به روز رسانی سه شنبه 21 خرداد 1398




 

    جک درب پارکینگ اتوماتیک        


 

فروش و نصب بهترین انواع جک ریموت پارکینگی ارزان ایرانی و ایتالیایی با قیمت مناسب


در ادامه بهترین مدل های جک درب پارکینگ پر فروش بازار که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر میباشند با کمترین قیمت ممکن خدمت شما معرفی میشود.در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی لطفا با کارشناسان تیم گذر کنترل تماس بگیرید.
همچنین در ادامه این صفحه و در قسمت مطالب کاربردی , مطالب مفیدی جهت راهنمایی شما عزیزان در ضمینه انتخاب جک پارکینگی مناسب به شرح ذیل ارائه شده است:


نکات مهم خرید جک درب پارکینگ,نحوه عملکرد جک پارکینگی,قفل برقی,دلایل سروصدای جک,انواع ریموت کنترل و.....


 
لوگوی انواع جک ریموت پارکینگ

 

 

 




جک پارکینک فراز S4 سیماران

جک درب اتوماتیک پارکینگ فراز 4S و 6S سیماران

 

جک های درب پارکینگ شرکت سیماران مدل های فراز را می توان جزو بهترین جک های درب اتوماتیک دانست.

جک ریموتی فراز از کار کرد بسیار خوب در کنار قیمت بسیار مناسب برخوردار است، توان جابجایی هر لنگه درب تا 350 کیلوگرم نشان قدرت زیاد این جک دارد، محصولات جک پارکینگی سیماران دارای 30 ماه ضمانت و 10 سال خدمات پس از فروش این شرکت می باشند.
جک درب پارکینگ سیماران فراز S4 دو سرعته می باشد تا کمک قابل توجهی به کم سر و صدایی این محصول بکند. ویژگی تشخیص موانع هم امکانی است که سیماران در این محصول خود هم ارائه داده، تا درب ریموتی سیماران فراز S هم بتواند از برخورد درب به خودرو و سایر اجسام جلوگیری کند.
درون پک محصولات فراز سیماران یک کارت گارانتی وجود دارد که می بایست از طرف شرکت فروشنده در هنگام نصب مهر و امضا شود و تاریخ نصب در آن درج گردد.
جک درب پارکینگ فراز سیماران 6S دارای موتوری با قدرت 280 W است. عملکرد این جک سیماران با برق 230Vac ~ 50 Hz این جک قادر است درب هایی به طول 4.5 متر و 200 کیلوگرم را به حرکت در آورد.


 

قیمت فراز 4S سیماران 2,750,000 تومان
قیمت فراز 6S سیماران 3,000,000 تومان
 


 

جک پارکینگ فراز P4 سیماران

 

جک درب پارکینگی اتوماتیک سیماران مدل فراز 4P
 

جک درب پارکینگ Simaran Faraz 4P محصول مشترک شرکت تولیدی بازرگانی سیماران و کمپانی پروتکو ایتالیا است.
جک درب پارکینگ فراز پی 4 سیماران برای درب هایی تا وزن 350 کیلوگرم مناسب است. از مشخصات این جک پارکینگی می توان به: تایم بازشو به دقت یک ثانیه به صورت مجزا برای جک سمت راست و سمت چپ، زمان برای بسته شدن اتوماتیک، فست کلوز( بسته شدن درب بلافاصله پس از عبور از مقابل چشمی)، فشار پشت جک برای مواردی که نیاز به قدرت بیشتری برای فشار نهایی باشد.
مزیت اصلی این سیستم درب اتوماتیک پارکینگ، موتور و گیربکس Proteco آن می باشد که با گشتاور تولیدی 2500 N/m امکان باز و بسته نمودن درب هایی با وزن یک لنگه 350 کیلوگرم ( دو لنگه 560 کیلوگرم ) را داراست، همچنین این جک بازویی دارای کورس حرکتی 400 میلیمتر است که با توجه به این کورس این امکان فراهم است که یک درب با طول هر لنگه 2.5 متر را به میزان حداکثر 120 درجه باز نماید.

 
  • دارای عملکرد 2 سرعته
  • مناسب برای دربهای تا 350 کیلوگرم
  • موتور 220 ولت
  • دارای چشمی ایمنی
  • سیستم تشخیص مانع
  • ضمانت 36 ماهه
 
قیمت 3.850.000 تومان



 


جک درب پارکینگ میلان
 

جک درب پارکینگ میلان


جک درب پارکینگی میلان که طرح پروتکو ایتالیا میباشد دارای کیفیتی بسیار عالی و خدمات پس از فروش مناسبی است.بازوهای این جک مناسب برای هر لنگه تا 350 کیلو گرم و طول 2.5 متر است.
در طراحی جک برقی میلان دقت زیادی به کار رفته است تا همچنون برند جک پروتکو ایتالیا  بدرخشد همچنین  فلاشر زیبا با ولتاژ ۲۲۰ ولت خودنمایی میکند.
امنیت این سیستم کلیدی نسبت به آچار خلاص کن بیشتر است همچنین جک میلان برای قفل برقی به برد مل نیازی ندارد. و بطور مستقیم میتوان قفل برقی را به مرکز کنترل جک پارکینگ وصل نمود.
 
  • دارای سیستم تشخیص مانع
  • دارای چشمی و فلاشر
  • ضمانت 24 ماهه
  • عملکرد دوسرعته
قیمت 2،200،000
 


 



جک درب پارکینگ سهند

جک درب پارکینگ سهند 400


کیفیت بالای جک درب پارکینگ سهند باعث شده که این جک ایرانی بتواند به سرعت جایگاه خود را در بین جک های درب پارکینگ باز کند و نظر مشتریان را به خود جلب کند.حساسیت در تولید قطعات این جک و حتی رنگ و بسته بندی زیبای ان این محصول را قابل رقابت با جک های پارکینگی خارجی کرده است. از مدار شناخته شده رامانا وچشمی های با کیفیت در این جک استفاده شده و بر روی تمامی قطعات این محصول لوگوی سهند درج شده است.
 
  • موتور 220 ولت
  • قابلیت جایجایی هر لنگه تا 350 کیلوگرم و طول هر لنگه 2 متر
  • دوسرعته
  • دارای کلید خلاص کن
  • سیستم تشخیص مانع
  • مجهز به چشمی ایمنی
  • ضمانت 24 ماهه
  • ساخت ایران



 



جک درب پارکینگ سوزوکی

 

جک بازویی اتوماتیک درب پارکینگ سوزوکی

 
جک درب پارکینگ سوزوکی محصول جدید شرکت پارسیان فدک تصویر (نماینده انحصاری برند سوزوکی ژاپن در ایران) با تکنولوژی ژاپن و تولید شده در ایران می باشد.
این جک با موتور 220 ولت، قدرت کافی برای هر لنگه  تا 300 کیلوگرم را دارا می باشد ,همچنین به دلیل سیستم خلاص کن راحتی که تعبیه شده است از این سیستم میتوان در جاهایی که درب به سمت بیرون باز می شود نیز استفاده کرد.

 
جک پارکینگی سوزوکی که از نوع الکترومکانیک است مجهز به یک شفت 40 سانتی و میل ماردن از نوع دنده ریز فولادی میباشد که این باعث میشود  قدرت بیشتر و دوام طولانیتر و ترمزگیری دقیقتر و بهتردر مورد این درب پارکینگی اعمال شود.
مدار فرمان جک برقی سوزوکی از نوع دیجیتال منو دار و برنامه ریزی آن بر مبنای میکرو پروسسور است و المانهای ورودی برای جک ها به صورت تایمینگ قرار داده شده .

 
  • دارای عملکرد 2 سرعته
  • مجهز به چشمی ایمنی
  • سیستم تشخیص مانع
  • 16 ماه ضمانت
قیمت: 2,200.000 تومان


 


جک پارکینگی یال

جک پارکینگی یال مدل X2


کمپانی یال یک برند ایرانی است که پس از تست جکهایش و کسب تاییدها و استانداردهای لازم در سال 1393 توانست محصولاتش را روانه بازار کند.
در ساختار جک پارکینگی یال x2 از موتور های پر قدرتی استفاده شده تا هر لنگه از این جک ها قابلیت جابجایی تا 350 کیلوگرم را داشته باشند و جک یال x2 باکیفیت توانایی جابجایی درب هایی با عرض بیشتر از 2 متر را دارند. جک های یال از نوع الکترومکانیکی بوده و از ولتاژ 220 استفاده میکند. اصولا جک های 220 ولتی دارای توان بسیار بالایی هستند.

برد درب اتوماتیک یال بسیار دقیق طراحی شده است و امکان برنامه دهی کامل را می دهد، کارکردن با برد جک های درب یال برای همکاران نصب بسیار راحت بوده و آنها به آسانی میتوانند این سیستم را راه اندازی نمایید، امکان تنطیم بصورت باز شدن درب بصورت تک لنگه یکی دیگر از امکانات بردهای یال می باشد.


 
  • قدرت مناسب تا 350 کیلو گرم
  • تعداد کارکرد روزانه  40 بار در 24 ساعت
  • قابلیت توقف در برابر مانع  دارد
  • قابلیت ترمزگیری  دارد
  • قابلیت ضد آب و گردوغبار 
  • قابلیت باز شدن بیش از 90 درجه
 
قیمت 2,500,000 تومان



جک درب پارکینگ والنسیا
 

 

  جک درب پارکینگ والنسیا


این جک پارکینگی  بسیار شبیه به جک درب پارکینگ بلانکو اسپانیا میباشد. موفقیت کمپانی بلانکو در زمینه تولید سیستم های درب اتوماتیک باعث شد تا جک پارکینگی والنسیا با الگو قرار دادن طراحی این محصول از لحاظ ظاهری و فنی بتواند محصولی موفق از دید مشتریان به بازار ارایه کند. این درب اتوماتیک با رعایت استاندارد جهانی که باعث مقاومت بدنه این محصول در برابر گرد و غبار و رطوبت می شود قابلیت نصب در تمامی مناطق حتی با شرایط آب و هوایی سخت را دارد. تولید بی نظیر قطعات جک درب پارکینگ والنسیا از مزیت های این محصول است.
  •     قابلیت جابجایی درب پارکینگ تا 700 کیلوگرم
  •     ولتاژ کارکرد 220 ولت
  •     مناسب تردد نسبتا بالا
  •     قدرت جابجایی هر لنگه تا 3 متر
  •     قابلیت نصب قفل برقی
  •     مکانیزم عملکرد الکترومکانیکی

قیمت 2,890,000 تومان

 
جک وی تو کالیپسو ایتالیا v2
 

جک پارکینگی وی تو مدل کالیپسو V2 Calypso


جک V2 کالیپسو ایتالیا یک جک پارکینگی دو لنگه با برند ایتالیایی و طراحی این کشور است که از قابل اعتماد ترین و یکی از پر فروش ترین جک های برقی پارکینگی در بازار می باشد، برد (City1) این جک وی تو کالیپسو از قابلیت های زیادی برخوردار است و از منوی دیجیتال و بسیار دقیق که حتی قابلیت تنظیم جک برحسب نیم ثانیه را دارد نیز بهره می برد.جک برقی V2 Calypso از مدار فرمان پیشرفته مدل City2 بهره می برد.
جک کالیپسو وی تو پیستونی بوده و دارای آی پی حفاظتی IP44 می باشد که تضمین ضد آب و  ضد خاک بودن آن در شرایط تعریف شده می باشد.


 
  • در دو مدل 400 و 500  عرضه میشود
  • کشش هر لنگه تا 400 کیلوگرم
  • دارای عملکرد دو سرعته
  • مجهز به چشمی ایمنی،فلاشر و کلید خلاص کن
  • سیستم تشخیص مانع
  • ضمانت 2 ساله
  • ساخت ایتالیا
قیمت:  4.100.000 تومان


 


جک پروتکو ایتالیا

 

جک درب پارکینگ پروتکو لیدر 4 PROTECO


جک درب اتوماتیک پارکینگ  پروتکو مدل (LEADER 4) محصول شرک پروتکو (Proteco) بوده که از با کیفیت ترین جک های برقی موجود در بازار می باشد.
پروتکو (Proteco) یک شرکت قدیمی ایتالیایی و با سابقه درخشان در زمینه تولید جک های اتوماتیک ریموت دار می باشد.این مدل جک (LEADER 4) ، از یک موتور 280 واتی با حداکثر توان برای جا به جایی هر لنگه درب 350 کیلوگرمی بهره می برد.
به دلیل قدرت مناسب لیدر 4 این سیستم را می توان روی دربهای تک لنگه نیز نصب نمود.البته برای دربهای زیر 3 متر و زیر 350 کیلوگرم. حداکثر مقدار بازشو درب برای این جک پارکینگی 110 درجه می باشد.
  • در دو مدل 400 و 600
  • مناسب برای هر لنگه تا 400 کیلوگرم
  • دارای سیستم تشخیص مانع
  • دارای چشمی و فلاشر
  • ضمانت 36 ماهه
  • عملکرد دوسرعته
  • ساخت کشور ایتالیا
قیمت:5.300.000 تومان


 


 

جک برقی فک 412

                                                     

جک اتوماتیک فک (FACC) مدل 412


جک ریموت کنترلی اتوماتیک فک بی شک یکی از قابل اطمینان ترین و قدمی ترین جک های برقی موجود در بازار است این جک با کاور آلومینیومی اضافه و شفت فولادی ضخیم در تردد ها و دمای بالا استقامت خوبی را از خود نشان می دهد در جک برقی FAAC 412 اهمیت طراحی در کارایی بسیار نرم و بی سروصدا و دوام آن در تمام شرایط جوی بوده است. پیشنهاد ما در ساختمان های پر تردد تا 30 واحد بکارگیری جک پارکینگی فک مدل 412 است.

یکی از ویژگی های جک درب اتوماتیک فک 412 ، یدک کشیدن نام برند فک است که خود نشان دهنده کیفیت و ضمانتی برای کارکرد آن است.
 جک 412 تقریبا ارزانترین مدل برند فک در درب های کنترلی است اما باز هم از بسیاری از سیستم های همتراز خود گرانتر است . شاید بهترین دلیلی که باعث می شود که مشتریان به خرید این مدل جذب شوند ، پیشینه کمپانی فک و گارانتی 4 ساله این دستگاه است که او را از سایر مدلهای همتراز خود متمایز می سازد.


 
 
  • دارای عملکرد 2 سرعته
  • مناسب برای دربهای تا  350کیلوگرم
  • موتور 220 ولت
  • دارای چشمی ایمنی
  • سیستم تشخیص مانع
  • ضمانت 4 ساله
  • ساخت ایتالیا
قیمت 6,200,000 تومان


 


جک تک لنگه پرایم 80

 

جک پارکینگی تک لنگه پرایم 80


چند سالی از حضور قدرتمند یال در تولید و عرضه جک پارکینگی و قفل برقی میگذرد و یال در این مدت به یکی از برترین برندهای بازار تبدیل شده است، کفیت خوب و گارانتی قوی همواره همواره یکی از نقاط قوت محصولات جک پارکینگی یال بوده است جک بازویی تک لنگه یال پرایم با گارانتی 5 ساله نشان از کیفیت بالای این سیستم دارد.
جک پرایم تک بازو دارای یک بازو با شفت 80 سانتیمتر است که بلندترین نمونه بازو ساخته شده در ایران میباشد.کورس 80 سانتی متری جک یال پرایم ، این جک را از تمامی محصولات ایرانی و ایتالیایی متمایز نموده است ، قدرت جابجایی درب هایی تا وزن 1000 کیلوگرم با زاویه بازشو 140 درجه با دور موتور 1400 G/MIN با ولتاژ 220 ولت امکان نصب را برای محیط های تجاری ، اداری و مسکونی فراهم کرده است. متوسط تعداد تردد برای جک تک لنگه پرایم 100 بار در روز پیشنهاد میشود.
این شرکت قفل برقی یال که تولید خود نیز می باشد را در این پیکج قرار داده است.

 
  •     تنظیم هوشمند تایم زمان دوم جهت بسته شدن بی صدا
  •     پشتیبانی از تمام ریموتهای لرنینگ 433
  •     ورودی جهت اتصال به سیستمهای کنترل تردد
  •     کارکرد اضطراری( بسته شدن درب در صورت از کار افتادن فتوسل جک)
  •     فست کلوز (بسته شدن پس از گذشت خودرو از جلو درب)
  •     خروجی مجزا برای قفل برقی
  قیمت 3,200,000 تومان



 


جک درب پارکینگ 24 ولت فبوس bt

جک درب پارکینگ BFT مدل  BT Phobos
 
BFT ایتالیا با بیش از 35 سال سابقه یکی از برندهایی است که سهم خوبی از بازار درب اتوماتیک پارکینگ کشورمان را در اختیار دارد. مدل Phobos BT بی اف تی محصولی است که شکل ظاهری مناسبی دارد و جهت نصب بر روی درب های متوسط و سبک مناسب است ولی چنانچه درب پارکینگ منزل شما یک درب بزرگ و سنگین است استفاده از این جک پارکینگی چندان توصیه نمی شود.
این جک درب پارکینگ با توجه به کشتاور 2000 N/m توانایی باز و بسته نمودن هر یک لنگه حداکثر 250 کیلوگرم ( دو لنگه 500 کیلوگرم ) را داراست. کورس حرکتی این جک 280 میلیمتر است و توانایی باز و بسته نمودن درب پارکینگ با حداکثر عرض یک لنگه 180 سانتیمتر ( دو لنگه 360 سانتیمتر ) را دارا است.
 
مدار فرمان جک درب پارکینگ BFT با نام تالیا که به تازگی به‌روز رسانی شده است و یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین تابلو فرمان‌های جک برقی بی اف تی  است یک مدار کنترل دیجیتال بوده که تمامی گزینه‌های مورد نیاز را بر روی صفحه دیجیتال خود نمایش می‌دهد.
با توجه به اینکه جک بی اف تی فوبوس 24 ولت است، امکان اضافه نمودن مدار شارژر و باطری بک آپ به مدار آن وجود دارد تا در مواقع قطع برق توسط UPS درب باز و بسته شود. لازم بذکر است که باطری و شارژر جزء تجهیزات پیشفرض این جک نیست و می‌توانید بصورت اختیاری این تجهیزات را خریداری نمایید.

 
قیمت 4,450,000 تومان


 


جک اتوماتیک درب پارکینگ BFT مدل  a40

جک درب پارکینگ BFT مدل A40


جک BFT Phobos A40 برقی قدرتمند‌ از سری مدلهای الکترومکانیک ساخت BFT است که از دانش تولیدی و کیفیت ساخت محصولات ایتالیای بهره مند است و نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا با همین ظاهر و کیفیت استفاده میشود .بازوهای درب اتوماتیک بی اف تی A40 از نوع ماردونی می باشد و جنس ماردون از فولاد بسیار مستحکم است که طولی معادل 40 سلنتیمتر دارا می باشد.

مدل جدید جک پارکینگی BFT A40 از بازوهای قدرتمند که توانایی جابجایی 500 کیلوگرم را دارد که در نوع خود دارای توانایی منحصر به فرد  به حساب می‌آید جنس ظاهری دستگاه از استیل بوده و در ساخت آن از شفت‌های فولادی استفاده شده که نشان دهنده مقاوت بالا در شرایط  آّب و هوایی متفاوت است.
از سایر نکات قابل توجه در جک پارکینگی BFT فوبوس A40 پشتيباني از سيستم ميكروسويچ  براي تنظيم دستگاه است. ولتاژ جک یا موتور در این مدل 24 ولت DC است.این مورد باعث می‌شود سیستم برق اضطراری این جک درب اتوماتیک بسیار ارزانتر از سیستم‌های 220 ولت بوده و با دو عدد باطری 12 ولت و یک کارت شارژ به سیستم برق اضطراری دست یابید.قدرت بالای جک‌ها در BFT  مدل A40 امکان جابجایی درب‌ها با حداکثر هر لنگه 4 متر را دارد.
محصولات بی اف تی دارای هولوگرام اصلی با گارنتی 5 ساله است که از سیستم خدماتی پس از فروش برای مشتریان خود بهره مند است .

قیمت 5,300,000 تومان


 


جک درب پارکینگ تیتان بتا
 

جک اتوماتیک درب پارکینگ MPC مدل تیتان


کمپانی ام پی سی یک کمپانی ریشه دار و قدیمی در ایتالیا می باشد که قریب به بیست سال است در زمینه درب اتوماتیک و یا درب برقی پارکینگ فعالیت می نماید. شرکت تیتان ادعا دارد که از تجربه نصابان خود بهترین استفاده را برده و همواره در تعامل با مشتریان و مصرف کنندگان محصولاتش است تا بهترین کیفیت را به آنها ارائه نماید.
در دو مدل تیتان 400و600 عرضه می شود و دارای عملکرد دوسرعته بوده وبا موتور برقی 220 ولت و گیربکس دارای قدرت بالایی می باشد.مجهز به چشمی ایمنی،چراغ فلاشر و کلید خلاص کن می باشد و با مدار فرمان دیجیتالی و صفحه ال سی دی تنظیمات دقیق و متنوعی در اختیار شما قرار می دهد.امکان کد دهی ریموت کنترل هاپینگ(غیر قابل کپی)برای ایمنی بیشتر و همچنین دارای سیستم تشخیص مانع می باشد.
دارای ضمانت 2 ساله و ساخت کشور ایتالیا بصورت حک شده بر روی جک.

قیمت: 2.900.000 تومان
 

 


جک پارکینگی ایور

 

جک درب پارکینگ ایور مدل Ivor Warter


شفت جک ایور مدل وارتر 40 سانتیمتر است که به لحاظ اندازه با جکهایی مثل لیدر4 پروتکو و وی تو کالیپسو 400 یکسان می باشد.این اندازه شفت این امکان را خواهد داد تا جک وارتر مناسب دربهایی با حداکثر عرض هر لنگه 3 متر باشد.
توان مصرفی این جک 100وات است که قدرت جک وارتر ساخت ایور را برای هر لنگه تا 350 کیلوگرم برای هر لنگه میکند. این قدرت بالا برای یک جک 24 ولت کمتر دیده شده تا جایی که می توان این جک را روی دربهای تک لنگه نیز استفاده نمود.
از مهمترین آیتم های جک درب پارکینگ اتوماتیک ایور مدل  Warterداشتن میکرو سوئیچ قابل تنظیم میباشد که در زمان نصب میتوانید بسته به نیاز و مقدار باز شدن درب ، آن را تنظیم نمایید. تفاوت اصلی بین سیستم میکرو سوئیچ با سیستم دیجتال زمان دهی در این است که با گذشت زمان عملکردی ثابت را خواهی داشت.
 
  • موتور ۲۴ ولت – دو سرعته
  • نیروی تولیدی ۳۰۰۰ نیوتن
  • کورس حرکتی ۴۰۰ میلیمتر
  • سرعت حرکت ۹۰ درجه در ۲۲ ثانیه
  • حداکثر زاویه بازشدن درب ۱۱۰ درجه
 
قیمت 4,400,000 تومان



جک پرایم

جک درب پارکینگی پرایم P1


جک پرایم ساخت شرکت یال است که سالهاست در عرصه ساخت جک پارکینگی و قفل برقی فعالیت دارد. این جک برای بازار گرانقیمت و بالا رده ایرانی درب کنترلی طراحی شده و از بهترین متریال و قطعات استفاده شده است.جک پرایم دارای سطح کورس حرکتی 50 ، 60 ،70 سانتی متری میباشد تا برای انواع درب های سبک و سنگین با هر اندازه طول درب دارای تولیدی مناسب برای آن داشته باشد . یکی از این مدل ها نیز با کورس80 سانتی بوده است و به صورت تک لنگه عرضه میشود. این درب اتوماتیک پارکینگ بسیار پر قدرت ایرانی با ساختار الکترومکانیکی میباشد. ظاهر بسیار زیبا این جک به صورتی طراحی شده است تا در کنار ظاهر زیبا دارای بدنه کاملا ضد آب و گرد غبار باشد و در محیط های باز ( منازل شمالی ) به راحتی قابل نصب میباشد.

مدار فرمان جک پارکینگ پرایم از نوع دیجیتال منو دار و برنامه ریزی آن بر مبنای میکرو پروسسور است و المان های ورودی برای جک ها به صورت تایمینگ قرار داده شده . جک ریموتی پرایم دو سرعته است و ترمز گیری قابل قبولی دارد. این جک جزو جک های پر فروش بازار است.جک برقی پرایم که از نوع الکترومکانیک است مجهز به یک شفت بلند (50 ، 60 ،70  بر اساس نوع درخواستس و عرض درب ) است و میل ماردن از نوع دنده ریز فولادی میباشد که این باعث میشود  قدرت بیشتر و دوام طولانیتر و ترمزگیری دقیقتر و بهتردر مورد این درب پارکینگی اعمال شود.

 
  •     مدارفرمان دیجیتال و هوشمند
  •     دارای سه سال گارانتی
  •    دارای شفت 70سانتیمتری مناسب دربهای 4 متری
  •     قدرت هر لنگه 800 کیلوگرم
  •     تعداد تردد روزانه 100 بار
  •     نصب رایگان
قیمت 3,900,000 تومان
 
 


جک پروتکو مدل ace
جک درب پارکینگ پروتکو مدل ACE

یکی از موفق ترین تولیدات جک های بازویی شفت بلند در بازار جک بازو بلند پروتکو ایس - Proteco Ace میباشد. کمپانی پروتکو ایتالیا با طراحی جک ایس موفق به تولید مدلی بی رقیب در بین برند های سرشناس در بازار شده است.جک پروتکو ایس مناسب دربهای دو لنگه با عرض زیاد و حتی دربهای تک لنگه میباشد. با نگاهی به ظاهر جک ACE  به غیر ظاهر زیبا، طراحی مهندسی بدون نقص می تواند جلب نظر نماید. مکان قرارگیری سیستم خلاص کن دستگاه بر روی موتور در جایگاهی مناسب قرار دارد که هم دسترسی راحتی دارد و هم خطر شکستگی کلید خلاص کن وجود نخواهد داشت.جکهای ACE پروتکو قدرتی معادل 350 کیلوگرم در هرلنگه درب اتوماتیک دارد و مناسب دربهایی تا عرض 2.5 متر می باشد.

اگر این مشخصات را در کنار شفت 50 سانتیمتری این جک که قرار دهیم میابیم که با چه سیستم درب اتوماتیک خوبی مواجه شده ایم.محصولات جک پارکینگی پروتکو توسط شرکت سیماران وارد کشور شده و گارانتی می شود.روی تمام اجزای اصلی سیستم جک لیدر و همچنین مدار فرمان یک هولوگرام و شماره سریال درج شده که همگی با شماره ی کارت گارانتی مطابقت دارد.پروتکو تمام محصولاتش را با 30 ماه گارانتی روانه بازار نموده که زمان نسبتا بالایی می باشد. این ضمانت هر گونه خرابی در جک و مدار فرمان را شامل خواهد شد. اما باید توجه داشت که ریموتها و فتوسل شامل گارانتی نیستند.
قیمت 5,900,000 تومان

جک درب پارکینگ لایف یونی ایتالیا

جک درب پارکینگ لایف مدل اپتيمو يوني 3


درب اتوماتیک مدل اپتیمو یونی 3 لایف، یکی از پرمصرف ترین جک های بازار است که بر خلاف کمپانی های دیگر به ظاهر جک هایش بسیار بها داده و ارزان ترین سیستم هایش را با ظاهر بسیار شیک به بازار عرضه می کند. جک اپتیمو یونی در چندین مدل به بازار عرضه شده قدرت و کورس مدل ها با هم متفاوت می باشند. اما دو مدل یونی 3 و یونی 5 به بازار ایران وارد می شوند که معمولا یونی 5 در درب های تک لنگه و بلند استفاده می شود.

جک بازویی درب پارکینگ لایف مدل اپتیمو3 با گشتاور تولیدی 2000 N/m و کورس حرکتی 315 میلیمتر توانایی باز و بسته نمودن درب با وزن هر یک لنگه حداکثر 250 کیلوگرم ( دو لنگه 500 کیلوگرم ) و عرض هر یک لنگه 250 سانتیمتر ( دو لنگه 500 سانتیمتر ) را دارا می باشد. با توجه به مشخصات اعلام شده نصب این جک برای درب های تک لنگه پارکینگ اصلاً توصیه نمی شود ولی نصب آن بر روی دربهای دولنگه کوچک و متوسط بلامانع است. این جک توانایی باز نمودن هر لنگه درب تا حداکثر 95 درجه را دارا است.
قیمت: 5,100,000 تومان


 


جک درب پارکینگ لنسر


جک درب پارکینگ لنسر LANCER400


جک پارکنگی لنسر یکی از جدیدترین محصولات گروه صنعتی یال است که اخیرا به بازار درب اتوماتیک عرضه شده است. برند یال در حقیقت یک شرکت ایرانی معتبر در زمینه تولید و عرضه انواع محصولات جک درب اتوماتیک است که تحت لیسانس لنسر (Lancer) ایتالیا اقدام به مونتاژ و سر هم بندی این محصول می کند.
جک ریموت درب پارکینگ لنسر 400 دارای یک مدار فرمان قدرتمند است که با ولتاژ 220 کار می کند. این مدار کنترل قابلیت های متنوعی را برای این جک فراهم آورده است. سیستم تشخیص مانع و توانایی ترمزگیری در برابر موانع از این ویژگی هاست. این جک از یک سیستم تشخیص مانع هوشمند (Obstacle detection) برخوردار است که در صورت وجود شی در هنگام بسته شدن درب، با هشدار و ارسال دستور از سمت مدار، مانع از بسته شدن درب می شود و از خسارت های احتمالی جلوگیری می کند.این قابلیت از طریق یک جفت چشمی فتوسل و سیستم ترمزگیری اتوماتیک که اشاره شد، امکان پذیر می گردد.


 
  •      طراحی زیبا و طول عمر بالا
  •     24 ماه ضمانت
  •     عملکرد الکترومکانیکی
  •     مناسب برای درب های 400 کیلوگرمی با عرض 4 متر (هر لنگه)
  •     قابلیت کنترل توسط ریموت
  •     دارای سیستم تشخیص مانع خودکارس ایتالیا)
  •  

 
قیمت 3,050,000 تومان
 


 


جک اتوماتیک درب پارکینگ یوروماتیک


جک اتوماتیک درب پارکینگ یوروماتیک مدل تکنو 400:


شفت بلند و حالت لوله ای این جک علی رغم اینکه ظاهر زیبار و خوبی به این جک نداده ولی باعث این می شود که در همه جا مانند درب های بیرون بازشو و با زاویه بیش از 90 درجه و یا درب هایی که فاصله ی لنگه ی درب با دیوار بسیار کم است مورد استفاده قرار گیرد.
این جک یوروماتیک مجهز به بازوی مقاوم در برابر فشار مخالف (فشار نهایی) می باشد. این جک، دو سرعته است به این صورت که می توان حرکت آن را در هنگام باز و بسته شدن آهسته کرد تا باز و یا بسته شدن درب با شدت و فشار انجام نگیرد.
جک درب اتوماتیک یوروماتیک مدل تکنو 400 از تنظیمات بسیار ساده ای در فرمان دیجیتال بهره می گیرد و مجهز به سیستم عیب یابی نیز می باشد. نکته دیگر اینکه برای ایجاد امنیت و سهولت بیشتر در هنگام استفاده از جک درب اتوماتیک یوروماتیک مدل تکنو 400 می توان عبور و مرور از درب را با استفاده از کارت عبور و کی پد ممکن کرد. به این ترتیب که با قرار دادن کارت عبور بر روی اتومبیل، سنسور دستگاه کارت را تشخیص داده و مسیر را برای عبور باز می کند.
این جک یوروماتیک قادر است برای عبور و مرور از ورودی هایی تا عرض 2.8 متر درب هایی به وزن هر لنگه 300  کیلوگرم را به حرکت در آورد. این موتور می تواند از برق 230V استفاده نماید. نمودار زیر به خوبی نشان دهنده رابطه ابعاد درب ها با وزن متناسب خود می باشد.

عملکرد این جک در دمایی بین 20- تا 55+ انجام می گیرد. این جک یوروماتیک دارای استاندارد IP54 نیز هست. IP استانداردی جهانی است که بر اساس آن هر کدام از اعداد معرفی شده برای محصول نشان دهنده ویژگی خاصی برای آن است. در نمایش IP54 برای این جک عدد اول یعنی 5 به این معناست که این جک در برابر گرد و غبار دچار مشکل نخواهد شد و عدد 4 این مفهوم را می رساند که این جک یوروماتیک در برابر پاشش قطرات باران بسیار مقاوم است. این جک قادر است در طی زمان 22 ثانیه ورودی را به طور کامل باز کند.
جک برقی پارکینگی یوروماتیک بتا نمونه ی مشابه جک یوروماتیک ایتالیا می باشد، ولی در این جک تغییراتی نیز اعمال شده که روند کارکرد آن را بسیار بهبود بخشیده است.

 
  • در دو مدل تکنو 400 و500 عرضه میشود
  • موتور220 ولت
  • مجهز به چشمی ایمنی وفلاشر
  • عملکرد دو سرعته
  • سیستم تشخیص مانع
  • ضمانت 36 ماهه
  • ساخت ایتالیا

 
قیمت: 4.100.000 تومان


 


قیمت جک پارکینگی زومر المان
 


جک اتوماتیک پارکینگ زومر twist 200



شرکت Sommer (زومر) فعال در تولید درب اتوماتیک ، کرکره برقی ، درب پارکینگی با حدود 20 سال سابقه با فلسفه "کیفیت ساخته شده در آلمان" در عرصه تولید محصولات درب اتوماتیک ، کرکره برقی ، درب پارکینگی زومر آلمان  .فعال است .در مورد محصولاتدرب اتوماتیک ، کرکره برقی ، درب پارکینگی زومر آلمان این نکته قابل ذکر است که محصولات درب اتوماتیک ، کرکره برقی ، درب پارکینگی زومر آلمان تنها دستگاهی است که در خود کشور آلمان تولید می شود و هیچگونه مشابه تقلبی ندارد.

درب اتوماتیک زومر twist-200E قابل استفاده برای ورودی های یک طرفه راست یا چپ و همین طور دو طرفه است. این جک اتوماتیک زومر قابلیت به حرکت در آورد درب هایی به وزن 200Kg و 2.5m برای هر لنگه را دارد. همچنین حرکات آرام این موتور در وضعیت پایان، باعث کاهش استهلاک آن می گردد. این درب اتوماتیک این امکان را نیز فراهم می آورد که عابر پیاده نیز بتواند از آن عبور کند به این ترتیب از تمام ظرفیت مسیر استفاده خواهد شد. با قابلیت خودکار بسته شدن درب، از بسته و قفل بودن آن اطمینان حاصل خواهید کرد.

از دیگر ویژگی های این جک می توان به قابلیت باز شدن درب تا زاویه 120 درجه اشاره داشت. همچنین می توان آن را در شرایطی با دمای 35- تا 70 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار داد. این جک درب اتوماتیک sommer با دارا بودن IP65 در برابر گرد و غبار و همینطور نفوذ قطرات باران مقاوم است. نیروی حرکتی بر اساس استاندارد EN12445 و با استفاده از مانیتورینگ الکترونیک موتور، کنترل می گردد تا بالاترین میزان امنیت را فراهم آورد. برنامه ریزی این درب اتوماتیک به سادگی امکان پذیر است.

 

قیمت 6,100,000 تومان



قفل برقی یوتاب
قفل برقی یوتاب


قفل برقی یوتاب (Utab) یکی از تولیدات شرکت الکتروپیک میباشد، این محصول به نام های مختلفی چون قفل لاک پشتی یوتاب یا کله گاوی یوتاب نیز در بین مردم معروف است. به طور قفل برقی یوتاب EL-12 وسیله ای برای قفل کردن درب های نفر رو و پارکینگی میباشد، ایمنی بالا و مقاومت در برابر ضربه و فشار از ویژگی های بارز این قفل برقی ایرانی الکتروپیک میباشد.
یکی از بهترین مشخصه ی قفل برقی EL-12 یوتاب این است که تحت هیچ شرایطی مانند ضربه و لرزش باز نمی شود و این موضوع امنیت قفل برقی یوتاب را بالا میبرد. این قفل برقی می تواند توسط دست و دربازکن های الکتریکی داخل منزل باز یا بسته شود.

 
قیمت 290,000 تومان

 

  مطالب کاربردی                                           
 

 

نکات مهم خرید جک درب اتوماتیک

  • اگرتعداد ریموتهای مورد نیاز شما زیاد است نیازی نیست هنگام خرید جکهای خارجی به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید چون ریموتهای فابریک جکها قیمت بالایی دارند.با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک میتوانید به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کنید.

  • بهتر است در صورت نصب رسیور رله ،از نوع هاپینگ ان که غیر قابل کپی میباشد استفاده کنید تا امنیت را بالا ببرید

  • یک پک کامل جک شامل دو عدد بازو ,یک جعبه فرمان,یک جفت چشمی ایمنی,یک عدد فلشر و دوعدد ریموت کنترل فابریک میباشد.

  • برای مناطقی که امکان قطع برق زیاد است از جکهای اتوماتیک پارکینگی 24 ولت با قابلیت نصب باتری بکاپ استفاده کنید که شامل دو عدد باتری 12 ولت میباشد که بهتر است هر کدام 7/5 امپر باشند.

  • نصب قفل برقی روی درب امنیت بیشتری دارد تا در صوردت فشار درب از بیرون لای دربها باز نشود.مخصوصا برای دربهای تک لنگه که طول درب زیاد است حتما از قفل برقی استفاده کنید.

  • هزینه قفل برقی از پک جک درب اتوماتیک پارکینگ جدا میباشد و اجرت نصب ان هم مجزا میباشد.

  • چیزی به نام نصب رایگان وجود ندارد و معمولا شرکت ها اجرت نصب را روی قیمت جک می کشند و یکجا می گویند.نصب جک بین 3 تا5 ساعت زمان میبرد و شامل جوشکاری و سیم کشی است بنابراین نمیتواند رایگان باشد قیمت نصب هم در حدود 250 تا 350 هزار تومان بسته به شرایط کار است.

  • همگام خرید وزن تقریبی هر لنگه و طول ان را به فروشنده بگویید تا محصول  متناسب با همان به شما معرفی شود ویا قبل از خرید توسط کارشناس بازدید شود.با مشخص بودن وزن درب میتوان از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و جکی مناسب با وزن درب تهیه کرد. هرچقدر وزن درب سبک تر باشد میتوان از جک های ارزان تر استفاده کرد. در درب های سبک انتخاب تولیدات داخل انتخاب کاملا مقرون به صرفه می باشد.استاندارد درب های ساخته شده برای هر لنگ معمولا ۱.۸ متر می باشد که در این مقدار تمام جک ها قابلیت کارکرد مناسب دارند. اما اگر عرض در بیش از مورد استاندارد باشد باید از جک های با شفت بلند تر استفاده کرد. در مشخصات تمام جک ها این مقادیر ذکر شده است تا کاربر انتخاب درستی انجام دهد.

  • اهمیت کیفیت نصب نباید فراموش شود,متاسفانه مشتریان به کیفیت جک اهمیت میدهند اما به کیفیت نصب جک اهمیتی نمیدهند و این باعث میشود تا بعد از نصب با مشکلات زیادی روبرو شوند که باعث اذیت مشتریان و کاهش عمر جک ها میشود.بنابراین اطمینان حاصل کنید که نصاب ماهرو با تجربه باشد و در کار دقت داشته باشد.متاسفانه بعضی ازشرکتهای  همکار بخاطر سود بیشتر از نصابهای کم تجربه استفاده میکنند تا کمتر هزینه کنند و...

  • هر چقدر میزان تردد در ساختمانها زیاد باشد می بایست از جک پارکینگی بهتر و قوی تری استفاده نمود.ساختمانی با حداکثر ۲۰ یا ۳۰ واحد تردد خودرو  می تواند از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده نماید، اما برای مجتمع های مسکونی یا تجاری با تردد بسیار بالا سیستمهای هیدرولیکی پیشنهاد می شوند. در نوع انتخاب جک پارکینگی باید به موضوعات دیگری مثل عرض درب نیز باید توجه داشت که اگر بالاتر از حد استاندارد بود(دو متر) بود از جکهایی با عرض بندتر استفاده کرد.

  • جک درب پارکینگ در دو نوع مختلف هیدرولیکی و مکانیکی ساخته شده است . تفاوت اصلی این جک ها با یکدیگر زمانی خود را نمایان می کند که بحث وزن لنگه های درب اتوماتیک پارکینگ به میان می آید . زیرا هریک برای وزن خاصی مورد اسفاده قرار می گیرد . برای مثال جک درب پارکینگ هیدرولیکی برای درب های سنگین و پر تردد و جک درب پارکینگ مکانیکی برای درب اتوماتیک پارکینگ با لنگه های سبک تر مناسب هستند .




مقایسه عملکرد جک پارکینگی الکترومکانیک و هیدرولیک


اگر هنگام انتخاب جک اتوماتیک الکترومکانیک و هیدرولیک سوالاتی برای شما پیش امده و نمیدانید که کدامیک مناسب برای درب شما میباشد با خواندن این مقاله تا حدودی سوالات شما بر طرف میشود و با عملکرد هر دو سیستم اشنا میشوید.
 
رتور و چرخ دنده جک الکترومکانیک

 
جکهای الکترو مکانیک در واقع همان سیستم گیربکس مکانیکی میباشد که حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل می کند. مکانیزم حرکت این جک های بازویی رتو و چرخ دنده میباشد, رتور که داخل استاتور قرار دارد با خاصیت مغناطیسی حرکت میکند و چرخ دنده را که میتواند برنجی ویا پلاستیکی باشد میچرخاند .چرخ دنده هم که به شفت گیربکس متصل است حرکت چرخشی را به میل ماردان منتقل میکند و ان را میچرخاند.میل ماردان هم مانند یک پیچ بزرگ عمل میکند و مهره ماردان را که ان هم مانند یک مهره بزرگ ولی ثابت( برون چرخش)است را به جلو ویا عقب میراند .شفت استیل جک نیز که متصل به مهره ماردان است.با عقب و جلو رفتن مهره ماردان روی ماردان حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند.

 
عملکرد جک اتوماتیک  پارکینگی الکترومکانیک
 
در این نوع جک ها اسیب پذیر ترین قسمت ها رتور و چرخ دنده هستند که با سرعت بالا با هم در تماس هستند و طبعا دچار ساییدگی به مرور زمان میشوند.جنس رتور نسبت به چرخ دنده باید از الیاژ بهتری برخوردار باشد تا در مواجه با چرخ دنده ساییده نشود و بعد مدتی فقط چرخ دنده تعویض شود که هزینه تعمیرات بالا نرود.ولی متاسفانه در بعضی از جک های چینی رتور هم پا به پای چرخ دنده ساییده میشود و باید هردوی انها تعویض شوند.
مهره ماردان هم اگر از جنس تفلون باشد بجای برنج در مواجهه با رتو که همیشه از جنس فولاد است عمر بیشتری خواهد داشت .


جک های پارکینگی اتوماتیک الکترو مکانیکی قدرت مناسب و خوبی دارند و قیمت انها نیز در مقایسه با جک هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز استفاده میشوند.اما نقطه ضعف این جک ها استفاده در منطق سرد سیر است (بیشتر از دمای 10- درجه)که عملکرد انها را مختل میکند که مهمترین دلیل ان هم سفت شدن گیریس داخل گیربکس و روی میل ماران میباشد که حرکت چرخ دنده و مهره ماردان را کند میکند و باعث میشود درب کامل با و بسته نشود.

در دمای بسیار بالا هم اگر تردد زیاد باشد باعث داغ کردن و متوقف شدن جک میشود.تا دوباره بعد از مدتی خنک شود و به کار بیفتد.


جک هیدرولیک چیست؟

مایعات تقریبا تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی ، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود.

جک هیدرولیک وسیله‌ای است که در آن نیرویی بر روغن موجود در یک استوانه کوچک وارد می‌شود. این نیرو سبب می‌شود که روغن غیر قابل تراکم به استوانه بزرگ منتقل شود. روغن به پیستون استوانه بزرگ فشار می‌آورد و باعث بلند شدن بار روی استوانه (مثلا ماشین) می‌شود. مکانیزم کار ماشینهای جرثقیل ، و غیره نیز چنین می‌باشد که در عین سادگی ، کار مفید زیادی با بازده بالا انجام می‌دهد.

جک های هیدرولیکی  برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود و یک برتری منحصر به فرد دارد آن هم این که در شهرهای سردسیری که جک های دیگر برای کارکرد مناسب مشکل دارند این جک که از روغن استفاده میکند بدون هیچ تغییر در عملکرد به کار خود ادامه می دهد، و تنها یک نوع ۲۲۰ ولت دارد. ایمنی دربهای اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالاست و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذ پذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریبا صفر می رساند.

در ساختمان جک هیدرولیک از این واقعیت استفاده می‌شود که روغن تقریبا تراکم ناپذیر است و نیروی وارد بر خود را منتقل می‌کند. فشار وارد بر پیستون کوچک عینا به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.
کارکرد جک‌های هیدرولیکی بسیار ساده است. در جک‌های هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می‌شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند برای همین نیز سرعت جک‌های هیدرولیکی قابل کنترل است و از طرفی قدرت بالایی دارند. در جک هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر جک کرده و باعث باز و بسته شدن درب میشود.


 
جک هیدرولیک
 

 

 

آیا استفاده از قفل برقی برای درب اتوماتیک پارکینگ لازم است؟


استفاده از قفل برقی در کل امنیت ساختمان را بالا میبرد، اما برای کسانی که شاید نخواهند هزینه بیشتری برای اتوماتیک کردن درب پارکینگ کنند باید گفت که در بعضی مواقع قفل برقی ضروری نیست ودر بعضی مواقع حتما باید نصب گردد.
در دربهای دولنگه اگر طول هر لنگه از 1/5 متر بیشتر نباشد نیازی به نصب قفل برقی نیست  زیرا بازوی جک تا نزدیک مرکز درب امده و گشتاور بالایی ایجاد میکند و پشت درب را کاملا میگیرد ولی برای لنگه های بیشتر خیلی بهتر است که نصب شود اما در درب های تک لنگه که معمولا طول انها بیشتر از 2متر است حتما باید قفل برقی نصب شود  تا دور بودن سر جک اتوماتیک با ابتدای درب فضایی برای باز کردن لای درب ایجاد نکند.
خطراتی که در نبود قفل برقی ایجاد میشود:

هل دادن وسط درب توسط دو نفر در لنگه های با طول زیاد میتواند فضایی را برای رد شدن یک نفر ایجاد کند.یکی از مشتریان که برایش کار خدمات پس از فروش انجام میدادم میگفت که دزدها با خودرو دنده عقب به لنگه رویی درب فشار اوردن و لای درب  را برای ورود نفر دوم باز کردن .

مورد بعدی اینکه اگر کسی به هر طریقی بتواند وارد پارکینگ شود میتواند با یک اچار ساده جک ها را خلاص کند و درب را باز کند اما با وجود قفل برقی هنگام خلاص کردن جک ها،درب باز نمیشود.البته باید مراقب باشید که از قفل های بدون ضامن استفاده کنید تا با فشردن ضامن قفل ازاد نشود.
از قفل های ضامن دار برای درب ورودی حیاط استفاده میشو تا تردد راحت شود ولی برای پارکینگ باید از نمونه بدون ضامن استفاده شود.در مواقع قطع برق هم این قفلها خیلی راحت با کلید هایی که دارند باز میشود.

عملکرد این قفل ها به این صورت است که هنگام ریموت زدن ،مدار فرمان جک برقی پارکینگ یک پالس الکتریکی(معمولا قابل تنظیم )به قفل میفرستد و قبل از باز شدن جک ها قفل ازاد میشود.جهت اطمینان از بسته شدن قفل هم بیشتر مدار فرمانها اپشنی دارند که با ایجاد یک فشار نهایی در انتهای کورس بسته شو میتوان از قفل شدن درب اطمینان حاصل کرد.

جنس این نمونه قفل از نوع گالوانیزه با روکش گالوانیزه رنگ شده میباشد که در شرایط سخت جوی مقاومت بالای دارد . قفل دارای پلیت های جهت پیچ کردن به درب میباشد که در کشور ما این پلیت ها را جوش میکنند ، سپس قفل با استفاده از پیچ های آلن به روی این پلیت نصب میگردد ، در نهایت کاور مشکی رنگ بر روی کل این متعلقات نصب میشود .این کاور به شکل محافظ کل متعلقات قفل را پوشانده و از دید و دسترس خارج میکند.قفل برقی معمولا در دربهای لولایی استفاده می شود و در اپراتورهای کشویی کاربردی ندارد. این نمونه قفل ها به دلیل محفوظ بودن زبانه قفل قابلیت سرقت و یا باز کردن آن عملا وجود ندارد علاوه بر اینکه با طراحی منحصر بفرد زبانه در داخل قفل چفت شده و در صورت تکانه یا ضربه دو لنگه درب به هم قفل می شوند. تمامی مدلهای معرفی شده قفل ها قابلیت وصل به دربهای اتوماتیک را دارد،

 
قفل برقی سیزا ضامن دار
قفل برقی سیزا ضامن دار
قفل برقی سیزا بدون ضامن
قفل برقی سیزا بدون ضامن




 


سرو صدای ریاد جک پارکینگ


آیا جک های درب پارکینگ تان هنگام باز و بسته شدن صدای ناهنجار تولید میکند؟


اتوماتیک کردن درب پارکینگ می تواند امنیت و آرامش خاطر بیشتری را برای صاحب خانه ها فراهم کند. با این حال، جک های پارکینگی همانند تمام دستگاه های الکترونیکی یا مکانیکی، امکان خرابی و توقف عملکرد را دارند.
یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به جک پارکینگ، سر و صدای زیادی است که در هنگام باز شدن ایجاد می کنند. در این مقاله برخی از رایج ترین دلایلی که چرا جک های اتوماتیک پارکینگ ممکن است باعث ایجاد صدای بلند شوند را بررسی و بیان خواهند شد.
درب اتوماتیک در هنگام حرکت (باز و بسته شدن) صدای بلندی ایجاد می کند، چرا این اتفاق رخ می دهد؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا جک درب پارکینگ در هنگام حرکت کردن سر و صدای بلند ایجاد می کند. برخی از این مشکلات می توانند جزئی باشند و در عرض چند دقیقه برطرف شوند. مشکلات دیگر ممکن است جدی تر باشند و به تعمیر یا تنظیمات حرفه ای تری نیاز داشته باشند.


مشکل روغنکاری

اگر جک پارکینگ تان صدای بسیار بلند و جیر جیر مانندی را ایجاد کند، احتمالا ایراد از روغن کاری جک است. خوشبختانه این یکی از ساده ترین مشکلات است که می توان آن را به آسانی حل نمود. مراحل زیر را برای انجام روغن کاری مطالعه کنید.
• بلبرینگ و قطعات متحرک را بررسی کنید. تمام قسمت های متحرک بر روی جک باید روغنی باشند در غیر این صورت یا عملکرد جک متوقف می شود و یا  شروع به ایجاد صدا و نویز خواهد کرد.
• قطعات داخلی همانند چرخ دنده های گیربکس نیز نیاز به روانکاری دارند. اگر از روغنکاری بخشی از جک مطمئن نیستید، با گوش دادن به صدای عملکرد بخش های مختلف جک، آن قسمت را پیدا کنید.
• برای برطرف کردن صدای حاصل از کمبود روغن در جک، نیاز به روغن کاری زیاد در قسمت مربوطه هست.



روغنکاری جک درب پارکینگ


کثیف شدن موتور

موتور جک می تواند در طول زمان با خاک، رطوبت و ...  کثیف شود که این امر باعث ایجاد صدای بلند در جک می شود که در طول زمان بدتر خواهد شد. این مشکل علاوه بر ایجاد صدا موجب کند شدن حرکت درب نیز خواهد شد.
نگه داری مناسب، بررسی و سرویس منظم می تواند مانع این اتفاق شود. در صورت وجود کثیفی در موتور برای برطرف کردن این مشکل نیاز به یک فرد متخصص است.
نصب نادرست جک و یا تنظیمات نامناسب مدار کنترل
نصب و راه اندازی و اطمینان از صحت عملکرد جک و مدار کنترل کار ساده و راحتی نیست و نیاز به یک نصاب ماهر برای این کار است. اشتباه در طول زمان نصب ممکن است که تا انتهای نصب مشاهده نشود و در انتهای کار موجب اشکال در عملکرد درب باز کن شود.
اگر جک در هنگام باز شدن سر و صدای بلند ایجاد کند، ممکن است به دلیل مسائل و اشتباهات مختلفی که در هنگام نصب نادرست رخ داده است، باشد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است حتما یک نصاب جک ماهر نصب جک و برنامه ریزی مدار کنترل را بررسی کند.


جک فرسوده

اگر جک درب پارکینگ خود را چندین سال پیش نصب کرده اید ممکن است مشکل صدا به دلیل وجود موتورهای سری قدیمی موجود در بازار باشد. موتورهای قدیمی موجود در بازار به نسبت موتورهای جدید دارای صدای بلندتری هستند. البته امکان زیادتر شدن صدای موتور به مرور زمان بر اثر فرسودگی، کثیف شدن موتور و ... نیز هست. برای رفع این مشکل نیاز به تعویض جک هست.




انواع ریموت کنترل درب اتوماتیک
 

انواع ریموت کنترل


ریموت کنترل وسیله انتقال فرمان به مرکز کنترل می باشد. ارتباط میان ریموت کنترل و مرکز فرمان با واسطه رسیور انجام می شود. فرمان حرکت به کمک سیگنال های ماکروویو به رسیور منتقل شده و در رسیور سیگنال حامل از سیگنال فرمان جداسازی میشود. سپس رسیور سیگنال فرمان را رمز گشایی (دکود) می نماید و این فرمان به مرکز کنترل منتقل شده و عملیات متناسب با آن انجام می شود. فرکانس کاری ریموت و رسیور باید یکسان باشد تا فرآیند ارسال و دریافت اطلاعات میان آن دو مقدور باشد. پرکاربردترین فرکانس ها در ریموت کنترل های مورد استفاده در زمینه های مختلف  315MHz، 433MHz و 868MHz می باشند.

ریموت های کد فیکس  Fix code

در این ریموت ها برای شناساندن ریموت به رسیور نیاز است تعدادی دیپ سوییچ بر روی رسیور در وضعیت خاصی از نظر روشن و یا خاموش بودن قرارگیرند و به طور متقابل تعدادی جامپر در داخل برد الکترونیکی ریموت ها درنظر گرفته شده است که قطع و وصل بودن این جامپر ها را باید مشابه با وضعیت دیپ سوییچ ها بر روی رسیور تنظیم نمود تا رسیور فرمان صادر شده از آنها را شناسایی کند. قطع و وصل کردن این جامپرها بر روی ریموت کنترل به کمک لحیم کاری انجام میشود و کاری به نسبت دشوار است.

همچنین به علت محدود بودن وضعیت هایی که می توان این جامپرها را قرار داد این نوع از ارتباط میان ریموت و رسیور از امنیت بسیار پایینی برخورددار بوده و به راحتی قابل کپی برداری است. از طرف دیگر امکان حذف یک ریموت به تنهایی از روی رسیور وجود نداشته و درصورت مفقود شدن یک ریموت می باید وضعیت دیپ سوویج های روی رسیور و وضعیت جامپرهای تمامی ریموت های موجود را تغییر داد تا ریموت مفقود شده دیگر فعال نباشد و در غیر این صورت امنیت مجموعه با مخاطره مواجه خواهد شد. تمامی موارد ذکر شده در فوق نقاط ضعف این سیستم بوده که باعث شده استفاده از آن منسوخ شده و دیگر مورد استقبال کاربران قرار نگیرد.


ریموت کنترل های لرنینگ کد یا کد لرن (Learning Code)

این نوع از ریموت کنترل ها از آی سی EV1527 یا RT1527 یا FP1527 به عنوان اینکودر در مدار فرستنده بهره می برند. در ریموت های کد لرنینگ یا کد لرن آدرس یک کد 20 بیتی است که می تواند 1 میلیون آدرس یکتا را ایجاد نماید. در ریموت های لرنینگ کد، آدرس منحصر به فرد به صورت نرم افزاری در تراشه 1527 وجود دارد و شما نیازی به تنظیم سخت افزاری این آدرس نخواهید داشت. در مدار گیرنده هم شما اثری از دیپ سوییچ یا روش های سخت افزاری دیگر برای تعیین آدرس گیرنده مشاهده نمی کنید. اما اگر آدرس فرستنده و گیرنده تغییر نمی کند چطور می توان ریموت را برای گیرنده تعریف کرد؟


بر خلاف گیرنده های فیکس کد که از یک دیکودر سخت افزاری برای دیکود کردن آدرس استفاده می کنند، در ریموت کنترل های کد لرن، اطلاعات دریافتی از ماژول RF توسط یک میکروکنترلر دیکود می شوند. معمولا در کنار میکروکنترلر یک حافظه ی EEPROM هم برای تعریف ریموت ها در نظر گرفته می شود. زمانی که شما قصد تعریف ریموت کنترل جدیدی را دارید، با فشردن یک دکمه دستگاه منتظر دریافت اطلاعات می شود در این زمان شما باید یکی از کلید های ریموت را فشار دهید. با انجام این کار میکروکنترلر بیت های مربوط به آدرس را در حافظه ی EEPROM ذخیره می نماید.

از این پس هر گاه شما کلیدی از این ریموت را فشار می دهید، میکروکنترلر آدرس  ریموت شما را با آدرس های موجود در حافظه مقایسه می نماید، در صورت موجود بودن آدرس ریموت شما در حافظه، آن گاه بیت های داده را پردازش می کند در غیر اینصورت آن را نادیده می گیرد.


ریموت‌ هاپینگ

سؤالی که مطرح می‌شود، این است که ریموت‌های هاپینگ چه قابلیتی دارند که باعث می‌شود امنیت بیشتری در پروتکل آن وجود داشته باشد؟
قبل از هر اقدامی، برای این‌که بررسی‌ها بر اساس واقعیت باشد، تعدادی ریموت هاپینگ از بازار تهیه کردیم. دو عدد از آن‌ها را باز کردیم و چیپست و مدار آن‌ها را مورد‌بررسی قرار دادیم:

چیپ مورد‌استفاده در هر دو مدل ریموت، hcs301  بود که تولید شرکت Microchip است. آی سی مذکور داری یک EEPROM  داخلی است (در ادامه کاربرد آن را توضیح می‌دهیم) که قابلیت پروگرام شدن توسط کاربر را دارا است. یکی از ریموت‌ها درگاه مناسبی برای پروگرام شدن دارد (عکس زیر) و دیگری متأسفانه فاقد چنین درگاهی است که واقعاً امیدوارم که چیپ، قبل از استفاده، پروگرام شده باشد.
رولینگ کد یا (آن‌طور که در بازار شناخته می‌شود) هاپینگ کد، از الگوریتمی استفاده می‌کند که در مقابل حملات تکرار (Replay attack) مقاوم است. نوع حملاتی که در موارد قبلی ذکر کردیم از این نوع حمله بودند؛ یعنی یا با شنود و یا با سعی و خطا، تلاش می‌کردیم کد صحیح را بدست آوریم، ولی این نوع ریموت در مقابل این نوع حملات مقاوم است. اما چطور؟


نحوه عملکرد ریموت هاپینک درب لتوماتیک
 
 
چیپست HCS301، یک انکدر KeeLoQ می‌باشد که قابلیت کد‌گذاری داده‌های ارسالی را با استفاده از پروتکل KeeLoQ دارد.
سیستم کدگذاری  KeeloQ  از یک کلید 64 بیتی برای رمزگذاری داده استفاده می‌کند. در واقع پروگرام شدن آی سی به خاطر تنظیم همین کلید است. کاربر می‌تواند کلید مورد‌نظر خود را برای داده‌های ارسالی توسط ریموت تنظیم کند، به صورتی که فقط گیرنده‌ی مورد‌نظر ما که کلید را دارد، قادر به دکد داده‌های دریافتی از ریموت باشد. اما این رمز‌گذاری چطور به بالا رفتن امنیت کمک می‌کند؟
کدهای ارسالی از سمت ریموت، دارای سه بخش مجزا هستند:
1. بخش ابتدایی که طبق دیتاشیت 6 بیت است و حاوی 4 بیت وضعیت کلید‌های فشرده است و 2  بیت هم وضعیت ریموت را گزارش می‌کنند (مثل ضعیف شدن باطری).
2. 28 بیت ادامه، سریال ریموت است. این بخش‌ها کد‌گذاری نشده است و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را شبیه‌سازی کرد.
3. 32 بیت بعد حاوی اطلاعات کدگذاری شده است. این 32 بیت باعث ایجاد تفاوت چشمگیری در امنیت این نوع ریموت‌ها شده است. کدگذاری با استفاده از 64 بیت داده‌ی ذخیره‌شده در EEPROM صورت می‌گیرد.


داده‌های کدگذاری شده، حاوی 16 بیت شمارنده و 10 بیت  DISK که خود شامل بیت‌های دیگری است و 4 بیت هم وضعیت کلید‌های ریموت هستند. اما این داده‌ها چطور به امنیت کمک خواهند کرد؟
شاید مهم‌ترین بخش وجود شمارنده در داده‌های ارسالی از ریموت است. شمارنده با هر بار فشرده شدن کلید، یک واحد اضافه می‌شود. اگر کلید کدگذاری تنظیم شده باشد، هر گیرنده‌ای که داده‌ها را دریافت می‌کند، قادر به رمز‌گشایی بخش کدگذاری شده نیست و نمی‌تواند داده‌های آن را استخراج کند. برای روشن‌تر شدن موضوع سعی می‌کنیم مثال فوق در خصوص ریموت‌های کدلرن را با استفاده از این نوع ریموت تشریح کنیم:
فرض کنید یک هکر با دستگاه مناسب مشغول شنود سیگنال‌های ارسالی از ریموت شما است و باز فرض کنید کانتر ریموت شما، مقدار 10 را دارد. داده‌های ارسالی توسط گیرنده دریافت می‌شود و دزدگیر غیرفعال می‌شود. هنگام پیاده شدن، کلید ریموت را برای فعال کردن دزدگیر فشار می‌دهید، مقدار کانتر 11 می‌شود، کد ارسال و دزدگیر فعال می‌شود. هکر برای غیر‌فعال کردن دزدگیر ماشین، کد اول را دوباره شبیه‌سازی و ارسال می‌کند.

اگر ماشین شما از تکنولوژی ریموت‌های کدلرن و کدفیکس استفاده می‌کرد ، دزدگیر غیر‌فعال می‌شد اما در مورد ریموت‌های هاپینگ این اتفاق نمی‌افتد. ریموت، سیگنال ارسالی هکر را دریافت، قسمت کد شده را دکد و مقدار کانتر را از آن استخراج می‌کند. بله مقدار آن 10 است. آخرین کدی که دریافت شده 11 بوده، پس مقدار 10 را غیرواقعی شناسایی می‌کند و به آن اهمیتی نمی‌دهد. هکر اگر بخواهد دزدگیر را غیر‌فعال کند باید کدی را ارسال کند که مقدار کانتر آن 12 باشد ولی چنین کاری مقدور نیست؛ چرا‌ که کلید رمزگذاری را ندارد و نمی‌تواند داده‌ها را استخراج کند.
این چنین است که این نوع ریموت‌ها در مقابل هک شدن مقاومت بیشتری دارند.



روش کپی کردن ریموت کنترل روی ریموت بلوتوثی:


1- مرحله تعیین فرکانس:

برای تعریف و کپی ریموت در مرحله اول شما نیاز به دانستن فرکانس یا طول موجی که ریموت اصلی روی آن فعال است دارید. برای دانستن این طول موج اگر شما دستگاه فرکانس یاب در دسترس داشته باشید بایستی ریموت اصلی را روی محل مخصوص که بر روی دستگاه مشخص شده است قرار دهید یکی از دکمه های ریموت اصلی را فشار دهید. در این هنگام طول موج ریموت اصلی شما بر روی صفحه دستگاه نشان داده خواهد شد.
اما در صورت عدم دسترسی یه دستگاه فرکانس یاب می توانید با باز کردن ریموت و خواندن عدد کریستال ریموت طول موج کارکرد ریموت را متوجه شوید.

2
- مرحله آماده سازی ریموت دوم (Duplicator)

در این مرحله ریموت دوم (Duplicator) را آماده می نماییم، که اصطلاحا به این کار خام کردن یا آماده سازی ریموت می گویند.
ریموت های Duplicator بلوتوثی عرضه شده در ECA معمولا به این روش خام یا آماده کد گرفتن می شوند (این ریموت ها در حالت عادی آماده کدگیری نیستند)
دکمه قفل و باز ریموت (دو دکمه بزرگ A و B ریموت) را همزمان فشار دهید، بعد از چند ثانیه ریموت 3 بار چشمک متوالی میزند، سپس همانطور که دکمه A را ثابت نگه داشتید، دکمهB را رها کرده (همچنان دکمه A پایین نگه داشته شده باشد)، سپس چندین بار دکمه A را پشت سر هم فشار دهید، حال چراغ ریموت شما متوالی در حال چشمک زدن است.

3-
مرحله ی تعریف و کد دهی به ریموت کپی

پس از انجام مراحل فوق در این مرحله بایستی ریموت اصلی و ریموت آماده شده را رو به روی هم قرارداده و هرکدام از دگمه های مشابه هر دو ریموت ( به عنوان مثال دکمه قفل) را به مدت 5 تا 10 ثانیه همزمان فشار دهید تا چراغ ریموت Duplicator سه بار سریع، سپس سه بار آهسته چشمک زده و در نهایت به صورت ثابت روشن شود. بعد از این مرحله در صورتی که کلید ریموت شما کد گرفته باشد، باید با فشار دادن همان دکمه ی ریموت، چراغ ریموت شما با روشن دادن کلید کپی شده به صورت ثابت روشن بماند. این مرحله را برای همه ی کلیدهای دو ریموت تک به تک انجام دهید، تا همه دکمه های ریموت کپی شده بعد از فشردن به حالت روشن زن برگردند. همچنین می توانید هر کلید را از ریموت هم فرکانس متفاوتی برای فرمان متفاوت کپی کنید.آنتن گیرنده بعضی از ریموت ها در پشت ریموت تعبیه شده است. در صورتی که ریموت شما از روبرو کد نگرفت، ریموت ها را پشت به پشت قرار داده و مرحله را دوباره انجام دهید.



 

 


چشمی درب پارکینگ
 
 

 

سنسورهای مادون قرمز درب اتوماتیک پارکینگ (Photo Cell) (Beam Sensor)


امروزه اگر در سطح شهر به درب پارکینگ منازل نگاه کنید دو قطعه سیاه رنگ که بر روی دیوارهای دو سمت درب نصب شده اند جلب توجه می نماید. این دو قطعه درواقع همان فتوسل و یا چشم ایمنی می باشند که در چهارچوب درب قرار گرفته است. فتوسل ها نوعی سنسور تشخیص مانع می باشند. روش کار در آنها بدین صورت است که فرستنده یک اشعه باریک از نور مادون قرمز را در راستای خط مستقیم ارسال می کند و گیرنده که دقیقا در مقابل فرستنده نصب شده است این اشعه را دریافت می کند.

این سنسورها که اصطلاحاً چشمی نیز نامیده می شوند دارای دو قسمت جداگانه فرستنده (TX) و گیرنده ( RX ) می باشند .يك جفت ازاين سنسورها (گیرنده و فرستنده) در بیرون و يك جفت ديگر در فضای داخل در دو طرف در روبروی هم نصب می شوند . حداقل ارتفاع نصب 25 سانتی متر می باشد و آن ها را در محل هایی که امکان نصب روی دیوار نباشد بر روی پایه های خاصی نصب می نمایند طرز کار سنسورها به این صورت است که دستگاه فرستنده ( TX ) نور مادون قرمز را توسط یک دیود گالیم آرسنيد تولید و پخش می کند. این اشعه توسط یک فتودیود روی گیرنده ( RX ) دریافت می گردد .

معمولا یک دیود LED روی گیرنده قرار دارد که وقتی اشعه دریافت می شود خاموش است . در صورت عبور فرد یا وسیله نقلیه ای از بین این دو قطعه و قطع شدن اشعه عبوری ،LED روی گیرنده روشن می شود و یک رله که روی گیرنده وجود دارد تحریک می شود . کنتاکتهای رله به مدار کنترل روی برد الکترونیکی متصل میشوند و به این وسیله برد می تواند دستور لازم را برای توقف درب (اگر در حال بسته شدن باشد) یا باز شدن درب را بر طبق تنظیمات انجام گرفته روی برد به موتور دستگاه صادر نماید.
 
عیب یابی چشمی ایمنی

خرابی چشمی جک پارکینگی یا موتورهای ریلی و حتی کرکره برقی میتواند یکسان باشد. بهترین راه متوجه شدن خرابی چشمی این است که دست خود را از جلو چشمی بالا و پایین کنید تا مسیر دید آن را قطع و وصل نمایید، اگر صدای تیک تیک مربوط به قطع و وصل شدن راه چشمی شنیده نشود مشکل از چشمی جک پارکینگی می باشد.

کثیف شدن چشمی: علت بعدی می تواند به کثیف شدن درب و لنز چشمی مرتبط باشد. به این صورت که ممکن است درب باز شود و بسته نشود و یا گاهی درب به خوبی عمل کند و چند لحظه بعد در بسته نشود. برای رفع این مشکل می توان درب رویی چشمی را جدا کرد و با آب گرم و حتی مواد شوینده آن را کاملا شست و سپس کامل خشک کرد و دوباره سر جای خود نصب نمود.

نفوذ آب: علت اصلی اکثر خرابی ها نفوذ آب درون چشمی می باشد که به علت عدم آب بندی مناسب و یا کیفیت پایین چشمی درب اتوماتیک اتفاق بیفتد. در این حالت به مدار چشمی ها آسیب جدی رسیده و چشمی جک پارکینگی قابل تعمیر نمی باشد و می بایست تعویض گردد.


قطع شدن سیم: گاهی اوقات به علت هرز بودن پیچ سوکت یا شکسته شدن سیم ممکن است چشمی کار نکند. در این حالت می بایست چشمی باز شود و اگر قطع شدن سیم از داخل چشمی باشد آن را دوباره وصل کرد.

شکسته شدن چشمی: در بسیاری از مواقع با شکسته شدن چشمی جک پارکینگی درب از کار می افتد. شکستن در این حالت نیز باید چشمی کاملا عوض شود.

بسیار اتفاق افتاده که پس از باز کردن درب پارکینگ وقتی ریموت را برای بسته شدن درب میزنیم ریموت عمل نکرده و درب پارکینگ باز می ماند. اولین تستی که می بایست انجام دهیم این است که از وصل بودن برق ساختمان مطمئن شویم. شاید همان موقع برق کلی ساختمان قطع شده باشد. دومین تست باید از ریموت باشد. با حداقل دو ریموت برای بسته شدن درب پارکینگ تلاش کنید اگر باز هم عمل بسته شدن درب انجام نشد متهم اصلی چشمی جک پارکینگ است که میبایست علت خرابی آن را متوجه شد که در ادامه به آن می پردازیم.
وقتی که چشمی درب اتوماتیک به هر دلیلی خراب شده و قابل استفاده نباشد باید آن را تعویض کرد حال می توان از نمونه فابریکی است استفاده کرد که به راحتی قابل تغییر می باشد. این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و سیم ها دقیقا سر جای خوشان وصل می شود.



روش نصب چشمی ایمنی جک پارکینگی

چشمی ایمنی درب اتوماتیک را باید در ارتفاع 30 تا 50 سانتی از سطح زمین نصب کنید طوری که گیرنده و فرستنده کاملا روبروی هم باشند.قسمت فرستنده  دو کانکتور برای تغذیه دارد که یکی منفی و دیگری مثبت است که معمولا از 12 ولت تا 24 ولت AC و DCمیباشد.اما چشمی فرستنده علاوه بر تغذیه  دارای دو کانکتور دیگر بنام NC و COM نیز میباشد که باید از این دو کانکتور که پایه های رله میباشند استفاده کنید و انها را در مدار فرمان جک اتوماتیک پارکینگ به کانکتور های Com و Nc متصل نمایید. در بعضی از انواع چشمی ها کانکتور No هم وجود دارد که از ان استفاده نمیشود و مصرف ان بیشتر در موتور ساید UPS دار کرکره برقی است.


برای اتصال چشمی ها از سیم دوزوج که چهار رشته است استفاده کنید.  در مدار فرمان های مختلف محل اتصال رله چشمی که همان NC و COM است متفاوت میباشد و ممکن است با نام  GND یا COM نیز باشد.

در صورت خرابی چشمی  که معمولا خود را با باز ماندن درب نشان میدهد اگر خواستید ایراد را موقتا تا تهیه و نصب چشمی رفع نمایید باید در مدار فرمان یا خود چشمی گیرنده کانکتور COM را به NC با یک تکه سیم اتصال کوتاه دهید تا مدار باز شده، بسته شود اما دقت کنید که در این حالت چشمی ایمنی از مدار خارج شده و دیگر توان تشخیص مانع را ندارد. بنابراین هر چه سریع تر جهت رفع عیب اقدام کنید.

فتوسل ها در دو حالت بیسیم و باسیم موجود هستند که نوع بیسیم آن نصب ساده تری دارد و نیاز به کابل کشی ندارد. بعضی از فتوسل ها طوری ساخته می شوند که فرستنده و گیرنده پرتو مادون قرمز در یک فتوسل قرار دارد و از خاصیت بازتاب یا برگرداندن دسته پرتو در این تجهیزات استفاده می شود و در مواردی به کار می رود که امکان کابل کشی در هر دو طرف درب وجود ندارد. به این نکته توجه داشته باشید  که حسگرهای فتوسل فقط در فرآیند بسته شدن درب اتوماتیک پارکینگ دخالت می کنند که در صورت تشخیص وجود مانع در بین درب حرکت درب را متوقف سازند و آنها هرگز تأثیری در فرآیند باز شدن درب ندارند. بنابراین اگر درب پارکینگ شما به دلیل وجود مشکلی در سیستم آن، باز نمی شود این مشکل نمی تواند مربوط به فتوسل ها باشد.

 





فیلم اموزشی نصب جک پرایم در آپارات

نمونه نصب جک تک لنگه پرایم