنترل نمود.

کیفیتی بهره میبرد.گارانتی جک پارکینگی یال 3 سال است و یک سال نیز کارانتی تعویض دارد.این جک در دو مدل یال X1 و X2 تولید میشود.محل کلید خلاص کن در جک پارکینگی یال بر روی جک و با فاصله نسبت به انهای جک قرار گرفته تا خلاص کردن جک به راحتی امکان پذیر باشد. با باز نمودن درپوش محل خلاص کن می توان کلید سوئیچی هر جک را جهت آزاد کردن جک استفاده نمود.
قابلیت تنظیم جک برحسب نیم ثانیه را دارد نیز بهره می برد.جک برقی V2 Calypso از مدار فرمان پیشرفته مدل City2 بهره می برد.
جک کالیپسو وی تو پیستونی بوده و دارای آی پی حفاظتی IP44 می باشد که تضمین ضد آب و  ضد خاک بودن آن در شرایط تعریف شده می باشد.
این جک با موتور 220 ولت، قدرت کافی برای هر لنگه  تا 300 کیلوگرم را دارا می باشد ,همچنین به دلیل سیستم خلاص کن راحتی که تعبیه شده است از این سیستم میتوان در جاهایی که درب به سمت بیرون باز می شود نیز استفاده کرد.جک پارکینگی پرایم تک بازو دارای یک بازو با شفت 80 سانتیمتر است که بلندترین نمونه بازو ساخته شده در ایران میباشد.کورس 80 سانتی متری جک  پارکینگی یال پرایم ، این جک را از تمامی محصولات ایرانی و ایتالیایی متمایز نموده است ، قدرت جابجایی درب هایی تا وزن 1000 کیلوگرم با زاویه بازشو 140 درجه با دور موتور 1400 G/MIN با ولتاژ 220 ولت امکان نصب را برای محیط های تجاری ، اداری و مسکونی فراهم کرده است. متوسط تعداد تردد برای جک پارکینگی تک لنگه پرایم 100 بار در روز پیشنهاد .

مورد بعدی اینکه اگر کسی به هر طریقی بتواند وارد پارکینگ شود میتواند با یک اچار ساده جک ها را خلاص کند و درب را باز کند اما با وجود قفل برقی هنگام خلاص کردن جک ها،درب باز نمیشود.البته باید مراقب باشید که از قفل های بدون ضامن استفاده کنید تا با فشردن ضامن قفل ازاد نشود.
از قفل های ضامن دار برای درب ورودی حیاط استفاده میشو تا تردد راحت شود ولی برای پارکینگ باید از نمونه بدون ضامن استفاده شود.در مواقع قطع برق هم این قفلها خیلی راحت با کلید هایی که دارند باز میشود.
مشکی رنگ بر روی کل این متعلقات نصب میشود .این کاور به شکل محافظ کل متعلقات قفل را پوشانده و از دید و دسترس خارج میکند.قفل برقی معمولا در دربهای لولایی استفاده می شود و در اپراتورهای کشویی کاربردی ندارد. این نمونه قفل ها به دلیل محفوظ بودن زبانه قفل قابلیت سرقت و یا باز کردن آن عملا وجود ندارد علاوه بر اینکه با طراحی منحصر بفرد زبانه در داخل قفل چفت شده و در صورت تکانه یا ضربه دو لنگه درب به هم قفل می شوند. تمامی مدلهای معرفی شده قفل ها قابلیت وصل به دربهای اتوماتیک را دارد،